+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Isnin, 9 Januari 2012

Selamat Tinggal RD 3866

10:14:00 PTG

Share it Please


Dalam kenangan.. esok tamatlah waktu kita bersama.. esok juga berakhirlah hubungan kita sebagai motor dengan tuannya.. Esok, aku nak pergi tukar nama dengan pembeli.. Selamat tinggal RD 3866, engko tetap dalam ingatan kami semua.. T_T

Setelah hampir setahun, RD ini berkhidmat kpd budak-budak Biomedic Eng. Banyak suka duka yg kita lalui bersama.. Ramai kawan-kawan aku yg sedih bila aku nak jual motor ni.. Maaflah, aku tak ada duit skrang.. Aku tak ada duit nak beli tiket balik kg... Aku terpaksa jual ko RD. Maafkan aku..

Masihkan ko ingat RD?,  kita sama-sama makan tar jalan diselekoh Dewan 2020, masa aku balik dari jawab exam Math.. Sekali dengan makcik yg bawak motor masuk line orang lain tu.... Walaupun kaki aku dah berdarah, aku masih lagi bngunkan ko dan blah dari situ... Bukan skali ko makan tar.. tapi banyak kali.. ko makan tar dengan kawan-kawan aku.. sampai ke hospital kawan2 aku ko kerjakan..

Ko ingat RD? dahulu ko slalu pancit.. sebulan skali ko pancit.. tapi aku tak kisah pun, aku tak marahkan ko.. Ini salah kawan aku yg berlaku kasar dengan ko.. Diaorg bawak ko bagai nak rak, tp aku tahu ko dah penat.. Sabar je la..

Ko ingat lagi tak? masa ko mampus kat Arau hari tu, ko hampir nazak waktu tu, lalu aku cepat2 bawa ko jumpa doktor.. Ko diberi piston baru, dipotong block, ditukar wayar minyak, dan akhirnya.. ko hidup semula.. sihat dan lebih lincah dari dahulu..

Ko ingat? Waktu ko pancit dulu.. aku tolak ko, sampai ke kedai.. Walaupun panas terik masa itu.. Aku tetap sabar, sebab apa? sebab aku sayangkan ko.. ko tahu tak?

Ingatlah.. kita pernah mandi bersama RD.. aku sabunkan ko.. syampu  body ko yg gempal tu.. Lepas tu, aku lap tubuh ko dgan baju aku.. Aku tak gunakan kain buruk.. tapi aku gunakan baju aku.. sebab aku sayangkan ko RD..

Aku bukan tak suka kan ko.. Aku cuma tak mampu lihat ko dinodai oleh kawan-kawan aku yg lain, aku jelous, ko tahu tak? Jadi sebelum ko terus merasa terasing dengan aku.. Aku terpaksa jual ko secepat yg mungkin.. Aku cuma ada seminggu lagi disini, seblum aku balik kg.. 

Ok la RD, tak guna aku cakap banyak.. ko bukannya ada perasaan pun. Selamat tinggal RD... kalau ada jodoh, kita jumpa lagi.. Maafkan aku...

22 comments:

  1. eh.. dh mcm mnusia plak.. apepun.. xpe.. ade hikmah sbliknye =)

    ase cm sedihla plak kenagan itu kan.. hmm

    BalasPadam
  2. Ok lagi kot.. Aku pernah gak eksiden sampai terbarai motor.. Last2 aku jual terus motor tu dengan rupa terbarainya.. haha..

    BalasPadam
  3. eh eh aku pulak yg rse sedey!

    tp mmg sedey la nk tgglkan brng yg byk kenangan dgn kita :'(

    BalasPadam
  4. Very interesting... I really like it... Thank you so much...

    BalasPadam
  5. hahahhha..inilah kisah penunggang dan motor... kalau kita dah selalu gunakan dia.. dan dia telah banyak jasa, memang rasa sayangkan??? hurm... orang laki dengan moto atau kereta macam binikan??? kah2... nanti cari yang baru k...:)

    BalasPadam
  6. bini pertama untuk remaja lelaki..motor la..hehehe

    BalasPadam
  7. sabar je la ...
    mgkin lepas ni dapat yg baru kot ...
    suke baca nie

    BalasPadam
  8. sedih pulak baca..

    semoga RD berjasa kepada tuan yang baru..

    eh dah nak abes blaja ke?

    kg kat mana?

    *keciwa.. gambar tak kuar la pulak..[-__-'] tak dapat tengok RD.. huhu

    BalasPadam
  9. Assalamualaikum Zul Fattah, salam perkenalan........... terima kasih singgah blog saya..saya singgah balas... best gak blog kamu...nnt saya singgah lagik...

    BalasPadam
  10. walau apa sekalipun keadaannya masa kita nak jual mungkin tak terasa.. tapi masa betul2 ia bukan milik kita.. then baru kita hargai :'(

    BalasPadam
  11. hahahaha, tergelak2 baca .... ihihihi, untungla kalau dia boleh faham kan. ihhiihih

    BalasPadam
  12. pic x kuar la bro.x dpt nk feeling sedih jugak... :p~

    BalasPadam
  13. betul..pic tak kuar..

    aku pun sedih gak bila terpaksa jual motor...huhu..banyak kenangan..:)

    BalasPadam
  14. assalamualaikum zul...sedihnya terpaksa berpisah setelah lama bersama2kan tapi sayang mama x dpt tengok RD 3866...:(

    BalasPadam
  15. kesian dia,,,kenapa ko tak bawa dia balik kampung je??kenalkan gn mak engko?

    BalasPadam
  16. mesti banyak kenangan kan...sabarlah

    BalasPadam
  17. nangis tak terpaksa berpisah dengan RD tu? haha.

    BalasPadam
  18. berchenta dengan motor eh???
    ekekekeke

    BalasPadam
  19. huwaaaaaa
    sedih plak bace

    emmmm :(

    x pe..insyaAllah ade rezeki nnti bole jmp lagi...

    walau pun die hanya moto kan..

    BalasPadam
  20. alooo.....siannya.....napa nak jual RD

    BalasPadam
  21. @suhaimi : aku xde bajet r.. akhir2 sem ni.. nak jual la..

    BalasPadam

Terima Kasih :D