+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Selasa, 27 September 2016

AKU PEMANDU JIWA YANG KOSONG

8:35:00 PG

Share it Please

Perancangan dalam setiap gerak kerja kehidupan tidak selalunya sempurna dan pasti ada liku-liku cabaran yang perlu ditempuh. Lumrah kehidupan itulah yang sering dikatakan oleh pemandu-pemandu jiwa yang merancang untuk terus hidup dengan sempurna di atas muka bumi ini.

Ujian kehidupan tidak sama dengan setiap pemandu jiwa, masing-masing ada cabaran dan ujian yang tersendiri. Namun siapa kita untuk mengatakan sesuatu kegagalan kepada orang yang tekandas dalam pemanduan jiwa, orang yang gagal dalam mengawal jiwa dan orang yang dilupakan.

Ramai yang tidak tahan dengan untuk memandu jiwa menempuh liku-liku hidup. Mereka melalak melolong mengatakan kegagalan dan mereka sentap atas kekurangan jiwa masing-masing. Arghhh.. siapa kita untuk mengata akan mereka..

Dan aku, sama seperti pemandu jiwa yang lain, punya liku dan cabaran yang perlu aku tempuh. Ujian datang mendatang bila aku mula mendaki puncak kehidupan. Hati banyak teluka, jiwa yang lain banyak terasa melihatkan aku di sini. Namun siapa la aku..

Aku bukan sesiapa pun, aku cuma penunggang jiwa yang hina masih banyak ujian yang akan aku hadapi. Sungguh kadang-kadang aku penat dan lelah menunggang jiwa kosong. Ingin aku kembali ke sarang asal menjaga ibu jiwa aku, tapi masa belum sesuai.. jiwa kosong ini belum di terisi dengan hajat otak minda.