+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Rabu, 18 April 2012

Pesanan Buat Redza

2:11:00 PTG

Share it Please

Di UniMAP, aku ada bersahabat dgan seorang hamba Allah ni. Entry hari ni, aku tujukan untuk sahabat aku yg bernama Redza.. Sebab, sekrang ni, dia sudah jauh berubah, dari baik kpd lebih baik r.. dari banyak mulut kpd senyap.. dan aku tengok dia lebih tenang.. Aku pun rasa senang hati bila tengok dia berubah sekarang ni.. Maklumlah, sekrang ni, dia sudah ada bakal isteri.. dan aku harap korang berdua akan kekal bersama hingga ke atas pelamin.. 

Bakal isteri Redza ni, org famous kat tempat aku, sebab dia pakai Purdah.. Haha.. ni yg aku suka ni!!!. skrang ni, jarang org popuan pakai purdah.. Ok.. walaupun entry ni, ditujukan utk Redza dan Pasangannya.. aku harap korang semua jugak boleh ambik sedikit input dari entry ni..

Kepada Redza dan Bakal Suami,

Andai purdah menjadi beban, pilihlah yang menampakkan muka. Andai itu lebih menyenangi hati kamu. Andai purdah itu memelihara dirinya sebagai isteri, maka pilihlah yang sudah berpurdah. Usah dipaksa mereka yang tidak mahu berpurdah untuk berpurdah, bimbang keikhlasannya tercalar... Dan ko seharusnya bersyukur dgan adanya isteri yg sudah berpurdah.. Peliharalah dan Jagalah dgan sebaik mungkin.. 

Jika kamu memilih perempuan yang berpurdah maka kamu harus sentiasa menghembuskan semangat kepadanya agar terus istiqamah untuk berpurdah. Kerana wanita itu boleh berubah dek kerana faktor sekelilingnya.

Kepada Bakal Isteri,

Andai purdah menjadi pakaian kamu, pilihlah lelaki yang tahu menghormati isteri, memuliakan kamu sesuai dengan malu yang ada pada dirimu. Andai purdah itu membebankanmu, pilihlah suami yang suka kau memperlihatkan wajahmu. Lelaki yang soleh akan merasa cemburu bila dirimu menjadi perhatian umum. Oleh itu, jika bakal suamimu menyuruhmu berpurdah, jika kau tidak mahu maka pilihlah lelaki yang lain. Pilihan ditangan kamu.

Sekadar pesanan dari seorang sahabat kepada Sahabat.. tidak ada apa yg mampu aku lakukan utk korang berdua.. hanya doa yg mampu aku panjatkan, agar korang berdua dapat dinikahkan, dan kekal ke akhir hayat ... bahagia di dunia dan akhirat.

22 comments:

  1. terima kasih..amani rasa entry ni pun untuk amani juga.. :) berpurdah bukan suatu yg mudah dan bukan sahaja untuk dapat suami yg soleh.. tapi sememangnya, sokongan dan kata2 semangat itu sgt perlu dari org2 sekeliling ..:)

    BalasPadam
  2. ak suka tengok orang pakai niqab zul...sejuk mata memandang...:)

    BalasPadam
  3. errkk..akak tak ada "jishin" nak berniqab..ironna riyu de ne..

    BalasPadam
  4. pesanan yg baik wahai sahabat...

    video org punjabi tu saya pun tak tahu telur apa...he3

    BalasPadam
  5. pesanan yg baik dan sgt2 bermakna untuk sahabatnya..:D

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum Zul

    sukarnya sesetengah perempuan utk bertudung

    saya hormati mereka yg berniqab

    BalasPadam
  7. seronok nye lau dpt jejak cm 2 =)

    BalasPadam
  8. Semoga Redza kekal ke jinjang pelamin... Amin Ya Rabb...

    BalasPadam
  9. assalamualaikum zul....peringatan yg baik buat kawan...:)

    BalasPadam
  10. untung dia dpt isteri yg baik. moga bahagia smpi ke syurga ;)

    BalasPadam
  11. Sweetnya. Haih. Bila nak tunggu turn dia pula ye? Huehue

    BalasPadam
  12. Heeee.... suka kakak. Tak sangka Redza dlm penantian mengakhiri zaman bujang. Sonyaapppp je. Bagus juga kakak dah tahu.

    Buat kakak suka melihat yg berpurdah walau kakak belum terniat lagi utk kearah itu...

    BalasPadam
  13. laki2 baik, utk perempuan yg baik, dan begitu jg sebaliknya... :)

    BalasPadam
  14. Alhamdulillah...moga jodoh mereke berpanjangan...

    BalasPadam
  15. pesanan yang baik.. dari sahabat yg baik kepada sahabat yg baik =)

    BalasPadam
  16. sangat suka sebenarnya tengok wanita yang berpurdah..hatta kawan sendiri ada yang berpurdah..tak boleh dah nk tgok hidung ngan mulut diorang bila bercakap..kih3x..

    semoga redza dan bakal isterinya cepat melangsungkan pekahwinan..halal lagi berkat..aminn :)

    BalasPadam

Terima Kasih :D