+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Khamis, 25 Ogos 2011

jangan suruh orang puasa tapi tak solat itu berbuka., itu bengong namanya..

1:32:00 PTG

Share it Please


Ada orang yang puasa tapi tak solat.. Solat wajib (5 waktu ) lagi la... Ini kan pula teraweh.. Ada yg tak solat wajib, tapi dia solat Teraweh.. Itu bodoh sombong namanya...
Sedangkan Solat Wajib adalah amalan pertama yang akan di hisab yang mana jika solat diterima barulah amalan lain akan diterima, namun jangan suruh orang puasa tapi tak solat itu berbuka..., itu bengong namanya, 
tapi suruhlah orang puasa tapi tak solat itu supaya bersolat....
Baru orang tu dapat pahala puasa..

Sekadar sedikit pesanan  daripada sahabat kepada sahabat.. Sama-samalah kita beramal di bulan Puasa ini..
Sesungguhnya, aku rasakan Bulan Ramadhan tahun ini, cukup singkat..  
Sehinggakan aku tidak sempat untuk beramal di dalamnya..
Adakah kerana aku sibuk dgan urusan dunia, atau.. aku rindu kepada bulan Ramadhan?
Wallahua'lam..

16 comments:

  1. ada jugak an org macam nie...

    BalasPadam
  2. Salam;
    malah masih ramai yang makan tak baca doa.

    BalasPadam
  3. macam kes suruh pompuan tak tutup aurat tinggalkan solat :P

    BalasPadam
  4. benar belaka... masa mmg sungguh cepat berlalu.. petanda bahawa dunia ini berada di akhir zaman

    BalasPadam
  5. kalo jumpe orng mcm tu, sekeh aje palenye biar dia tersedar dari lamunan die tu haha

    BalasPadam
  6. nice entry laa..

    salam syawal.nk doodle free jom laaa

    BalasPadam
  7. sape org 2 meh nk tlg lepuk kn :)

    BalasPadam
  8. wah terbaik la.. betol2 menyedarkan

    BalasPadam
  9. @yusof laili : wsalam..

    @semua di atas.. : cuba la, kita beristigfar.. baik ke kita ni?

    BalasPadam
  10. tag awak..

    http://karimahabdhamid.blogspot.com/2011/08/ummi-iman-1st-giveaway.html

    BalasPadam
  11. seburuk buruk manusia dtg dr dri sendiri...

    BalasPadam
  12. teringat entry pasal tudung hari tu. kdg yg menegur tak cukup ilmu sehingga membuatkan yang ditegur bertmbah teruk..

    betul lah. Ramadhan kali nie macam sekejap sangat..

    BalasPadam
  13. fikir2kan.. dan selamat beraamal.. :)

    BalasPadam

Terima Kasih :D