+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Rabu, 13 Jun 2012

Be Strong!!! After This No More Pains..

7:15:00 PTG

Share it Please

KEMAAFAN mungkin amat BERAT untuk diberikan kepada orang yang pernah melukan hati kita..Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita akan dapat MENGUBAT HATI yang telah terluka.. 

KEMAAFAN yang diberi secara IKHLAS dan tulus dari hati yang nurani, umpama MADU yang boleh memaniskan CUKA hati dan emosi.. Aku sudah maafkan semua kesalahan orang lain terhadap aku. Tapi aku masih belum tahu, adakah kesalahan diri aku sudah dimaafi oleh orang lain..?

BAHAGIA yang ada sekarang ini, tidak kekal selamanya.. begitu juga dengan DERITA yang sering mengalirkan air mata kita..jangan sesekali kita LUPA, Allah sentiasa ada untuk kita.. Lepas kita MATI, semua ini akan hilang, sakit kaki dan belakang kita akan hilang!! Tapi Sekarang ini, aku yang merasa SAKIT nya.. 

BE STRONG.. FATTAH

"SAKIT yang ku rasa biar jadi PENAWAR kepada dosa-dosaku."

27 comments:

  1. Be strong.. Jika kita ikhlas memaafikan dosa2 orang lain terhadap kita InsyaAllah, Allah akan melembutkan hati mereka2 untuk memaafkan kesilapan kita juga.. =)

    BalasPadam
  2. maafkan lah dia.....

    no pain no gain

    BalasPadam
  3. kak ayu tau, zull orangnya penyabar....


    Jangan ya

    BalasPadam
  4. *jangan : banyakkan sabar ya

    *** kak ayu ada mslh dgn ruang komen blog kawan2...

    bila kak komen, tulisan tak ada.....
    so.. kak ayu hanya taip2. tanpa lihat apa2..

    yang pelik, kemudian.. komen kak ayu keluar juga...

    bukan blog zul sorang.. blog kawan2 y lain pun sama

    BalasPadam
  5. semoga dipermudahkan segalanya..yup be strong ;)

    BalasPadam
  6. kita tidak akan mensyukuri nikmat sihat bila tak merasa sakit.. kita tidak akan mensyukuri nikmat bahagia bila tak merasa derita.. kita juga tak kan sedar kekuatan yang kita ada selagi kita mengeluh dengan kelemahan..

    redha adalah ubat penenang paling mujarab. :)

    BalasPadam
  7. yaa be strong bro.....:-)

    BalasPadam
  8. maaf memaafi adalah tuntutan dalam Islam.. sama2 la kita mengamalkannya... Semoga segalanya d permudahkan bro...

    BalasPadam
  9. hm, mmg susah nk maagkn, mmg boleh forgive and forget but the scar remains....we can clean the blood on the outside but inside...only Allah knows...

    BalasPadam
  10. saya sentiasa percaya
    dengan memaafkan
    kita mampu melupakan kekecewaan dgn lebih cepat..

    tak mengapa,
    hati kita akan menajdi kental selepas ini

    BalasPadam
  11. Kuatkan semangat.

    " Kesalahan memang untuk dimaafkan tetapi bukan untuk dilupakan "

    walaupun begitu, maafkanlah dia. Mohon lah doa supaya dia berubah. NAL sendiri banyak mengalami situasi ni.

    BalasPadam
  12. Dear Zul..
    Dua hal yang mesti dilupakan
    1.  Kesalahan orang lain kepada kita
    2. Kebaikan kita kepada orang lain

    ....dan dua hal yang mesti diingat
    1.  Kesalahan kita kepada orang lain
    2. Kebaikan orang lain kepada kita

    It takes sometime to heal the cuts. Be strong Zul Fattah! :)

    BalasPadam
  13. nampak yg ayat ni ikhlas....
    pape pun, tiap2 ape yg kite buat memg pade mule nye terpakse...
    tp lame kelamaan keterpaksaan tu akan jadi ikhlas...
    sebagai cntoh solat... kite tahu yg kebanykkan manusia di muke bumi ni terlalu sibuk dgn duniawi.. ade yg solat ade yg tidak.. mereka akan ckp " aarrrgghhhh !!! penat laaa.. tp pape pun kite kene pakse kan diri sebab itu adalah titik permulaan ikhlas... n sebgai contoh amal ibadah yg lain...
    yup! be strong.. itu baru digelar muslim @ muslimah sejati....

    BalasPadam
  14. suke ayt yg ats last 2..... setiap kali ade masalah kite akn dgr lagu 2... jgn lah terlalu down k...be a good man and try terima semua ni dgn tabah... kita x taw pe awk rase..cume kite boleh doa kan awk cepat sembuh..... =)

    BalasPadam
  15. hanya orang yg mampu memaafkan org lain tu dpt merasai bagaimana indahnye perasaan tu,

    insyaAllah,
    kalau niat kita baik
    Allah mesti tolong :D

    pelan2 oke? ;)

    BalasPadam
  16. sokong komen deru ombak tu.. adik kuatkan semangat k.. lupakan semuanya.. kalau kita nak gembira dan bahagia.. lupakan segala yg menyakitkan

    BalasPadam
  17. assalamualaikum zul...semoga Allah akan mendengar setiap doa2 kita itu...:)

    BalasPadam
  18. salam;
    Tabahkan diri..doa orang sakit dan orang teraniaya di makbulkan oleh Allah..

    BalasPadam
  19. be strong ya..

    kalau dilanda musibah ke kesukaran ke..akak selalu ingatkan diri akak..

    everything happens for a reason.. dan tak ada benda yang akan kekal dalam dunia ni..so for time being.. bertahan dan tabahkan diri..

    BalasPadam
  20. emm , ni psal putus cinta ke?
    satu je pesan kite , stiap ujian yg menimpa , mesti ada hikmah disebaliknya. better skrg dari dah kawen .
    maaf kalau salah . hee ~~

    BalasPadam
  21. apa pun hidup punya deras dan jernihnya.. harus kuat hadapi semua kenyataan itu.. jangan putus asa ;)

    BalasPadam
  22. semoga kamu cepat sembuh ye...ct maafkan semuanya :)

    BalasPadam
  23. hati pasti tenang apabila sntiasa memberi maaf dan meminta maaf.. :)

    chaiyokk fattah.. :D

    BalasPadam
  24. semoga terus tabah dan kuat...

    BalasPadam
  25. kuatkan semangan ZF, setiap berlaku tu mesti ada hikmahnya =)

    BalasPadam

Terima Kasih :D