+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Isnin, 17 Disember 2012

Doa2 Kepada Kedua Orang Tua Kita.

1:47:00 PTG

Share it Please

dipondok kecil di pantai ombak
berbuih putih beralun-alun

disuatu hari ayah berkata
jaga adik mu ayahkan pergi jauh
ku pandang wajah ayah dahinya ku cium
air mata mengalir hatiku pilu

diam-diamlah sayang jangan menangis 
doakan ayah semoga diterima
diam adik ku sayang jangan menangis
andai ayah gugur doakan dia syahid

selamat berjuangan ayah tercinta
kau pergi dulu ayah ke medan juang
ku iringi doa moga berjaya
beroleh kemenangan demi agama Islam

wahai abang ku kemana 
ayah ku sayang ayah ku cinta ayah 2x

duhai adik ku sayang jangan bersedih 
ayah mu pergi menyambut seruan Ilahi
tapi ingatlah adik ku pesanan ayah
berjuangan dan berkorban walau dimana jua

pada Mu Tuhan aku bermohon 
dosa ayah ku minta diampunkan
berilah rahmat bantulah dia 
untuk menegakkan agama Islam

Dulu pernah dengar lagu, kali pertama dengar masa 4 tahun lpas. Waktu tu aku sedang blajaq di Kolej Mara Kuala Nerang!! Biasala, mula2 dengaq tak rasa apa2. Lama dah tak dengar lagu ni, tapi hari ni, aku tak tahu r, tiba2 mulut keluar lirik lagu ni. Jadi, aku cuba search, lirik lagu kat internet dan dlm masa yg sama aku download jugak lagu ni. 

Hari ni, tiba2 rasa rindu plak kat arwah ayah. Aku tak mampu nak buat apa lagi, cuma sekadar mampu sedekahkan Al-Fatihah setiap kali ada rasa rindu kat arwah. Banyak dosa aku dgn arwah, x smpat nk mintak ampun dan maaf. Hanya Allah yg jd tmpat mngadu skrang ni..

Dalam setiap doa, perbanyakkanlah doa terhadap kedua ibu bapa kita, tak kira yg masih hdup atau meninggal dunia.
Contoh2 doa: 
  1. Kasihanilah kedua org tua ku, sbgaimana mereka mengasihi ku waktu aku kecil smpai lah skrang.
  2. Tempatkanlah kedua org tua  ku di kalangan orang2 soleh
  3. Jauhilah kedua org tua ku dari azab kubur Mu ya Allah
  4. Permudahkanlah kedua org tua ku melalui titian sirat Mu Ya Allah..
  5. Masukkanlah kedua org tua ku ke dlm syurgaMu tanpa hisab..
Cubalah amalkan doa2 ni, dalam doa selepas solat fardhu... Yakinlah Allah akan makbulkan doa kita!!


7 comments:

  1. Suka nasyid nih. Zaman skolah rendah lagi dah dengar. Ntah manalah gi kasetnya.

    Rindu kat arwah ayah juga.

    BalasPadam
  2. assalamualaikum zul..insyaAllah Allah akan makbulkn setiap permintaan itu...;)

    BalasPadam
  3. ..lagu ni mmg sgt mngusik jiwa..esp ms zmn blja dlu..

    BalasPadam
  4. betul tu...yakinlah dengan Allah... dia akan memakbulkan doa hamba2Nya yang berharap hanya padaNya...

    dulu masa sekolah suka nasyid nih... sedih sangt... hurm...

    BalasPadam
  5. dulu kalo dgr lagu ni mesti sedih jee

    BalasPadam
  6. saya suka nasyid nie...sayau jer hati bila dengar...

    #SayangiIbuAyahKita

    BalasPadam

Terima Kasih :D