+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Khamis, 12 Jun 2014

Sudah Sampai Masanya Untuk Aku Pergi..

1:06:00 PTG

Share it Please

Entah kenapa tetiba hari ni aku terasa nak update blog. Mungkin disebabkan terbaca satu entry dalam blog berkenaan seorang ibu. Tapi, apa kaitan tajuk entri ni dengan blog yang pasal ibu tu? Sememangnya tak ada apa-apa kaitan pun. Entah kenapa, blog tu buat aku teringat akan segala dosa dan kesalahan yang pernah aku buat dulu. Jadi, apa yang aku nak ceritakan kali ni bukanlah keburukkan aku atau pun kesalahan aku yang sebelum ni. Tapi, entri aku kali ni adalah lebih kepada nak minta maaf.

Mungkin ada yang tertanya-tanya, kenapa tak pergi minta maaf secara langsung je dengan orang yang kita buat salah tu? Sebenarnya, usaha ke arah tu pun telah aku buat. Dan sekarang usaha aku yang sebegini rupa pula. Sebabnya, seandainya Allah takdirkan aku mati semasa tempoh khuruj aku ke India, Pakistan, dan Bangladesh. Blog ni masih lagi akan ada, dan sesiapa yang kenal aku dan aku pernah buat salah pada sesiapa. Entri aku yang kali ni, akan jadi pengganti diri aku untuk aku minta maaf pada orang-orang yang aku pernah buat salah pada mereka yang aku tak sempat nak jumpa atau malu nak jumpa atau pun tak sempat berhubung dengan mereka..

Kita semua maklum, setiap manusia akhir zaman tak pernah lekang dari buat dosa, sama ada secara sedar mahu pun tak. Macam tu juga dengan aku ni. Jadi, entri aku kali ni, aku khususkan pada orang-orang tertentu yang mana, bila orang tu baca maka dia faham, aku minta maaf pada dia. Moga-moga aku di ampunkan..

Kepada kawan-kawan sekolah aku di Sekolah Rendah Kebangsaan Machang (1), Sekolah Menengah Kebangsaan Machang, Sekolah Menengah Hamzah (1), Kolej Mara Kuala Nerang, Kedah dan sekarang di UniMAP, Perlis. Kepada mereka yang aku pernah marah-marah, maki hamun, mengumpat, terngumpat, terambil barang, bersikap sombong dengan kau orang, sangka buruk dengan kau orang, terfitnah, tersalah cakap, gurau kasar, tak membantu kau orang, tak buat tugasan berkumpulan dengan baik, menuduh yang bukan-bukan dan yang sewaktu dengannya. Tak lupa juga kepada mangsa-mangsa buli dan musuh-musuh aku di sekolah dahulu. Aku dengan rendah hati dan penuh rasa menyesal serta serba salah memohon maaf dekat kau orang semua. Moga-moga dengan kebaikkan yang ada pada korang. Korang semua dapat memaafkan aku dengan sebaiknya Dan maaf juga sebab telah menyakitkan hati seseorang. Mungkin benar semua kesalahan tu bermula daripada aku sendiri. Tak ada daya untuk aku cuba dengan sebaik mungkin untuk menyelesaikannya. Sehinggalah keputusan membawa diri dan larikan diri dari masalah tersebut terhasil. Yang akhirnya memakan diri sendiri. Moga-moga dengan kebaikkan yang ada pada diri tersebut dapatlah dimaafkan si pendosa ni, si jahil ni, si munafik ni. Aku akui, tidak ada yang salah melainkan aku seorang yang bersalah dalam setiap perkara. Terima kasih..

Dan, perkara terakhir adalah proses untuk aku memaafkan diri aku sendiri yang mana aku sendiri tak dapat nak maafkan diri aku kerana kesilapan yang lalu. Dosa-dosa yang telah aku buat. Aku sedia maklum bahawasanya Allah itu maha pengampun. Tapi diri ku yang hina ni, terlalu munafik sehinggakan aku malu untuk memaafkan diri aku sendiri. Moga-moga, dosa-dosa yang bertimbun-timbun ada pada aku ni dimaafkan hingga mampu menyelamatkan aku dari segala bentuk azab Allah yang pedih, perit, sakit, siksa, dan menakutkan. Moga-moga aku terselamat dari api hitam yang tidak padam. Moga-moga aku diselamatkan dan ditempatkan di kawasan yang lapang dan tenang..

"Jangan diukur buruk yang di zahirkan. Kadang ia hanya sekadar tampalan. Jangan pula diukur baik yang di zahirkan. kadang ia hanya sekadar penipuan. Jangan di lihat apa yang di lihat. Tapi lihatlah apa yang tidak di lihat. Di zahirkan diri ini bukan untuk sangkaan. Cuma sekadar keinsafan.."

