+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Selasa, 26 Mac 2013

Oh Temang..

11:32:00 PTG

Share it Please

Aku (RXZ Biru), Nuar (LC Merah), Osman(LC Hijau) dan Zaki (LC Merah)

23/03/2013 sudah menjadi satu tarikh yg tak akan mungkin aku lupakan. Pada hari itu, jantung aku bagai nak luruh bila dapat tahu sahabat aku meninggal dunia. Pergi tak akan kembali lagi di dunia ini. Pergi dengan tiba-tiba membuatkan aku tak percaya, terpaku dan bila mana aku menoleh ke belakang dari kawan(yg bagitahu aku kematian sahabat) aku, air mata aku pulak yg mengalir. Aku tak mampu nak tahan lagi, segala memori kami bersama dalam masa 3 tahun mula terimbas dlam fikiran aku. 

Awal pertemuan di Gelanggan Futsal Wang Ulu, pada waktu petang kami main futsal sama-sama. 2 tahun main futsal bersama. Tapi setelah aku stop dari berfutsal. Hampir 1 tahun tak main, main pun sekali dua je. Tapi hati ini, tergerak nak main bersama kawan-kawan yg lain. Jadi kelmarin dulu, aku turun jugak main bersama dengan Osman. Sungguh aku tak sangka, itu game terakhir aku dengan arwah. 

Kami sama-sama konvoi dengan motosikal balik ke kampong bila cuti semester. Aku naik RXZ, Osman, Zaki dan Nuar semua naik LC. Balik Kg bersama, dating Perlis pun bersama. Aku dan Zaki stop di Kelantan. Arwah dan Nuar stop di Terengganu. 

Kami sama-sama keluar di jalan Allah. Korban harta, diri dan masa untuk agama Allah. Hampir 5 kali kami keluar bersama. Buat usaha atas agama bersama. Bermalu muka pergi jumpa orang bersama. Sama-sama kami berusaha hidupkan 5 amal masjid di Taman Semarak ini. Sama-sama kami bagi masa 2 jam setengah untuk agama Allah. Sama-sama kami buat Gush (Ziarah) di sini dan sama-sama kami duduk dlm mesyuarat. Hari ini, aku telah kehilangan satu orang rakan seusaha….. 

Kenapa? Kenapa mesti dia, O Allah? Kenapa mesti Osman Allah? Kenapa Engkau tak ambik aku Allah? Osman pemuda yg baik Allah. Aku bersaksi dengan iman atas kebaikan yg saudara aku (Osman) lakukan. Dia pernah khidmat aku, bawa aku pergi jumpa tukang urut ketika aku excident dahulu. 2 kali Allah, dia hantar dan ambik aku. Dia pernah khidmat buat air nyior untuk jemaah Palestine. Dia pernah Khidmat pada Masjid, pada rumah Mu Allah. Engkau pandanglah amal kebaikan yg dia lakukan ini. 

O Allah, Engkau tunaikanlah janji-janji Engkau. Bukankah Engkau pernah berjanji..? : 

“Barang siapa yang jaga 5 solat fardhu secara berjemaah, Engkau akan bagi mereka 5 ganjaran. Engkau berjanji akan murahkan rezeki Osman? tapi Osman dah tiada Allah. Engkau berjanji akan angkat azab kubur? Maka Engkau angkatlah azab kubur terhadap arwah Osman Allah. Janganlah Engkau azab dia Allah, jadikan kuburnya sebagai taman-taman syurgaMu Allah. Engkau berjanji akan bagi buka amalannya pada tangan kanan? Jadi bagilah buku amalannya dengan sebaik-baik pemberian dan engkau permudahkan urusannya di padang masyar Allah. Engkau angatlah dirinya di arasy Engkau. Engkau terangilah dirinya dengan cahaya nurMu O Allah. Engkau berjanji akan permudahkan urusannya untuk lintas titian sirat? Maka Engkau bawalah dia melintas dengan sepantas kilat dan jadikanlah masjid yg dia ulang alik 5 kali sehari itu sebagai kenderaan untuknya O Allah. Engkau juga berjanji Allah, yg mana Engkau akan masukkannya ke dalam syurgaMu? Atas janji-janji mu ini, aku mohon padaMu O Allah, Engkau masukkanlah Osman ke dalam syurgaMu tanpa hisab. Aku redha pada Osman Allah, maka Engkau redhalah pada dia sebagaimana Engkau telah redha pada sahabat-sahabat r.hum” ---(doa) 

24/03/2013. Aku menaip entry ini untuk dijadikan sebagai memoir arwah Osman bersama aku. 
Nama: Osman B Hafizudin 
Gelarang : Temang
Umur: 25 
Course: Mechatronic Engineering (Final Year) 

Pukul 11 malam nanti, jenazah akan dikebumikan. Untuk pengetahuan semua, jenazah meninggal di Kronget,Thailand. Terjatuh akibat jalan licin. Jadi manyat dibawa ke Hatyai untuk dibedah siasat. Alhamdulillah setelah selesai dimandikan dan di kafankan, jenazah dapat dikeluarkan dari Thailand pada pkul 11 pg tadi dan dihantar terus ke K.Terengganu. 

Hari ini, 26/03/2013. Aku postkan entry ini sebagai peringatan untuk aku di masa hadapan. Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang-orang soleh dan diredhai oleh Allah SWT.

AL-FATIHAH

8 comments:

  1. ..Alfatihah..

    Amin

    Semoga roh Osman bin Hafizudin di tempatkn di kalangan roh org2 beriman..InsyaAllah..

    BalasPadam
  2. alfatihah .

    sayu je baca . hm

    BalasPadam
  3. innalillah wainnalillah hi rajiun...tabahkan hati..yang hidup harus teruskan kehidupan Allah lebih sayangkan arwah...

    BalasPadam
  4. Al-Fatihah ....semoga roh sahabt kamu sentiasa dicucuri rahmat dan dilindungi dibawah limpah rahmat kasihnya...

    tabahkan hati kamu ketika kehilangan sahabat sejati..selalu doakan utknya...

    BalasPadam
  5. Innalillah..... tekejut aku fattah... Allah syg kan dia fattah...

    BalasPadam
  6. alfatihah..... Allah lebih menyangi dia...doakan dia selalu tau....

    BalasPadam

Terima Kasih :D