Kenapa dan Bagaimana Jadi Positif??

Oktober 23, 2015

Alhamdulillah selepas sebulan aku ubah cara hidup aku, ubah status-staus di facebook, ubah personaliti dan percakapan aku kepada sesuatu yang positif. Akhirnya aku menampakkan hasilnya. Aku kembali dekat pada Allah swt dan aku mendapat ramai kawan-kawan yang positif. Banyak  yang memberi nasihat dan semangat untuk meneruskan kerjaya @ rutin harian.
 Ok.. 
Kenapa perlu kita jadi orang yang positif?
Kerana kejayaan hanya tertarik kepada mereka2 yang ada byk caj positif..

Bagaimana nak jadi orang yang positif?

Ia memerlukan latihan iaitu gantikan ucapan buruk dan negatif dengan zikir, memperbanyakkan bacaan buku yang positif dan sentiasa berada di sekeliling orang yang positif.

Practices makes permanent. Kalau betul dgan cara latihan itu, maka kita akan kekal jadi positif. Tapi kalau practice tu salah, kita akan kekal jd orang negatif.
Selagi nyawa dikandung badan selagi itulah kena terus practices, bergelar apa sekali pun selepas ini, dato ke tan sri ke, tak bermakna dah boleh berhenti berlatih. Tak ke gitu?
Cuba la jadi orang yang positif dalam semua perkara dan pemikiran. InsyaAllah korang akan nampak hasilnya dalam setiap perkara yang korang buat. 

Anyway.. Salam Jumaat  & Good luck semua.. 

1 ulasan:

  1. Pegang seperti Imam As-Sayfie semakin banyak ilmu diperolehi semakin kuat menimba ilmu. Ilmu ditimba bukan utk sendiri bahkan terus diamal dan disebarkan. Terus positif dalam menjalani kehidupan. Contohnya kalau dulu zikir 33/33/33 cuba tukar 100/100/100 pasti akan rasa keindahan yg dikecapi..

    BalasPadam

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.