CARA MUDAH MENYERTAI PROGRAM AFFILIATE LAZADA MALAYSIA

September 02, 2016



Gambar : Goole

Hi semua.. Selamat pagi dan harap ceria-ceria selalu ya. Entah kenapa abam semakin hari semakin bersemangat nak berblogging semula. Dah buang tebiat kot..  Baiklah disebabkan ramai yang duk pm ikat tepi, ikat tengah, dan pm penuh pun ada di FB bertanyakan macam mana nak buat join sistem Affiliate ni, maka abam dengan ini merajinkan jari-jari yag sado ini utk menaip entry ini untuk korang semua yang nak tahu pasal dropship affiliate. 

Untuk yang belum tahu, apa yang abam bebelkan ini, boleh rujuk entry sebelum ini di sini..

Ok.

Pada kali ini abam just nak akan kongsikan dengan korang tentang program affiliate yang disediakan oleh salah satu platform membeli belah online iaitu Lazada Malaysia. Program Affiliate Lazada sebenarnya bukanlah sesuatu yang baru kerana ianya sudah beroperasi sejak tahun 2013 lagi.

Jika korang pernah tahu pasal Amazon dan EBay, Lazada ni lebih kurang cam tu la, macam adik beradik ja. cuma lain mak bapak je. Lazada menawarkan pelbagai jenis barangan untuk korang promosikan dan korang akan dapat komisen setiap kali korang membawa pelanggan daripada link korang ke Lazada.




Kelebihan Affiliate Lazada Malaysia

Sesuai untuk blogger Malaysia yang fokus pada pasaran Malaysia 
Pendaftaran adalah percuma 
30 days cookies period! 

Apa itu 30 days cookies period?

Ermm.. cam mana nak habaq eh? Ok. Secara ringkasnya, kalau korang pamerkan banner Lazada pada blog korang, kemudian ada salah sorang yang luruiih bendul mai klik banner tersebut dan masuk laman web Lazada. Dia tak beli pun, just tengok2 ja, tapi kalau dia mai balik kat Lazada dalam masa 30 hari dan dia membeli dalam tu, maka korang still dapat komisen.  

Berapa yang boleh diperolehi dari Program Affiliate Lazada Malaysia ?


Komisen yang diberikan untuk program affiliate Lazada adalah di antara 6% - 10% untuk setiap pembelian melalui link produk yang korang promosikan.  Allaa, blogger-blogger mesti tau la, ni kan lubuk rezeki. Ecece.. 



Cara Daftar Program Affiliate Lazada Malaysia?

Pendaftaran amat mudah dan percuma. Korang hanya perlu mendaftar di laman Lazada Affiliate. Isikan maklumat korang sahaja, bukan maklumat awek korang dan pihak Lazada akan membuat semakan atas permohonan korang. 

Bagaimana cara nak promosikan barang di Lazada?

Ada beberapa cara yang boleh dilakukan untuk mempromosikan barangan Lazada. Selitkan link affiliate dalam tulisan blogpost korang, buat banner dan boleh juga promote di email korang. Tetapi cara yang paling mudah adalah dengan menggunakan banner yang sedia ada di platform affiliate Lazada dan letakkannya di blog atau laman web korang.



3 ulasan:

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.