+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Sabtu, 28 April 2012

Ada Mata Lihat, Ada Telinga Dengar, Ada Kepala Otak kan?.. Pikir la Sendiri..

10:46:00 PTG

Share it Please

Ramai orang kata, kita dah hidup aman sekarang ni, buat pe nak adakan bantahan dan perhimpunan walau untuk menegakkan Islam, nanti jadi macam syria dan negara2 lain baru nak nyesal..

Ramai status facebook hari ni, duk cite pasal keburukan Bersih 3.0 .. "bodoh melayu, buat malu bangsa sendiri je" / " tak payah nak Bersih sangat la, buat menyemak je" / " jangan nak menghuru hara kan negara yang aman ni"/ dan macam2 lagi status FB yang mengutuk dan menghina Bersih 3.0..

Hahaha...
AMAN...? AMAN...? apa itu AMAN? maksiat berleluasa itu AMAN? korupsi tu AMAN? zina di mana2 itu AMAN? pecah amanah itu AMAN? rasuah itu AMAN? gejala sosial itu AMAN? dedah aurat dan dedah aib orang itu AMAN? fitnah sana sini ko kata AMAN? 

Golongan ini hanya lihat aman dari segi kehidupannya saban hari yang senang lenang sahaja kerana tak susah hati melihat maksiat yang berleluasa atas muka bumi malah redha dengannya.. Golongan ini boleh buat bodoh saja lihat maksiat itu berterusan.. Tahu tak bahawa maksiat ni semuanya adalah BALA? BALA yang Allah timpakan sebab kita tak mahu mendaulatkan islam dalam kehidupan, dalam pemerintahan, dalam segala aspek..

Hari ni, aku tak banyak bercakap, sebab kawan2 aku semua bercerita pasal Bersih. Terus terang aku tak mampu untuk berbahas dengan mereka.. tak pe la.. lebih baik aku diam dari menjawab tuduhan mereka semua ni.

Sebelum tu, cuba korang baca artikel ni .. Ada Apa Dengan Melayu?


“Wahai manusia! Sungguh, Kami telah menciptakan kamu dari seorang lelaki dan seorang perempuan, kemudian Kami jadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku agar kamu saling mengenal. Sungguh, yang paling mulia antara kamu disisi Allah ialah orang yang paling bertaqwa. Sungguh, Allah Maha Mengetahui, Maha Teliti.”

 (Al-Hujurat 49 :13)

Nasihat aku kpada korang semua, kepada sesiapa yang tengok berita tv1 @ tv3 hari ni, cuba korang tengok video dan baca pulak padangan dari blogger2 alternatif  .. cuba korang kaji dan nilai sendiri.. Tak perlu rasanya untuk kita menerima pandangan dari satu pihak sahaja..!! selidik dulu, baru tentukan salah atau benar Bersih 3.0 ..

Sebagai konklusi, ubahlah mind set tu, AMAN adalah kehidupan dalam keadaan taat kepada agama Allah dan takut buat maksiat dan tidak berbangga dengan maksiat..

15 comments:

  1. amboi. emonya ekau. sabar wehh :0

    BalasPadam
  2. Heeeeeddd
    Malaysia kuuuuuuu..
    Aihhhhh..
    Semoga Allah masih mmberi rahmat kepada kita

    BalasPadam
  3. sentiasa doakan kesejahteraan malaysia..peace no war hehe

    BalasPadam
  4. sangat menyampah tengok berita tv3 tadi. sungguh bias!

    BalasPadam
  5. yep..ada akal..perlu fikir sedalam2nya~ =)

    p/s: InsyaAllah..mekasih sudi singgah n mekasih utk doa itu~ ^^

    BalasPadam
  6. Rasanya dierang tu kena bayar kot.. Duit rakyat kan banyak lagi.. hhaa.. Nway, biarkan mereka dengan labu2nya.. Dah terkena batang hidung baru mereka sedar.. :D

    BalasPadam
  7. Yang pakai tudung sepak kereta polis , terbalikkan kereta polis...tu apa tu? Memalukan islam betul lahh..itu ke keamanan yg dicari??? Menyusahkan semua org...mmg memalukan islam lahhh! Bodohh!!

    BalasPadam
  8. kena pandai menilai..sumber skrg dah byk...nilai pun dgn akal yg bijak..jgn cmpur dgn emosi..

    BalasPadam
  9. ye yg palinhg nyata bila nak tahu tentang sesuatu perkara kt tak boleh dgr dari satu pihak tapi harus dari kedua2 pihak dan nilais sendiri...

    BalasPadam
  10. aku amik tau jgk pasal politik,,,tp aku x camour sgt la,,cukup la sekadar amik tahu...

    klu kita terasa nak amik tahu,,kna buat research untuk kedua-dua pihak...org atas mmg byk rancangan,,tp hanya diorg tahu agenda sebenar...org2 bawahan?? mereka jadi penggerak or mangsa...

    benda cmni klu kita debatkan,mmg susah nak habis..tak tahu apa jadi dengan Malaysia akan datang..harap rakyat Malaysia sedar kita semua hidup di akhir zaman....

    BalasPadam
  11. blh tahan pendapat..mmm politik malaysia....smga Allah beri hidayah petunjuk kt kite mase mengundi nanti! ;)

    BalasPadam
  12. Kelakar la apa yang admin tulis nie.
    Ko cakap maksiat, pecah amanah, korupsi, gejala sosial tuh sumer kerajaan yang salah??.. ada sesetengah memang kerajaan yang salah. Tapi untuk isu isu tertentu ko takleh salahkan kerajaan, salahkan diri sendiri, kenapa anak ko buat maksiat.. kenapa dorang jadi camtuh.. sumer tuh bermula dari rumah. Abeh ko terbalekkan kereta, naik tren tak bayor, pecah sana sini. Tuh ko kata yang dituntut Islam. Korang bukan berperang malahan korang gunting dalam lipatan, ko menghancurkan harapan orang mencari rezeki. Ko langgar undang2? yang mentadbir negara adalah terdiri orang islam (ko takleh mengkafirkan seseorang itu selagi dia mengaku dia seorang islam),.. Pastuh ko nak salahkan kerajaan sebab korang jadi camnie. Dulu aku sokong PAS. lepas aku tgk bersih camnie. Aku dah x berniat nak sokong sesiapa dah.. Buruk benor. cam berok pun ada. Fikirlah, sok anak-anak korang pecah rumah orang plak. Pastuh korang still salahkan kerajaan, sesiapa yang buat perkara camnie, Insyallah Allah akan balas dengan balasan yang sama keatasnya. Janganlah terlalu taksub dengan pilitik sampai nak huru harakan negara. Kaji dan selidik, bertindak dengan rasional, serta berbincang. Hidup negara untuk ISLAM, islam bersatu.

    BalasPadam
  13. haha.. melenting pulak anon ni..? baca dulu apa yang aku tulis tu!! bukan main hentam je bro..

    BalasPadam
  14. laaa..anon..kenapa tak boleh nak salahkan kerajaan pulak..yang bagi lesen utk pusat judi tu kan ke kerajaan..yang bagi lesen bukak pusat hiburan kan ke kerajaan.. yang bagi lesen jom heboh kan ke kerajaan..kerajaan la yang salah..

    hahaha..

    BalasPadam

Terima Kasih :D