Kajian Aku Tentang ZINA : Kesimpulan tentang Isu ZINA


Ini adalah entry terakhir tentang isu ZINA.. Jikalau korang belum baca kisah sebelumnya..boleh terjah disini.. sini..dan sini..

Sebagai kesimpulan tentang isu ZINA ini.. 

Sejahat-jahat manusia pun, pasti ada pengampunan di sisi Allah.. --kecuali..firaun and the gang kan?--
Walau macam manapun, kita tak boleh hina mereka, mereka berdosa kerana ada peluang.., iman rosak dan nafsu menguasai diri.., jika kita sombong.., Allah sangat boleh buat korang yang pandang hina pada mereka terlibat dengan dosa yang sama macam mereka---nad'uzubillah..

Apa yang telah terjadi, dah terjadi, bertaubatlah.., kembalilah kepada Allah dengan sebenar benar taubat, Allah Maha Pengasih dan Penyayang untuk mereka yang menangis berlutut dan bersujud asalkan korang tiada syirik, sebelum jadi mayat…., kembalilah kepada Allah..

Sesesungguhnya manusia itu memang tak boleh tahan dengan ujian seks ini, kecuali yang kuat imannya, sebab tu ada golongan yang di tempatkan di bawah arays Allah dengan sejahtera di akhirat kelak kerena mereka di dunia dahulu adalah golongan yang menolak zina dengan berkata :
“kami takut kepada Allah” 
walaupun di goda oleh wanita cantik lagi bangsawan…

Beruntunglah lelaki itu dan beruntungkah wanita yang berkahwin dengan lelaki itu dan beruntunglah juga wanita yang sudi BERMADU dengan lelaki ahli syurga itu….

Korang pun biasa dengar kisah seorang wali Allah iaitu ahli ibadat yang hebat ibadatnya tapi akhirnya tersungkur di kaki wanita(berzina) dan mati masuk neraka…kan?

(cerita detail-boleh rujuk kitab dan ustaz)

Juga cerita malaikat yang mempertikaikan taubat seorang manusia lalu Allah menjadikan 2 malaikat itu sebagai manusia tapi kesudahan ceritanya mereka juga tersungkur di kaki wanita(berzina) lalu di azab sampai sekarang..

(rujuk kitab Harut dan Marut)

Fuhhh! Cuba korang bayang kan... Malaikat yang telah melihat alam ghaib boleh tumpas dengan ‘senjata setan', maka apatah lagi aku dan korang..

Maka untuk mengatasi masalah SEKS ini aku nasihatkan korang dan aku sendiri agar kita:
BUATLAH USAHA ATAS IMAN (beramal ibadat -bersolat, berpuasa, berzikir, berdakwah)

SAMPAI KAMU PENAT DAN LETIH SEHINGGA KAMU TIDAK BERUPAYA LAGI UNTUK BUAT MAKSIAT..

Dan kalau tak mampu juga..
Jalan Penyelesaian yang terbaik untuk masalah SEKS kerana dapat sempurnakan separuh ugama dan juga sunnah Nabi SAW..

Jawapannya adalah:
KAHWIN..



Rujukan tentang aku.. tentang isu ZINA : di sini dan sini..

16 comments:

IkmalHisyam berkata...

ilmu berguna dsini.. nice entry!!! :D

jom semarakkan hari kemerdekaan ngn kitorang di dunia blog....

http://ikmalhisyam-myworld.blogspot.com/2011/08/segmen-kibarkan-jalur-gemilang-di-blog.html

PeRmAtA bIrU berkata...

kesimpulan yang tepat sekali.. kahwin... sebab tu umat manusia diseru supaya kawin... betapanya ramai yg terbabas dalam nafsu.. hurm~~~

twinkeenabilah berkata...

Ohh tak pernah tahu pun Allah jadikan Malaikat manusia tu... Bgs bgs info baru. thanks

btw entry besh ! :D

eiyna zhafirah berkata...

pes time dengar pasal malaikat tue :)
nice info ^_^

شافروني صفر berkata...

Teringat kata2 aljilani (lebih kurang la)lama sangat xbuka buku2 agama ni :( ..Jika aku melihat ahli maksiat aku akan berkata kepada diriku, ah mungkin sebelum matinya dia akan menyesal dan bertaubat sedangkan diriku mungkin sebelum matiku akan melakukan maksiat ' .... lebih kurang gitu la bunyinya ....

aiman berkata...

terima kasih.. kawin~

MissVanilla berkata...

nice post... follow u...

muhamadsufian89 berkata...

ilmu berguna dari episod awal sampai abis ni. nasihat yg baik kepada semua pembaca. :)

::Cik Pija:: berkata...

btul tu, jalan penyelesaian yang mudah: KAHWIN!

sbb tu la org suruh kahwin awal2.

AmyZana berkata...

betul betul betul

mengelak zina lebih baik kahwin jer

saya cello191 berkata...

kahwin bg yg mampu,,,tak mampu,kena puasa..^^

ziraziz berkata...

jauhi zina dgn mndekatkn diri kita pd ALLAH ...

cIk PikA berkata...

ye! kawen jawapan pling tepat skali.. :)

Fana Mazlan berkata...

Btol!! kahwin is the best answer. Lebih baik kahwin awl daripada buat dosa. Tapi takada duit pulak. haha.

sakurasue berkata...

wah ilmu yg sgt berguna! thanx fattah.

Nurul Hani berkata...

nice!

Catat Ulasan

Terima Kasih :D

 
Blogger Templates