Ahad, 22 April 2012

Sabar Itu Yang Terbaik..


Sabar mengerjakan solat, merupakan sabar perigkat rendah kerana semua orang boleh buat.
Sabar utk menggalkan dosa. Sabar peringkat tinggi sikit...
Sabar dgn kematian kekasih, orang yg kite sayang :
( tapi tidak semestinya kekasih kite. Mak ayah dan sebagainya. Sabar itu indah tetapi ramai yg tidak sabar utk sabar..)
Sape2 yg sabar, maka die akan dapat pahala. Sedih itu cuma perasaan asalkan  hati dapat menerima itulah sabar...

Skrang ni.. masih berjuang utk sabar meninggalkan dosa2 lama.. hopefully iman aku kuat r, utk menahan godaan nafsu ni..

17 ulasan:

  1. kekalkan momentum sabar tuu :) insyaAllah lama2 berjaya

    BalasPadam
  2. sy pun tahan sabar je dgn bunyi2 tu ..

    sabar itu penting kan , menguji iman kita ..

    BalasPadam
  3. Sabariah hari orang panggil dia sabar.. haha..

    BalasPadam
  4. betul tu..
    sabar tu indah..jiwa pun tenang kalau sentiasa bersabar...
    semoga kau sentiasa sabar yer :)

    BalasPadam
  5. sabar itu adalah tanda kekuatan bukan kelemahan =)

    BalasPadam
  6. sabar itu perlu zul..satu pengorbanan...

    BalasPadam
  7. Tak semua manusia mampu bersabar kalau ada pun tak bertahan lama.

    BalasPadam
  8. jadilah orang yang mampu bersabar...:) pesanan buat diri sendiri...

    BalasPadam
  9. insyaAllah. doa mohon kekuatan utk lawan nafsu.

    payah mmg payah, tapi kita tak kekal kt dunia nie..^^

    BalasPadam
  10. sabar itu separuh dari iman~

    BalasPadam
  11. amy tgh menanam sifat sabar ! phewww sgt ..sgttt..sgt.. ehmmmmm.. ekekeke

    BalasPadam
  12. InsyaAllAH, nak blaja bersabar apabila dpt gurauan nakal dri sahabat2.., kite x boleh ubah org laen tpi boleh diri sendiri.. Wallahua'lam..

    BalasPadam

Terima Kasih :D

Another Source

JANGAN TERTIPU dengan tulisan-tulisanku..kerana itu BUKAN PENGUKUR IMAN seseorang, JANGAN TERTIPU dengan tulisan-tulisanku.. kerna aku hanyalah seorang MANUSIA BIASA yang masih lagi dalam proses MENCARI kemilau CAHAYA ISLAM. BERUSAHA menjadi UMAT yang SOLEH dan bukan bermaksud aku adalah manusia sempurna..tapi melalui tulisan-tulisanku ini, aku berusaha MENCARI REDHA ALLAH dan MEMPERBAIKI DIRI untuk menjadi yang TERBAIK, InsyaAllah..!!

TIDAK AKAN BAIK suatu PERKATAAN melainkan dengan perbuatan, dan tidak akan baik suatu perkataan dan PERBUATAN melainkan dengan niat, dan tidak akan baik suatu perkataan, perbuatan dan NIAT melainkan dengan SUNNAH..