+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Isnin, 11 Jun 2012

Rebutlah Cinta Hakiki

10:17:00 PTG

Share it Please

Imam Syafie pernah ditanya oleh isterinya, “Suamiku, apakah engkau mencintaiku?” 
Beliau menjawab, “Ya tentu saja, dirimu adalah sebahagian dalam hidupku.” 

Mendengar itu, isterinya bertanya lg, “Apakah engkau juga mencintai Allah? Bagaimana mungkin dua cinta menyatu dalam HATI ♥ seorang mukmin. Cinta kepada Allah dan juga mencintaiku?” 

Beliau tersenyum dan mengatakan kepada isterinya dgn pandangan mata yg lembut penuh kasih sayang. “Kerana cintaku kpd Allah, maka aku mencintai makhlukNya, memperlakukan dgn hormat dan penuh kasih sayang terhadap isteriku, anak-anakku dan sesama insan. Aku MENCINTAIMU kerana CINTAKU kepada ALLAH.”

Rebutlah cinta yg hakiki kerana Dialah akan membuatkan kita saling mencintai ..
Maaf!! Mintak tolong jangan berharap dgan aku, kerana aku belum masih sempurna untuk mu..  Aku suruh ko tunggu itu, bermaksud aku suruh ko cari yang lain.. Please Jangan tunggu aku lagi.. 

26 comments:

  1. nice sharing... semoga ianya bermanfaat untuk semua (",)

    BalasPadam
  2. susah nk jumpe tp insyaallah akan ku miliki dia kerana Allah s.w.t :)

    BalasPadam
  3. Erk? Jgn tunggu kamu? Kalau begitu lain kali, jgn kamu berikan harapan lagi...

    =p

    BalasPadam
  4. mencintai seseorang hanya kerana Allah itu la kita telah meraih cinta yg hakiki :)

    BalasPadam
  5. manisnya entry ni..terasa lembut sgt2..huhu :)

    tenkiu follow saya :) psl kupon tu, saya masih ada lagi sikit.. kalau nak bg alamat awk kat sini msyunnsein@yahoo.com.my ya :))

    BalasPadam
  6. ahahhah...kamu pon asal bg dia harapan...?he3...kerna xsempurna kita perlu mencari seorg utk melengkapkan ketdksempurnaan itu..wahh ayat..ehhe
    nice entry...

    BalasPadam
  7. tak ada yang sempurna di dunia ni.. kita semua makhluk Allah..

    BalasPadam
  8. Rasa cinta kurniaan Allah juga. Bersyukur kalau ada rasa cinta.

    Kalau ada yg menagih cinta itu yg buat adik macam takut je... kenapa agaknya?

    BalasPadam
  9. salam;
    kita dikira sempurna andai kita menyayangi segala ciptaan-Nya di dunia ini..

    BalasPadam
  10. assalamualaikum zul...menarik dan moga kita semua akan menjumpainya...:)

    BalasPadam
  11. er??macam marah kat die je..hehehe

    setuju..cinta pada Pencipta bermakna kita juga mencintai ape yg Dia ciptakan..

    BalasPadam
  12. kalau kita buat sesuatu kerana cintakan DIA memang akan ada hasil yang baik....

    BalasPadam
  13. ORG SKRG LBH PENTINGKAN CINTA SESAMA MANUSIA HINGGA LUPA PADA YG SATU.. CINTA YG HAKIKI...

    BalasPadam
  14. cintaiNYA dengan sepenuh hati. :D

    BalasPadam
  15. perkongsian maklumat yang baik

    BalasPadam
  16. ada yg setia menunggu.. kena terus terang la kalo kamu x besedia lg :)

    BalasPadam
  17. thanks for the share....moga dia juga mencintai rietta kerana ALLAH....

    BalasPadam
  18. ...yg hakiki itu abadi..:)



    Menyuruh tunggu dan Menyuruh cari yang lain itu bukan kah berbeza maksudnya.

    Kalau takut di lambung ombak, jangan bermain ditepi pantai. :)

    BalasPadam
  19. dah ada org berkenan tu..terima ajelah hehe :)

    BalasPadam
  20. tq sharing tis...salam kenal n dah follow u

    BalasPadam
  21. mencintai seseorang kerana Allah :)

    BalasPadam
  22. Cinta yang kekal cinta Illahi =)

    BalasPadam

Terima Kasih :D