Kunci Untuk Kekal Dalam Persahabatan

Mac 26, 2014
Hi-5 Buddy.. 
Pengalaman singkat duduk bersama dengan kenalan di kampung banyak mengajar erti persahabatan. Pertama kali kenal beliau sekadar kenalan biasa ja, tapi makin lama duduk bersama makin rapat lagi persahabatan dengan beliau. 

Bukan dengan aku saja, dengan kawan beliau yang lain pun beliau layan sama rata r. Beliau buat kami semua tidak kekok dengan tingkah laku beliau. Bergaduh, bertengkar, semua itu dah jadi biasa, dah jadi lali dengan sikap beliau dengan kawan-kawan beliau yang lain. Aku yang masih baru kenal beliau kekadang terasa dengan sikap belaiu macam tu. Tapi selepas lama kenal beliau, dan tahu sikap beliau dengan kawan beliau yang lain pun lebih kurang macam dia buat kat aku jugak, aku paham dengan perangai beliau.

Kunci untuk kekal dalam perhubungan dengan sahabat ialah jujur dan saling bantu membantu. Itu semua aku nampak depan mata aku, seorang yang aku baru kenal sudah bersahabat dengan sahabat beliau lebih 10 tahun. Dari situ aku belajar untuk jujur dalam persahabatan dan ikhlas dalam persahabatan. 

Sudi terima kekurangan sahabat kita dan terima apa lebih sahabat dan apa kurangnya seseorang sahabat itu. Jangan iri hati dengan kejayaan kawan @ sahabat kita dan sentiasa sedia utk bagi pertolongan saat sahabat dalam kesulitan. Itulah sedikit sebanyak apa yang aku dapat belajar, setelah kenal beliau hampir 6 bulan. 

So moral of the story here, dengan sapa kita berkawan akan jadi cermin hidup bagi kita. Berkawanlah dengan sesiapapun asalkan kita ikhlas dengannya. Budak skima, punk, rock, budak surau, orang kaya, orang miskin atau alien skalipun, itu semua tidak penting. Yang penting kita tahu batas2 agama kita dan happy bila bersama kawan-kawan kita.

#Siapa beliau yang di maksudkan? 

4 ulasan:

  1. Jujur meme penting Fatah kalu jadi saem nih. What u give u will get it back :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tapi loni.. ramai saing baik depe jah.. blake lain plop.. tapi aku x kisah pun.. layan ja smua org..

      Padam
  2. haha yup thats trueeee. layan jeeee hehe

    BalasPadam

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.