I LOVE MEKARAY

November 04, 2015



Alhamdulillah pada 31 Oct - 1 Nov 2015 lepas, telah berlangsung dengan jayanya Majlis Seminar Super Pioneer Mekaray Venture atau erti kata lain, ialah Mini Pelancaran Mekaray Venture. Untuk pengetahuan semua, Mekaray Ventures ialah syarikat bumiputera yg baru di tubuhkan dalam masa 3 bulan lepas dan mengetengahkn produk formulasi makanan sunnah sebagai main produk compony. Satu-satunya produk MLM yg mendapat pengiktirafan Islamic Manufacturing Practice dan ditambah dengan Plan Marketing yang mesra Networker mampu untuk memecah pasaran market di Malaysia.

Pada hari tersebut jugak, aku ditugaskan untuk menjadi Master of Ceremony (MC). Ini merupakan pengalaman terbaru aku dalam dunia bisnes network marketing. Aku yang masih terlalu muda untuk ke hadapan dan terlalu cetek ilmu untuk dijadikan sebagai leader merasakan aku tak layak untuk duduk sebaris dengan leader-leader hebat dalam dunia network marketing.

Namun, umur bukan ukuran dan ilmu bukan sukatan. Dimana ada kepercayaan, dimana ada usaha yang dicurahakan dan dimana ada perngorbanan yang diberikan kejayaan pasti akan bersama kita. Namun sesuatu yang mudah jangan di anggap mudah. Belum tentu jaminan sebagai super pioneer di Mekaray Venture mampu pastikan aku berjaya, jikalau aku sendiri tidak berusaha untuk mantapkan diri aku. Tapi, aku yakin dengan Compony Mekaray dan InsyaAllah rezeki aku ada di sini.

That why, aku kena kehadapan diri aku, rajinkan bercakap di hadapan. Sebagai MC, Speaker ataupun budak teknikal, its ok for me. Asalkan semua orang tahu aku ada dalam Mekaray. Sebab apa? Aku ingin memetik kata-kata dari Pn Hajah Sarina Hashim "Nak dapat benda yang kita suka, kena buat benda yang kita tak suka". Inilah jawapan aku di atas setiap persoalan yg dituju kepada aku.

Akhir kata, i love Mekaray

4 orang dihadapan ialah board director Mekaray Venture

Tiada ulasan:

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.