20 comments:

  1. Balasan
    1. time sedih baru nk ingat tuhan.. time happy.. smua tibai,.. itulah manusia.. aku pun mcam tu la..

      Padam
    2. [#]PORN|10 jenis Gambar Bogel Cerita Lucah Teruk
      [#]PORN|Pelakon filem lucah teruk dibelasah teman lelaki
      [#]PORN|cerita lucah teruk janda melayu dengan pakistan jual karpet

      [#]PORN|kisah sex: CERITA LUCAH GURU BERTUDUNG
      [#]PORN|melayu luncah video
      [#]PORN|lucah awek bertudung

      [#]PORN|Cerita Sex Melayu | Cerita Lucah Melayu
      [#]PORN|awek bertudung telanjang
      [#]PORN|Aksi Bogel dan Kontroversi Pelajar UMP


      [#]PORN:pepek luncah awek
      [#]PORN:luncah video terbaru
      [#]PORN:gambar gambar luncah

      [#]PORN:cerita rogol awek bertudung
      [#]PORN:video rogol awek
      [#]PORN:awek di rogol jejaka
      [#]PORN:rogol awek melayu

      [#]PORN|11 Gambar Awek Kelantan Yang Comel
      [#]PORN|Awek Jutawan Malaysia Paling Cantik Bogel
      [#]PORN|Video bogel awek arab dance



      [#]PORN|Awek kampung mandi bogel
      [#]PORN|Foto awek malay bogel - Camcon Oil
      [#]PORN|AWEK BOGEL MELAYU: gambar bogel tasya
      [#]PORN|(45) (Video) Awek separuh bogel nikmati Cadbury


      [#]PORN|Awek Tipu Ibu Beli Buku Teks Full Video
      [#]PORN|gambar awek bogel bersetebuh dalam stesen minyak tersebar
      [#]PORN|Seri Bogel Tudung Melayu Jahil
      [#]PORN|spy cam awek bogel

      [#]PORN|gambar awek bogel dengan teman lelaki di dalam tandas
      [#]PORN|awek bogel sangap batang
      [#]PORN|Lucunya Malam Pertama

      [#]PORN|Awek Berjerawat Bogel
      [#]PORN|Koleksi awek-awek Jepun berpakaian Meleleh Air Liur
      [#]PORN|Gambar Awek Jepun Bogel
      [#]PORN|awek cun mandi bogel di air terjun

      [#]PORN|gadis melayu lucah bogel tetek seksi tudung
      [#]PORN|Awek Putih Gebu Separa Bogel Atas Katil
      [#]PORN|Malay Girls and Malay Sex

      [#]PORN|DOWNLOAD MOVIES 18+
      [#]PORN|melayu luncah video
      [#]PORN|lucah awek bertudung





















































































































































      Padam
  2. tak salah sekiranya kita minta maaf... moga diampunkan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup.. dah buat ke arah tu.. dn cuba kearah ni plop

      Padam
  3. sdih nya Fattah in sha allah selamat semuanya mudah mudahan diamppun dosa bersama

    BalasPadam
  4. Sebak bila baca tulisan zul fattah... sememangnya tulisan ini tulus dari hati seorang pemuda yang hebat.... Tahniah.. semoga Allah memanjangkan usia Zul Fattah
    ..

    BalasPadam
  5. saya maafkan anda.hehehehe...ehh!UNIMAP?kos apa?huuhuuhuuhuuh :D

    BalasPadam
  6. nice entri bro. Ok never mind, w.pun antara kita tiada slah silap apa-apa sy pun nk minta maaf juga la.manalah tahu xsengaja hehehe Peace ;)

    BalasPadam
  7. meminta maaf adalah satu perkara yang susah manusia lakukan... namun keinsafan adalah sumber ketenangan... dan kemaafan dan meminta maaf adalah kunci keinsafan... :)
    sesungguhnya apa yang dizahirkan hanyalah persona manusia... terima segalanya tanpa prasangka... kan???

    BalasPadam
  8. Selamat hari raya maaf zahir dan batin..

    BalasPadam
  9. semoga dipermudahkan.. dan usaha kamu untuk meminta maaf ini adalah sangat baik..
    InsyaAllah pasti mereka-mereka akan maafkan kamu...
    semoga Allah panjangkan usia kamu..

    BalasPadam
  10. salam fattah. ko ingt aku x? aku throwback entry2 lepas kat blog, baru perasan dulu ko antra yg slalu komen blog aku..dan baru sedar aku mcm xpenah kunjung blog ko balik.huhu...maaf ye.
    aku doakan moga apa ja yg kau buat dipermudahkan.aminn

    BalasPadam
  11. barang yang lepas...jadikan ia nya satu pengajaran, moga kita sentiasa beringat...

    BalasPadam
  12. tumpang lalu jenguk sahabat lama..
    ape khabar?

    BalasPadam

Terima Kasih :D