+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Selasa, 24 Mac 2015

Menulis Kebesaran Allah

3:39:00 PTG

Share it Please
asma allah di awan

        Allah Maha Suci dan berdiri dengan sendiri, Allah tidak mengantuk dan tidak tidur. Kita sebagai makhluk jika tidur lewat pun dan untuk pergi kerja keesokkan pagi amatlah mengantuk dan sakit kepala. Allah s.w.t tidak pernah tidur malah tidak pernah mengatuk . Apa yang ada di langit dan di bumi adalah milik Allah s.w.t. Apabila disebut langit maka bintang, bulan, matahari, planet-planet, lapisan ozon dan semua yang dilangit adalah milik Allah. Dan semua apa yang ada dibumi (petroleum, pokok, batu-batan, dan semua) adalah milik Allah. Allah Maha Kaya. Kekayaan Allah s.w.t tidak boleh dibandingkan dengan apa yang telah dilihat atau belum dilihat oleh makhluk. Maka mintalah dengan Allah s.w.t untuk segala-galanya.

            Tiada ada sesiapa pun yang dapat tolong sesiapa pun kalau tidak mendapat izin Allah s.w.t. Manusia nak tolong manusia pun dengan izin Allah. Tanpa izin Allah tidak dapat buat apa-apa. Pergilah kita cari doktor pakar yang hebat sekalipun untuk berubat penyakit kanser, takkan baik orang yang kena kanser melainkan dengan izin Allah. Ada orang yang sakit hanya berubat guna doktor biasa dan murah je tapi dapat juga sembuh dengan izin Allah. Inilah hakikat yang Allah s.w.t mahu manusia faham. Baik, sihat, demam, menang, kalah dan semua berlaku dengan izin Allah. Semua ini kerja Allah s.w.t. Kita hanya mampu berusaha dan sepenuhnya kita serahkan pada Allah s.w.t.

         Allah s.w.t tidak pernah berhajat pada makhluk tetapi sebaliknya makhluklah yang berhajat pada Allah. Allah s.w.t tidak perlukan ubat untuk bagi sembuh seseorang tetapi ubatlah yang berhajat pada Allah untuk meyembuhkan seseorang. Maha Suci Allah dari menyerupai sifat makhluk; penat, sakit, malas, pecah hati, tidur, rehat, mati dan sebagainya.

        Pesan orang alim, 
"jikalau kamu tidak mampu untuk berdoa kepada Allah, tidak mampu untuk bercerita tentang kebesaran Allah, maka kamu tulislah tentang kebesaran Allah."