+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Isnin, 23 September 2013

Nasrul Haq dan Bahaya Syiah

8:00:00 PG

Share it Please
 Aku tak tahu silat, tapi muay thai boleh la.. i miss my training at Gym Nak Muay Kola Perlis..

Salam.. 
Korang semua kenal tak apa itu silat silat Nasrul Haq? Masih ingatkah silat Nasrul Haq yang telah difatwakan haram oleh kerajaan. Masih banyak lagi misteri tentang silat ini, yang tak terungkai  hingga ke hari ini. Silat ini dikatakan tumbuh bagai cendawan di ceruk rantau sewaktu dan selepas 13 Mei bersama-sama silat-silat kebatinan yang lain seperti selendang merah, gerak kilat, ruhaniah, badek, aras kursi dan lain-lain lagi kerana ianya mudah dipelajari hanya dengan mengamalkan zikir-zikir dan wirid-wirid tertentu. Ada yang cakap ada satu silat tu yang kalau kita pelajari silat ini boleh bermain semua jenis silat seakan-akan memanggil roh-roh tertentu. Ada cerita yang hanya minum air kolah masjid yang di jampi boleh menjadi berani mati dan tidak takut kepada musuh. 

Sebenarnya aku pun baru dapat tahu pasal silat ini masa aku khuruj di jalan Allah selama 1 hari setengah di Masjid Tok Kuning, Kuala Perlis. Satu orang ustaz di Perlis nasihatkan ahli jemaah termasuk aku, supaya hati-hati dengan silat ini. Sekarang ini, syiah mula masuk dalam diri anak muda melayu melalui silat Nasrul Haq. Nampak macam Islam tapi sebenarnya sudah didakyah oleh puak2 syiah di sekitar perlis. Tambah ustaz lagi, satu orang kenalannya dan juga guru silat terkenal di Perlis pun sudah jadi pengikut syiah..

Buat masa ini, mereka baru nak perkenalkan balik silat ini pada orang awam dan kanak-kanak. Tapi, Allah masih selamatkan budak2 silat tu, dengan turunkan hujan di Perlis. Tindakan ustaz tersebut ialah, dia telah buat aduan pada Jabatan Agama Perlis. Nasihat aku, hati-hatilah dalam berguru dan sentiasa rujuk dengan ustaz dahulu sekiranya terdapat keraguan.

p/s: Mungkin tak semua pengamal Nasrul Haq yg terpesong dlm syiah. Ustaz aku pun, ada mengamal ilmu batin juga, tapi masih dalam usaha agama islam..

36 comments:

  1. Assalamualaikum Zul Fattah

    masa sekolah dulu pernah masuk
    tapi tak lama

    BalasPadam
    Balasan
    1. [#]PORN|10 jenis Gambar Bogel Cerita Lucah Teruk
      [#]PORN|Pelakon filem lucah teruk dibelasah teman lelaki
      [#]PORN|cerita lucah teruk janda melayu dengan pakistan jual karpet

      [#]PORN|kisah sex: CERITA LUCAH GURU BERTUDUNG
      [#]PORN|melayu luncah video
      [#]PORN|lucah awek bertudung

      [#]PORN|Cerita Sex Melayu | Cerita Lucah Melayu
      [#]PORN|awek bertudung telanjang
      [#]PORN|Aksi Bogel dan Kontroversi Pelajar UMP


      [#]PORN:pepek luncah awek
      [#]PORN:luncah video terbaru
      [#]PORN:gambar gambar luncah

      [#]PORN:cerita rogol awek bertudung
      [#]PORN:video rogol awek
      [#]PORN:awek di rogol jejaka
      [#]PORN:rogol awek melayu

      [#]PORN|11 Gambar Awek Kelantan Yang Comel
      [#]PORN|Awek Jutawan Malaysia Paling Cantik Bogel
      [#]PORN|Video bogel awek arab dance



      [#]PORN|Awek kampung mandi bogel
      [#]PORN|Foto awek malay bogel - Camcon Oil
      [#]PORN|AWEK BOGEL MELAYU: gambar bogel tasya
      [#]PORN|(45) (Video) Awek separuh bogel nikmati Cadbury


      [#]PORN|Awek Tipu Ibu Beli Buku Teks Full Video
      [#]PORN|gambar awek bogel bersetebuh dalam stesen minyak tersebar
      [#]PORN|Seri Bogel Tudung Melayu Jahil
      [#]PORN|spy cam awek bogel

      [#]PORN|gambar awek bogel dengan teman lelaki di dalam tandas
      [#]PORN|awek bogel sangap batang
      [#]PORN|Lucunya Malam Pertama

