+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Khamis, 15 November 2012

Alhamdulillah.. Hanya Itu Yg Mampu Aku Ucapkan

12:26:00 PTG

Share it Please


Allah maha mengetahui.... Aku bukan la dari orang yang baik2... Akhlak pun buruk, percakapan pun x jaga.... Kalau la Allah s.w.t tak kutip aku dan beri aku hidayat.... Pasti dan pasti aku akan lagi teruk macam budak2 lain...... Solat tah ke mana, masjid x pernah pergi, dan macam2 lagi kejahatan dan kejahilan yang aku akan buat.... 

Syukur sangat2 ya Allah, Engkau beri hambamu ini hidayat.... sekurang2nya hambamu ini dapat kenal mu lagi dekat dan rapat Ya Allah, dapat jaga solat, dapat pergi ke masjid dan lain2 lagi..... Kalo la semua budak2 muda tahu nikmatnya beragama seperti apa yang aku rasa selama ini, demi Allah aku akan kongsi dan mereka pun akan sungguh2 utk jaga agama dan iman mereka.... 

Perkataan baru nak belajar ni memang menarik sangat2 bila aku first time dapat hidayat... Ustad cakap bila kita niat nak belajar pasti dan pasti Allah akan ajar kita..... tak banyak, sikit.... Bila kita salah Allah akan ampunkan..... Hari2 doa supaya dengan amal yang kita buat Allah akan ubah kita, didik kita, bimbing kita dan baiki akhlak kita....

InsyaAllah.... Demi Allah niat nak belajar sampai mati..... Wallahua'lam.....
Bila kita pegang agama macam2 kebaikkan Allah bagi, rezeki mencurah2 Allah bagi dan dapat teman hidup yang ada fikir agama jugak... Insyaallah.... 

Sebab apa, Allah dah cakap dlm Quran, " Sape yg bantu agama aku. Pasti dan pasti aku akan bantu dia" 

Cuma aku berharap aku akan dpat kekal dlm hidayatMu ya Allah. Aku takut, aku takut engkau tarik balik nikmat iman sesudah Engkau beri kpd aku. Sebab, terlalu mudah aku dpat hidayah Mu, dan aku takut, terlalu mudah utk aku lari dr jalan hidayah Mu. 

4 comments:

  1. Assalamualaikum Zul

    Alhamdulillah
    Syukur

    BalasPadam
  2. syukur Alhamdulillah... beristiqamah lah dengan penghijrahan yang telah dilakukan... insyaAllah Allah akan selalu tolong hamba2Nya...:)

    saya juga memohon diberi hidayah kejalanNya...

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah.. Moga kehidupan yang mendatang lebih baik dan berterusan baik.. InsyaAllah..

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah, nak berubah mungkin senang tapi nak mengekalkan perubahan memang payah sebab dunia nih terlalu banyak godaannya..

    aku setuju part bila kita nak belajar Allah pasti akan tunjukkan jalan, bantu kita dan pandu kita ke jalannya..amin..

    err da banyak plak komen yer?
    assalamualaikum salam ukhuwah dr ambo..=D

    BalasPadam

Terima Kasih :D