DIET SONGSANG, AWAS!! IBU BAPA SEKALIAN.

Februari 07, 2016

Imbasan kenangan zaman persekolahan dahulu mula bermain-main di benak kepala aku tentang hati ayam.Waktu itu dalam kelas biologi, aku diajar tentang makanan-makanan yang mengandungi banyak zat besi di dalamnya. Cikgu mengesyorkan untuk memakan hati ayam kerana menurut kajian sains, hati ayam kaya dengan pelbagai khasiat seperti zat besi yang sangat diperlukan oleh tubuh badan manusia. Namun masa itu aku pun masih bodo-bodo ayam lagi, main ikut je apa yang diajar lalu pergilah beli hati ayam dekat pasar malam dan makan la sepuas-puasnya.

Aku tidak dapat nak pastikan apa yang aku tahu itu betul kerana ianya sudah terdapat dalam sukatan pelajaran aku pada masa itu. Menurut pandangan doktor juga, mereka juga mengesyorkan untuk memakan hati ayam @ hati lembu  kerana hati mengandungi sumber zat besi yang tinggi yang sangat diperlukan tubuh.

Namun Islam mengajarkan sesuatu yang bertentangan sama sekali dengan ilmu sains ini iaitu mafhumnya lebih kurang begini "Janganlah kamu makan organ dalaman". Walau pun Nabi berkata jangan tetapi ulamak lebih menjatuhkan hukum makhruh dalam keadaan ini dan bukan mengharamkannya. Organ dalaman adalah organ selain daging yang terkandung dalam tubuh haiwan seperti:

Hati, Jantung, Paru-Paru, Perut, Hempedal, Buah Pinggang, Telur ayam yang belum keluar dari perut ayam, Telur ikan.

Anehnya, sains pula menggalakkan makan hati kerana khasiat zat besinya yang sangat diperlukan manusia sedangkan Islam melarang dari memakan hati ini. Mana yang anda pilih? Sains atau pesan Nabi Muhammad SAW ini? 

Mengikut pembacaan aku dalam search engine google. Aku yakin bahawa saranan ilmu sains bahawa memakan hati haiwan adalah baik untuk menambah darah merupakan ilmu songsang yang diajarkan oleh orang Yahudi agar umat manusia menjadi tidak sihat. Orang Yahudi ini beranggapan jikalau dunia ini dipenuhi oleh orang Yahudi semata-mata, alangkah indahnya. Mereka ingin membunuh umat lain selain Yahudi secara senyap. Tanggapan aku ini adalah berdasarkan bahawa orang Yahudi ini sangat mempelajari ilmu di dalam Al Quran dan hadis cuma mereka tidak beriman sahaja. Mereka ingin menggunakan ilmu ini untuk merosakkan dan membunuh umat Islam. Aku berkata demikian kerana ilmu sains dari barat mengajarkan untuk memakan hati sedangkan orang Yahudi , Amerika dan England tidak makan hati. Mereka juga tidak makan kepala ikan seperti disarankan Nabi sedangkan orang Melayu Islam di Malaysia makan hati dan kepala ikan. 

Memakan hati bukan sekadar tidak membantu meningkatkan paras hemoglobin darah malahan memakannya akan mengundang pelbagai mudharat lain yang Allah dan RasulNya saja yang mengetahui dengan tepat. 

Kepada mereka yang taksub dengan ilmu sains dan perubatan moden, waspadalah, berbagai agenda tersembunyi dimasukkan oleh Yahudi dan Nasrani di dalam ilmu sains dan perubatan moden. Mereka mengajarkan tidak ada ubat bagi menyembuhkan penyakit seperti diabetes, jantung dan bengkak hati sedangkan Allah dengan jelas menyatakan setiap penyakit diturunkan Allah bersama ubat melainkan mati. 

Sementara cina beraya ni, aku ingin berpesan kepada semua, sebenarnya kita telah meracuni diri kita sendiri dengan memakan makanan yang tidak sepatutnya dimakan oleh kita dan anak-anak kita. Untuk menyingkirkan bahan kotor yang kita makan itu, cuba kita basuh organ dalaman kita dengan Triple M

Tiada ulasan:

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.