Sabar Itu Yang Terbaik..


Sabar mengerjakan solat, merupakan sabar perigkat rendah kerana semua orang boleh buat.
Sabar utk menggalkan dosa. Sabar peringkat tinggi sikit...
Sabar dgn kematian kekasih, orang yg kite sayang :
( tapi tidak semestinya kekasih kite. Mak ayah dan sebagainya. Sabar itu indah tetapi ramai yg tidak sabar utk sabar..)
Sape2 yg sabar, maka die akan dapat pahala. Sedih itu cuma perasaan asalkan  hati dapat menerima itulah sabar...

Skrang ni.. masih berjuang utk sabar meninggalkan dosa2 lama.. hopefully iman aku kuat r, utk menahan godaan nafsu ni..

17 comments:

Teenager Housemaid berkata...

:')
ya, sabar itu yang terbaik..:)

Etong berkata...

sabar :)

azwa amani berkata...

kekalkan momentum sabar tuu :) insyaAllah lama2 berjaya

lieynanilaz berkata...

sabar menempuh dugaan...:)

fizafantagirO berkata...

sy pun tahan sabar je dgn bunyi2 tu ..

sabar itu penting kan , menguji iman kita ..

Harith Iskandar berkata...

sy pon nak belajar bersabar :)

AmirFX berkata...

Sabariah hari orang panggil dia sabar.. haha..

biela bell berkata...

betul tu..
sabar tu indah..jiwa pun tenang kalau sentiasa bersabar...
semoga kau sentiasa sabar yer :)

Cha_Haya berkata...

sabar itu adalah tanda kekuatan bukan kelemahan =)

aiEz berkata...

sabar itu perlu zul..satu pengorbanan...

yusuflaili(Goku) berkata...

Tak semua manusia mampu bersabar kalau ada pun tak bertahan lama.

PeRmAtA bIrU berkata...

jadilah orang yang mampu bersabar...:) pesanan buat diri sendiri...

happy eim berkata...

insyaAllah. doa mohon kekuatan utk lawan nafsu.

payah mmg payah, tapi kita tak kekal kt dunia nie..^^

Kancil 8349 berkata...

betul tu

dhiera berkata...

sabar itu separuh dari iman~

CekbOlat-bOlat berkata...

amy tgh menanam sifat sabar ! phewww sgt ..sgttt..sgt.. ehmmmmm.. ekekeke

Tanpa Nama berkata...

InsyaAllAH, nak blaja bersabar apabila dpt gurauan nakal dri sahabat2.., kite x boleh ubah org laen tpi boleh diri sendiri.. Wallahua'lam..

Catat Ulasan

Terima Kasih :D

 
Blogger Templates