+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Rabu, 23 Mei 2012

Ya Allah, Sembuhkanlah Kesakitan di Tubuh Ini.

11:28:00 PG

Share it Please

Tidak haram menangis ketika ditimpa musibah mcam kematian.. kesakitan dan kehilangan benda, cuma  yang menjadikannya haram ialah, berteriak melolonggg..... Meraung2 cam oram giler babi... Cukuplah sekadar, menitiskan air mata, memohon petunjuk dan pengampunan dari Allah..

"Ya Allah, Sembuhkanlah kesakitan aku sekarang ini, sesungguhnya sudah terlalu lama aku menanggung semua ini, Hapuskanlah dosa-dosa aku atas sebab sakit ini"


Ramai kawan-kawan datang melawat aku, mengucapkan kata-kata :

"Sabar r Tah, semua ni ujian Allah utk ko, Sakit tu kan penghapus dosa"

Sebelum tu, korang tahu tak apa makna sabar yg sebenarnya? Sabar ialah redho dgn ketentuan Allah bro... Sesiapa yg redho, maka dia akan dapat pahala sabar. Menangis bukan kerana tidak dapat menerima, tetapi menangis kerana sayang.. Contoh : Nabi sendiri pun pernah menangis ketika anaknya meninggal... mata menangis, hati menerima... Redho jerpp.. 

Semakin kite sabar, darjat kite semakin naik... Tapi sabar kite tu, kena r  bertempat. Sabar melihat anak kite melakukan maksiat adalah dikeji syarak...  Orang laki, datang ambik anak popuan kita kat rumah, kita nak buat macam mana? Nak Sabar? Kalau sape yg sabar masa tu, orang tu Bodooo !! 

21 comments:

  1. bersabar ketika kita diberi kesakitan, diberi dugaan dan ujian sgt besar ganjarannya. Yg penting jgn mengeluh krn setiap sakit, dan apa jua yg berlaku pd diri kita adalah dugaan dan ujian dari Allah tanda Allah syg pada kita. :)

    BalasPadam
  2. sakt itu penghapus dosa2 kecil..tu tandanya Allah masih sayangkan kita..

    BalasPadam
  3. moga cepat sembuh dan terus berdoa moga dilimpahkan kesihatan sebaiknya...

    BalasPadam
  4. sakit apa?semoga cpt sembuh...
    shida pon skit gak nie..tekak xbape sehat...

    mmg kene bebanyak bersabo...~~~

    BalasPadam
  5. assalamualaikum zul....sakit itu penghapus segala dosa2 kita mudah2an zul cpt2 sembuh yer...:(

    BalasPadam
  6. semoga tabah, dan cepat sembuh, aminn :) kuat kuat!

    BalasPadam
  7. semoga bersabar...setiap penyakit tu menghapuskan dosa kita

    BalasPadam
  8. semoga cpt sembur ye....

    berdoa lah semoga bulan rejab nie mendatangkan kebaikakn pd awk...

    BalasPadam
  9. sabarr ya.. sakit tuh kifarah dosa kita :)

    BalasPadam
  10. sakit itu penghapus dosa..

    BalasPadam
  11. zul,sabar k..ak pun tumpang simpati jgk kat ko sebab sakit lama dtg balik...apa pun jga dri ko zul,jgn memaksa sgt diri sbb jaga ksihatan tu penting..moga cpt sembuh zul

    BalasPadam
  12. Pahal bro? Sakit belakang ker? Bak minum air tongkat ali...

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum Zul

    harap terus bersabar dan Atuk doakan agar cepat sembuh

    BalasPadam
  14. zul sakit ape? sori lama x singgah sini.. moga cpt sembuh ye. menangis x bermakna kita lemah

    BalasPadam
  15. mata menangis, hati menerima. sabarlah :)

    BalasPadam
  16. salam;
    Ada rahmat disebalik kesakitan yang kita tanggung.

    BalasPadam
  17. smoga terus sabar dna tabah ye ...
    smoga cpt sembuh..

    BalasPadam
  18. huhuhu...lame xdgr cter...tetibe sakit ye...huhu...semoga cpt sembuh kawan..jgn mls2 g jupe doktor n banyyakkan doa...

    BalasPadam
  19. Dah lama tak singgah sini, semoga cepat sembuh..

    BalasPadam

Terima Kasih :D