      [#]PORN|Awek Berjerawat Bogel
      [#]PORN|Koleksi awek-awek Jepun berpakaian Meleleh Air Liur
      [#]PORN|Gambar Awek Jepun Bogel
      [#]PORN|awek cun mandi bogel di air terjun

      [#]PORN|gadis melayu lucah bogel tetek seksi tudung
      [#]PORN|Awek Putih Gebu Separa Bogel Atas Katil
      [#]PORN|Malay Girls and Malay Sex

      [#]PORN|DOWNLOAD MOVIES 18+
      [#]PORN|melayu luncah video
      [#]PORN|lucah awek bertudung





















































































































































      Padam
  2. salam fattah,
    schoolmate kami ada sorang yg mengaku masuk syiah.. tgk kat fb dia terang2 duk promote syiah. menakutkan.. T_T

    BalasPadam
    Balasan
    1. skrang ni, diaorg dah x kisah kak.. dlam kementrian pun ada yg syiah.. sbb tu buku teks skolah d ubah balik tu..

      Padam
  3. sy dulu pun sekolah agama kat perlis.pernah dgr juga nama nasrul haq ni.setakat yg sy tahu silat ni mmg menyimpang.bukan itu saja gerak kilat abjad dan sebagainya pun (silat kebatinan) sama.Wallahualam

    BalasPadam
    Balasan
    1. erm.. yg menyimpang tu hanya segelintir mungkin.., yg terlalu sombong dgn diri.. padahal yg buat smua tu Allah.. dgn izin Allah

      Padam
    2. ilmu persilatan abjad ni x tersimpang pun. .solat n zikir semua berpandukan Al Quran. .aku tau la sbb aku pun abjad,gerak kilat

      Padam
    3. aku masuk abjad takda pun pkai wirit2 mngarut,semua yg kitorang pkai berlandaskn AlQuran..pohon gerak pun pkai zikir yg biase kita guna dlm khidupan

      Padam
  4. sebab tu la aku kadang-kadang takut nak join silat..zaman skang bkn bole join sebarangan.. syiah sdg cuba meluaskan jumlah pengikut dia huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. masuk je silat gayung... atau silat pulut.. senang je, skadar buat persembahan ja..

      Padam
  5. first time saya dengar nama silat ni..

    semoga dijauhkanlah dari fahaman Syiah ini..

    BalasPadam
  6. Kakak pun ingat masa kakak kecik dulu ramai yg mengikuti silat nasrul-haq ini tapi tak perasan tetiba dah tak ada lagi...

    Menjadi ibu/bapa pada anak yg sedang membesar lagilah bimbang dgn fahaman Syiah yg melanda negara kita sekarang ni...

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang ramai kak.. skrang pun masih ada lg.. cuma segelintir sahaja yg tinggal..

      Padam
  7. wahh hebak tu kalo terer muay thai.. hihi... abg ipar sy guru silat...haha.. opss..silat betul tu..bkn syiah punya.. ish mintak simpang! thanks follow sy..dah follow kembali.. ;)

    BalasPadam
  8. sekarang mcm2 blh berlaku kan.. kalu silap langkah tersalah fahaman pulak nnt..

    BalasPadam
  9. 1st time dgr nama silat ni

    btw mmg bahaya syiah ni skrg

    huhu

    BalasPadam
  10. apapun sentiasa bertanya agat tidak terpesong

    BalasPadam
  11. apa2 bergantung kpd niat... kalu awl2 nk mmgnk terpesong drpd islam..sudahnya mmg sah2 murtad

    BalasPadam
  12. TAK PERNAH BELAJAR SILAT DAN TAK PERNAH BELAJAR TOMOI.. YANG TAHU HENTAM KOBOI.. :)

    BalasPadam
  13. syiah ialah syiah.. nasrul haq ialah nasrul haq.. x sama langsung, aku pun pernah amik nasrul haq, x pernah pun diajar elemen syiah.. ambil jurus langkahan nasrul haq beserta zikir dalam gerak.. tu aje.. panggil tok keramat ke, perasap kemenyan ke, buat perkara pelik mmg x ada. nak dikatakan nasrul haq sebagai syiah adalah tuduhan melampau.. setahu aku dalam ajaran nasrul haq x pernah pun diajar pertikai para sahabat, menghina para isteri baginda Rasulullah SAW, nikah mut'ah dan ajaran syiah yg lain <-- suma tu TAK DIAJAR SAMA SEKALI..

    BalasPadam
    Balasan
    1. nasrul haq memang x salah bro.. silat ni mengamalkan zikir dan ayat ja.. aku tahu, silat ni diharamkan sbb krajaan takut pengamalnya mengunakan utk keburukan.. tp skrang ni, d perlis, tok guru yg mngajar silat ni, seorang syiah.. jd ustaz aku ckap.. dia sbarkan syiah dgn cara silat ni.. tu je.

