+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Khamis, 24 Mei 2012

Jangan Gerenti Sangat la..

12:39:00 PTG

Share it Please
Aku ingin memetik sedikit kata-kata dari ustaz Azhar Idrus (UAI), korang pernah dengar ke tak? Bunyi dia lebih kurang macam ni r :
"Jgn kite kate 'Gerenti baik dgan make ubat, gerenti sembuh lao berubat dgn doktor nim' jgn kabo gtuuu... Sbb doc ponggg akam bahang tanoshhh gop suatu hari nanti... Jgn pegang 'Gerenti' kalau kite pegang gop.. Maka kite kafirrr.. Mati dalam keadaan kafir, syirik kepada Allah kerana kite percaya pada doc yg menyembuhkan, bukan Allah yg menyembuhkan.. "

Nak di jadikan ceritanya.. aku ni, tak pegang pada sape2 pun. Semua tempat aku cuba, dari mngurut kampung, berubat HPA, Hospital dan sekarang Fisioterapi... Macam2 dah buat, sakit masih lagi sakit. Tapi insyaAllah, seminggu lagi ok r kot.. 

Alhamdulillah, sekarang ni, dah boleh berjalan sikit.. tapi masih tidak dapat tegakkan badan. Bila malam, masih tak dapat tidur, sakiiiiitttt sangat.. mungkin sebab sejuk kot. Aku pun tak tahu la.. Sakit blakang tapi yang merasa sakit, di betis.. pening2.. doktor cakap, saraf tulang blakang tarik urat betis, sebab tu jadi sakit.. Ermm, lantak la.. 

Lpas ni, pukul 2 ada appointment dgan doktor plak.. buat Fisioterapi!!! Ermm.. mlas rasa nak pergi.. 

16 comments:

  1. jangan putus asa...teruskan rawatan agar sakit itu berkurangan tak kiralah cara apa pun asalkan tidak menyimpang dari hukum Allah..:)

    BalasPadam
  2. jangan putus asa


    insyaallah , akan hilang sakit tu

    BalasPadam
  3. Eh... dah adaa appointment tu kena pergi dik... usahalah tak apa satu hari pasti jumpa juga penawarnya disamping doa jgn putus...

    BalasPadam
  4. salam;
    Betul kata lieynanilaz tu..teruskan berubat.

    BalasPadam
  5. Uish. Bahaya tul kena sakit camni.. Harap bersabar bro...

    BalasPadam
  6. yang penting kita usaha untuk sembuh..
    berharap saja tapi tak de usaha tak boleh jugak..kAn??

    BalasPadam
  7. assalamualaikum encik zul.

    terima kasih atas ingatan. tapi nak tanya smthing. almaklumlah sya bukan org pntai timur. bukan sume kata2 dorang yang saya faham. :D

    nak tanya maksud perkataan ni;

    "bahang tanoshhh"

    :D

    BalasPadam
  8. @sar : bahang tanah ni, ayat lain, bagi kubur r..

    " sebab satu hari nanti, doktor pun akan masuk kubur jugak"

    BalasPadam
  9. yup, sy stuju dgn pendapat awk...
    btw, smoga cepat sembuh ye...jgn lupa buat rawatan2 tue smua & makan ubat + jaga pemakanan...take care...:)

    BalasPadam
  10. assalamualaikum zul...jgn takut n malas pi jumpa doktor tu pasti ada jalan menuju kebaikan nyer nanti...insyaAllah mudah2an cepat2 sembuh yer...

    BalasPadam
  11. sabar dan yakin dengan Allah. Insya Allah, akan sembuh sakit awak.

    From,

    Nasz

    MOHD NASER.COM

    BalasPadam
  12. jgn malas2 wt fisio, usaha sungguh2, doa, tawakal, sabar... insyaAllah sembuh juga satu ari nnt cume xtau bila, tiap penyakit ada ubatnya kecuali mati...

    BalasPadam
  13. ciannyer...cm sakit je bce saraf tulang tarik urat betis tu...huhu...sabar ye zul...slow2 nti baik lah :)

    BalasPadam
  14. syafakallah..
    jangan berputus asa dan sentiasa bersangka baik dgnNya.
    mungkin penyakit itu dtg sbgai kaffarah dosa..smoga cepat sembuh,,perbanyakkan doa pdaNya :) In sha Allah

    BalasPadam
  15. sakit apa nie?? semoga cepat sembuh yea patah..

    BalasPadam

Terima Kasih :D