+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Ahad, 3 Jun 2012

My Roomate Izzat Amir !!

4:28:00 PTG

Share it Please
Cilok dari FB Pokjat

Semalam aku ada chat dgan ex-roomate masa matrik. Nama dia Izat Amir, nama glamor Pokjat @ Bob. Lama sungguh tak jumpa dgan Pokjat ni. Semalam dpat r tanya khabar dan berita pasal dia, tengok gambar sekrang semakin berisi.. huhu.. tengok gambar di atas, hencem tak?

Aku tak boleh lupa r dgan Pokjat ni.. Masa Matrik dulu, dialah yg banyak tolong aku waktu aku sakit dulu. Sanggup mngurut kaki aku. Setiap malam kaki aku akan rasa sakit dan dialah yg slalu jadi tukang urut. 

Bila pergi kelas, dialah yg kena kejutkan aku, pimpinkan aku g kelas. Waktu tu, siyesly aku memang malu r dgan semua orang, tiap2 hari bjalan kena dipapah oleh orang lain.. Menanggung sakit waktu blajar ni, sungguh memeritkan.. Setelah 2 tahun  berlalu, sakit ni, kembali lagi Jat.. Malu aku nak cerita kat ko smalam jat, sakit kaki ni masih ada lagi dan smakin teruk jat.

Terima kasih Jat sebab sudi urut kaki aku,
Terima kasih jat sebab kena beli  makanan utk aku
Terima kasih Jat sebab kena pergi isi air untuk aku
Terima kasih jat sebab kena pimpin aku bila nak g kelas
Terima kasih Jat sebab sanggup jaga makan mnum aku time aku sakit dulu..

Oh ya!! Bila kami nak tidor, kami tak tidor atas katil, tapi kami akan gabungkan tilam dan hamparkan di lantai.... Sebab sorang lagi kawan aku akan datang menyemak, tidur skali dgan kami.. haha. 

Apa2pun yang berlaku lpas ni, aku akan tetap ingat jasa ko jat.. dan aku harap, aku akan dapat jumpa dgan ko suatu hari lagi jat. Tak ada apa yang mampu aku blas dengan semua jasa2 tu, hanya Allah yang mampu membalasnya.. Aku akan sentiasa doakan yang terbaik untuk ko Jat.. hanya itu yang mampu aku lakukan.!!

18 comments:

  1. bertuah dapat sahabat yang begitu.. moga akn terus kekal brsahabat.. :)

    BalasPadam
  2. kwan sebeginila yang patut dihargai....kawan sejati susah senang bersama..moga korang still...Bff:-)

    BalasPadam
  3. Mmg kamu nie bertuah dapat kawan cenggitu... :D

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah.. masih ada kawan yang baik macam ni.. semoga Allah s.w.t membalas jasa dia..

    dan kamu juga semoga cepat sembuh dari sakit itu..

    BalasPadam
  5. bertuah dpt sahabat mcm ni..semoga persahabatan tu kekal sampai bila2..

    BalasPadam
  6. bukan senang nak cari sahabat mcm tu kan?

    BalasPadam
  7. bertuah punya sahabat yang tak hanya ada waktu senang.. bersyukur dan jagalah hubungan dengan baik.. :)

    hahaha.. lama kamu tak menyinggah di blog. bila ada citer tergempar macam tue, br lah nmpk komen kamu tue.. :)

    _________________________
    I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://s.exps.me

    BalasPadam
  8. untung dapat kawan macam pokjat..haha

    BalasPadam
  9. huhu...thank pokjat jage kwn saya ni :)

    zul kuatkan smgt ye...hope kamu cpt sembuh...sedih ler :(

    BalasPadam
  10. sgt ssh untuk dpt kawan cm ne.....

    tahniah kerana dapt kwn cm ni =)

    awk x sht lagi ke????

    BalasPadam
  11. salam;
    bukan senang nak dapat dan hargailah masa berada.

    BalasPadam
  12. seorang sahabat akan sanggup berkorban utk sahabatnya yg lain..cukup beruntung kamu~ ^^

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++
    mekasih utk kata2 dorongan itu, Zul..cukup bermakna buat akak~ =)

    kdg2 mmg terasa cukup berat..lebih2 lagi hidup dlm persepsi insan sekeliling..betul kita tidak usah pedulikan mereka..tp kita juga punya hati punya jiwa..sedikit sebanyak menghiris hati menikam perasaan..~

    ditambah dgn ujian2 lain..terasa hampir berputus asa..tp itu dulu..setuju dgn kata kamu,"Dalam menjadi seorang yg kuat semangat, ujian inilah yg kita terpaksa lalui"..

    ya, itu yg sebetulnya..syukur dgn segala nikmat pemberianNya & terus bersabar~

    InsyaAllah..DIA Maha mendengar & Maha mengetahui segala~ =)

    BalasPadam
  13. baik nya kawan awakk. itu lah makna sahabat yang sbenar.. ada d kala kita susah n senang.. hargai dia yaa :)

    BalasPadam
  14. assalamualaikum zul...sahabat sejati sukar dicari semoga persahabatan antara zul dan Pokjat tetap kekal sampai bila2...:)

    BalasPadam
  15. waduh2 mas fatah...malu sy..hihi

    BalasPadam
  16. semoga mu akan sentiasa sihat fattah...akan ku doa slalu..insyaallah...

    BalasPadam

Terima Kasih :D