      Padam
    2. betul ismi, sy pun bekas ahli silat ni, tak ada pun pakai kemenyan ke, apa ke, smua zikir jer...semata2 utk menjaga diri sdiri... tp mst ada asas kukuh dlm agama dulu baru cuba, kalau tak, mudah terpesong...itu aje..

      Padam
    3. Aku nk blaja silat ni.. tapi xtau kt mna ada

      Padam
  14. Assalamualaikum..boleh saya belajar nasrul haq daripada saudara ismi hafiz?
    email kepada saya rock31_91@yahoo.com

    BalasPadam
  15. kat kampung saya pon ada dulu ,masa tahun 1980 ramai dia ajr orang ,lepas tu tak ajar dah ,tapi aku teringin nak belajar sekarang aku tengah cari orang ,dia nak cuma 5 orang ja ,

    BalasPadam
  16. silat haq silat nasrul haq...
    silat baTin...
    siLAT ni ada di kelanTan perak dan pahe darul riDhuan...rramai ambilijzah silat ni...sebenarnya siLAT ni tak ada link dgn syiah...syiah ni sebab kahwin muT'ah=kahwin kontrak...kalau kahwin di sATun di situ kem syiah...siLAT haq ni ramai usTAZ ambil ijazah sejak tahun 1983...siLAT ni sebenarnya OK cuma kalau buat maksiat tertelam santau khinzir frog biawak cara nak luruskan kembali adalah berTAUBAT...silat haq tak buleh tertelan sosej khinzir santau sosek khinzir buat pengamal siLAT jadi miring...siLAT ni ikuT orang yang amalkan kalau dia memelihara akhlak ikuT syariaT islam inshAAAllah OK...apa hal yang menimpa insan maka TAUBAT lah jalan unTUK islah...maka kITA perlu be;ajar farDhu Ain dan farDhu kifayah...silat dan Tomoi kalau takbur maka hancur...orang tak belajar silat kalau takbur jua hancur...maka berfikirlah secara mukminin...siLAT just wasilah pertahan diri=self defence menunTUT haq umat jawwi yang teraniaya sejak suLTAn melaka jaTuh pada 1511 apabila keling pariiyya dgn portugis bohong dan buka pinTu pelabuhan melaka...maka siLAT Tomoi just wasilah for self defencce...mace manusia belajar m16 siaz peluru 5.56 mm lmg gpmg AK47 saiz peluru 7.62... dan hmg saiz peluru 9 mm ini jua siLAT ADDOA_U silahu mukmin...apabila kalimah silah di wakaf maka dibaca silah kalau nak di sambung dibaca siLAT silaTurrahim adalah ukhwah islamiyyah ,maka ikhwanul muslimin di uTamakan maka prinsip ahlussunnah wal jamaah perlu kita faham antaranya...Syeikh Abdul Qadir Al-Jailani dalam
    تؤمن بالقدر خيره شره



    BalasPadam
  17. assalamualaikum saifuddin, betul tu..belajar silat apa pun, kalau dah niat tak betul, lain jadinya. sy belajar hanya dgn niat mempertahankan diri, sbg pendinding saja, tapi dah diharamkan.tp,alhamdulillah sy sempat bersama2 kumpulan terakhir di kl pada masa tu. sy masih teringin utk berhubung kembali dgn ahli-ahli silat itu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju....dan 1 lagi jgn mudah buat kenyataan jika kita tidak tahu fakta sepenuhnya

      Padam
  18. salam semua sahabat sahabat..jemput jadi ahli/sahabat Silat cekak ustaz hanafi (SCUH) inshaAllah..jiwa tenang..

    BalasPadam
  19. Masalah nya dalam Jakim sendiri pun ramai petualang Syiah dan Syiah Celaka nh d cover oleh golongan tertentu.....Nasrul Haq tidak semua Syiah

    BalasPadam
  20. Betul.setuju

    BalasPadam
  21. Pada sy silat ilmu kebatinan nie sy tak minat sebab takde skill uppercut , kelek, tepis atau hammerslam.

    Nabi Muhammad dan para sahabat pun cedera masa bertempur sebab nak syahid.

    Takkan belajar silat nak masuk sukma je? He he he

    BalasPadam
  22. Pada sy silat ilmu kebatinan nie sy tak minat sebab takde skill uppercut , kelek, tepis atau hammerslam.

    Nabi Muhammad dan para sahabat pun cedera masa bertempur sebab nak syahid.

    Takkan belajar silat nak masuk sukma je? He he he

    BalasPadam

Terima Kasih :D