Modal Bisnes Murah Dan Mudah Untuk Berbisnes





Alhamdulillah setelah beberapa lama sibuk dengan road tour bisnes Mekaray akhirnya dapat jugak mengadap laptop utk berkongsi pengalaman aku dgan pembaca semua. Sejak akhir-akhir ini, aku seringkali di aju soalan  yg berbunyi begini:

“Apa bisnes yang bagus untuk bermula? Boleh bagi cadangan tak?” 
Ini merupakan antara soalan yang susah untuk aku jawab sebab aku pun tak pasti apa bisnes yang sesuai dengan orang bertanya. Bisnes yang terbaik untuk aku, mungkin tak sesuai untuk orang lain. Ia bergantung pada matlamat kewangan, modal, minat, kemudahan yang dia ada dsb. Cuma aku beranggapan, orang yang baru nak buat bisnes ni sekadar nak dapat extra income RM200 – RM300 sebulan buat permulaan. Itu pun dah baik dari tunggu kenaikan gaji hujung tahun.

Sekarang ni peluang bisnes terlalu banyak. Untuk orang baru, aku selalu syorkan bermula sebagai “middle-man” jer dulu. Jadi ejen, dealer, pengedar kepada produk dan servis yang korang sendiri sangat suka dan puas hati. Bisnes konsep macam ni sangat banyak kat luar tu. Setakat nak dapat extra income RM200 – RM300 sebulan dengan modal modal minimum (hatta tanpa modal) sekalipun memang boleh. Ia mampu memperbaiki tahap kewangan kita. At least boleh tambah saving bulanan.

Aku pun memang jadi dealer untuk banyak company yang supply produk & servis yang aku rasa memang terbaik. Bukan untuk berniaga, tapi untuk dapat harga diskaun dan memudahkan aku membantu sesiapa sahaja untuk dapatkan produk & servis yang sama. Bak kata pepatah, sambil menyelam minum air. Sambil pakai produk, why not buka ‘pintu’ untuk dibayar atas produk yang memang kita suka?

Sekarang ini, aku menjadi ejen kepada Syarikat Mekaray Ventures, yang baru beroperasi sebulan dalam market Malaysia. Alhamdulillah, setakat ini aku sudah capai 5 figure income dalam masa 40 hari berbisnes. Why aku suka akan bisnes Mekaray? 

Bisnes ini memasarkan produk formulasi sunnah dan mendapat pengiktirafan Islamic Manufacturing Practice (IMP) yang memang sesuai utk kegunaan aku dan keluarga. Disamping mengunakan produk aku juga dapat menambah pendapatan di sini. Sekarang ini, bukan lagi pendapatan sampingan, tetapi pendapatan utama aku di sini.

1 ulasan:

  1. Sah kakak dah tertinggal sebab baca ini baru tahu berkaitan Mekaray ini. Nanti kakak nak google tentangnya. Menarik sebab produk baru tu

    Syukurlah semuanya berjalan lancar. Baru 40 hari dah 5 angka berbaloi sangat tu. Alhamdulillah...

    BalasPadam

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.