+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Isnin, 19 Mac 2012

Nak Cari Teman? Kena Buat Marah Dulu..

10:22:00 PTG

Share it Please

Adat berteman biasa la, ada pasang dan surutnya.. sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pulak kita teman sepermainan. Kita kan manusia bro.. bukannya malaikat .. Setiap org ada buat salah masing2 dan setiap org ada jahatnya masing2. Cuma kita je yg tak tahu, tang( bahagian) mana jahat seseorang itu.. 

Aku cuma nak nasihatkan kepada kwan2 secourse dgan aku ni, yg masih lagi berbalah atas hal yg  sudah lepas.. Cukuplah, tak payah la duk sindir mnyindir lagi.. buat malu kat junior je, dgn classmate sndiri pun nak berbalah.. Biarlah, salah kawan kita tu, kita maafkan.. dan aku sndiri pun dah maafkan apa yg kawan kita sorang ni, buat kat kita semua.. Tapi kenapa korang semua masih tak dapat maafkan kawan kita yg sorang tu..? Cukuplah deh!!!

Untuk mencari teman sejati... aku prefer yg ni.. korang cuba r, mesti menjadi punya.. 

"Jika ingin mencari teman, ujilah dia dengan membuatnya marah..
Jika dia tidak sabar dengan sikapmu itu maka, jauhilah dia.."
~Kata Luqman Al-Hakim kepada anaknya~
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alhamdulillah.. Sampai jugak di Negeri Perlis ni.. Selamat sampai di rumah sewa pkul 9 mlm td.. Fuhh..
Alhamdulillah, Mek pun smakin sihat sikit, dah boleh makan sikit dan boleh duduk. Cuma perut beliau je yg masih bengkak (sakit rasanya) ..Sedih dan sayu je bila aku jumpa Mek aku.. kurus dan tak bermaya.. Doakan Mek aku smoga cepat sembuh..

11 comments:

  1. alhamdulillah,
    moge mek cpat sembuh lag sepenuhnye ye fattah :)
    selalu2 la kol mek okeh
    mungkin die rindu jugak kot smp sakit tu kan

    pasal sahabat tu
    setuju jugak
    mereka tu ade, cuma kita perlu bijak mencri mereka, sahabat :)

    BalasPadam
  2. salam kenal dan dofollow sini

    zaman sekarang dah susah nak cr teman sejati .. teman masa senang banyak laae

    BalasPadam
  3. susah nak cari sahabt sejati, shabat ketika senang mmg ramai tapi sahbat yg boleh teman kt bila kt susah itu kurang ramai...

    smoga mek kamu cepat2 sembuh ye..

    BalasPadam
  4. sangat setuju... benar... jika kita miliki kawan yang penyabar, hargailah dia... kerana yang sejati itu sukar di cari...

    semoga mek Fattah cepat sembuh yer...

    BalasPadam
  5. hahah lepas nih nak buat bg mber marahh kikikii.. tapi dia salu ja sabarr ng saya.. :D

    BalasPadam
  6. tapi malas plak nak b'gaduh2 nie..
    test dgn duit ja la..^^

    moga mek kamu cepat sembuh..

    BalasPadam
  7. sy pun tingat gak kt kwn2 lame dulu.prnah gak la dok tgk dorang jd mcm tu, tp nk tegur2 & nasihat mcm malas lak sbb smua dh besar2..susah nk dgr cakap.last2 ape pun xdpt kan?mmm

    BalasPadam
  8. assalamualaikum zul...moga cpt sembuh mek zul tu yer...:)

    BalasPadam
  9. nak cari kwn sejati mmg payah..ramai yg lbh suka menumpang bila epat sembuh ya..senang, bila kita susah plk semua lari..
    semoga mek

    BalasPadam
  10. salam zul... lama sis x singgah ke blog rakan2.. benar apa yg dikatakan tu. jika mencari sahabat carilah yg penyabar. doa sis moga mek cepat sembuh yer...

    BalasPadam
  11. salam zul... lama sis x singgah ke blog rakan2.. benar apa yg dikatakan tu. jika mencari sahabat carilah yg penyabar. doa sis moga mek cepat sembuh yer...

    BalasPadam

Terima Kasih :D