+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Isnin, 29 Februari 2016

Cara Mudah Untuk Berbisnes Tanpa Modal.

8:30:00 PG

Share it Please

Sebenarnya untuk permulaan berbisnes, modal duit tak ada pun tak apa. Sebagai contoh, korang semua ni kaki menjual la. Cuba korang bayangkan korang nak jual barang-barang terpakai. Perlu keluarkan modal ke? Kalau jual produk kecantikan @ kesihatan pun masih belum perlu keluarkan modal. Sebab sekarang ini, banyak company menggunakan konsep dropship. Sebagai contoh seperti yang aku lakukan sekarang ini bersama Mekaray Ventures. Promote sahaja, orang beli product dan aku dapat duit.

Baik, itu cerita bab produk. Tapi sekarang ini, sebagai contoh aku bagi la kat korang produk yang terbaik sekali pun di dunia ini secara free of charge @ secara percuma. Agak-agak korang, tanpa promosi yang bagus korang boleh jual ke tidak produk itu?

Nak tunggu ada kedai sendiri baru boleh menjual? Nak kena ada ekon baru boleh berbisnes? Nak mengadap laptop yg canggih manggih baru boleh buat bisnes? Jangan bhai, bahaya kalau ada sikap macam itu, itu cuma asalan kita untuk tidak berjaya. Apa nak susah-susah? Korang pakai je la android yang sedia ada kat tangan tu, yang asyik melekat kat tangan dengan menghabiskan data duk scroll newsfeed FB. Sekejap scroll bawah, sekejap scroll atas. Apa lagi yang korang mahu dalam hidup ini? Dah bosan sangat ke dengan hidup ni?

Nasihat aku kat korang semua, daripada hangpa semua habiskan data duk scroll newsfeed fb tu, lagi bagus aku rasa kiranya korang semua update status yang baik punya promosi produk korang. Mentang-mentang aku habaq suruh update status pasal promosi produk, hangpa semua pi update 

“saya ada jual bedak sejuk ni, jenama Mak Cun, mai beli meh”

Jangan la luruih bendul sangat cheq oiii.. Janganlah tulis jual, jual, saya ada jual bedak sejuk ni. Geli orang membacanya. Update la dalam status yang bercerita, cerita dari hati ke hati, cerita kelebihan produk yang korang jual. Bila dah biasa bercerita dan ada kawan-kawan fb yang duk komen di status korang. Sekali sekala tanyalah pulak kawan-kawan fb korang semua. 

“Ada minat tak beli ini product, saya jual”
baca dalam versi bangla. sebab nanti ramai kwn-kwn fb korang bangla

Sekali sekala buat dia jadi viral biar ramai orang like. Tengok apa kesan viral. Macammana nak buat viral? Haaa.. itu akan aku cerita dalam entry yang lain. Cuba korang buat dulu yang ini.. Mahir yang ini, Baru boleh proceed dengan yang lain.

PERINGATAN!!!
Sebenarnya, tiada bisnes tanpa modal. Modal yang korang keluarkan dalam bisnes yang aku cadangkan di atas ialah, modal air liur, modal phone korang, data phone dan masa yang korang gunakan untuk promote produk korang itu pun termasuk dlm modal. Jadi, tunggu apa lagi? Grab la peluang ini segera dan kita sama-sama berbisnes di Mekaray. Berminat untuk menjadi sebahagian dari team Projek Sunnah? Boleh Wasap aku di 0111-684 0717. Ok..Bye