Bual Bicara Antara Formulasi Sunnah Dengan Ekonomi Ummah

Februari 10, 2016


Alhamdulillah, selesai sudah satu Majlis Bual Bicara yang bertajuk "Antara Formulasi Sunnah Dengan Ekonomi Ummah". Majlis yang dikendalikan oleh aku sendiri sebagai Pengerusi Majlis merupakan salah satu Majlis dan Siri Penerangan Peluang Perniagaan Bersama Mekaray Ventures.

Sesuai dengan tajuk diskusi itu sendiri, bagaimana cara yg sesuai, mudah dan mampu dilaksanakan oleh semua orang dalam berbisnes bersama Mekaray.? Persoalan ini terjawab dengan sendirinya dalam minda penonton yg hadir dalam majlis tersebut di akhir program. Di sini, aku ingin share sedikit kesimpulan daripada program ini dengan semua pembaca tentang jawapan kepada persoalan di atas.

Untuk berjaya dalam dunia Network Marketing @ Direct Selling, kita perlu tengok dan study tentang 4 perkara ini:

1. Syarikat

Di Mekaray Ventures [klik]  ini, semua anggota BOD adalah muslim dan 100% bumiputera yang kesemuanya pernah terlibat dalam bisnes Networking yang sebelum  ini. Mereka semua pernah mendapat pencapaian tertinggi iaitu "KING & QUEEN" dan Malaysia dan juga di peringkat antarabangsa.

2. Produk

Kalau dilihat pada 2 produk yang di hasilkan oleh Mekaray iaitu Triple M [klik] dan Meka Viniga [klik] ianya merupakan produk hasil kajian 10 tahun team R&D dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM). Kajian yang telah mendapat geran kajian dari Kerajaan Malaysia yang bernilai jutaan ringgit ini, telah menemukan hasil yang sangat luar biasa. Produk yang mampu merawat Masalah HIV dan GILA serta mampu untuk merawat pelbagai masalah-masalah yang lain. Untuk testimoni lain, boleh rujuk di sini  [klik].

3. Plan Pemasaran.

Menggunakan pelan pemasaran secara Networking yang memang sesuai untuk semua. Modal permulaan yang cukup rendah iaitu RM210 (1 Kotak) sebagai pakej permulaan untuk berbisnes dan Maximun Pakej hanya sekadar RM1470 (7 Kotak) sahaja, Ini merupakan pakej yang mampu milik oleh semua org. Jualan produk pulak akan mendapat pelbagai bonus yang menarik dan keuntungan dari jualan 1  kotak produk ialah RM50. Bonus jualan secara kumpulan pulak akan dapat bonus secara harian dan bulanan yang mampu untuk puaskan hati orang yang menjual.

Targetkan jualan 2 kotak utk 1 hari, sudah cukup untuk mendapat pendapatan sekitar RM4000 sebulan. Itu yang aku cuba buat sekarang ini, menggunakan ONLINE SAHAJA. 

4. Masa

Ini sebenarnya soalan bila kita nak mula berbisnes. Persoalan ini terjawab dengan masa. Masa yang paling sesuai untuk bermula ialah sekarang iaitu di detik ini, kerana setiapa peluang yang tercipta pasti ada ruang kejayaan. Masa yang masih terlalu awal untuk Mekaray pergi jauh iaitu baru berusia 3 bulan dalam pasaran dunia. Ini merupakan satu peluang untuk menjadi Pioneer dalam Mekaray Ventures.

Setakat ini sahaja, kesimpulan yang dapat aku ringkaskan untuk pemahaman semua. Ramai orang tidak suka berbisnes termasuklah aku sendiri. 'Tak kenal maka tak cinta' maka di sini, kenali lah dahulu Mekaray dan belajar tenatng selok belok 4 perkara di atas untuk memudahkan kita kenal dan paham ini bisnes.

Saudara Romzi memberikan  testimoni yang panjang lebar tentang hasil dari pada penggunaan Triple M dan Meka Viniga. Nampak beliau berpuas hati dengan hasilnya.


Sebarang pertanyaan lanjut tentang Mekaray boleh Call @ WA di no 0111-684 0717. Saya akan cuba untuk menjawap setiap soalan yang dikemukan.

4 ulasan:

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.