6 TIPS MUDAH UNTUK BUAT ZERO COST MARKETING

September 01, 2016

Assalamualaikum. Hai abam-abam yang tengah mencari kerja dan masih minat untuk belajar sesuatu yang baru, Harap semua dalam keadaan yang tenang ketika membaca entry ini. Orang yang pemalas untuk merubah nasib hidup masing-masing sila pergi main jauh-jauh ok. 

Hari ini, sempena mood Merdeka yang masih tak membara pun dalam diri abam ini.. abam nak share sedikit tips yang tidak membara pun untuk korang semua. Ini tip cara-cara untuk orang kedekut dan nak jimatkan cost dalam marketing. 


1. Wikipedia




Masukkan biografi diri dan bisnes di wikipedia. Karang je ayat yang manis-manis dalam tu untuk kenalkan produk korang.


2. Blog


Buat blog sendu senda cam blog abam ni.. Pilih keyword yang kita nak. Orang Malaysia suka dengan perkataan 'murah'. 1 entry kena ada keyword, brand kita dan ulang berkali-kali di dalam entry tersebut. Ulang sampai orang rasa menyampah dengan blog korang dan produk korang. Bad feedback is a good marketing..  cewah.. speaking la plak abam hari ni. ecece


3. Google Trends




Google trends adalah satu platform untuk tahu apa yang trending di satu-satu negara setiap hari. Google la sendiri kalau nak tahu banyak.


4. Cara nak increase 'like' di Facebook




Like post sendiri selepas 2@3 hari. Edit post untuk naikkan port tersebut di newsfeed friends kita. Like banyak-banyak biarla orang nak cakap kat hangpa.. Jangan risau bila korang like pic lama-lama dengan tudung yang senget sambil pegang produk korang pasti ada orang akan nampak. Just nak bg orang kenal yang korang ada jual produk tuttt tuuutt..


5. Add friend




Add friend orang yang like dan komen kat post di page kita sebab mereka inilah potential buyer kita. Jangan malu utk berkawan ok. Add je dan cuba jadi kawan. Lepas add jangan pula korang senyap membisu, tegur-tegur la dia dan like or komen di post diaorg.


6. Kenal customer kita.




Ada 7 aspek kita kenal customer kita iaitu age, gender, place, country, education, income & interest.
Bila kita kenal customer kita, kita tahu macam mana nak tackle mereka. 

Baiklah.. tu je tips ringkas untuk hari ini.. Harap korang amalkan jela.. Selain jimatkan duit poket korang juga boleh tapau KFC dengan duit lebih tu. kikiki.

Tiada ulasan:

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.