+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Ahad, 4 Disember 2011

ini Bukan Berita Basi..

10:34:00 PTG

Share it Please




Sedang aku duk baca komen2 manusia dalam Fb tadi, aku ada masuk dlam satu FB MB klantan.. haha.. Idola aku kot.. Aku bukan nak cite pasal politik, pasal negeri, pasal perkauman.. aku cuma nk menjelaskan pandangan aku tentang persoalan yg dibuat oleh seseorang itu di laman FB ni.. terjah sini ..

Mungkin isu ini, dah lama, dah basi dah pun, tp aku nk bagi pandangan aku la.. untuk orang-orang yg kutuk orang kelantan,
Ok.. bercakap pasal isu pengangguran ini, aku lihat masih ada org yang tak puas hati, dan slalu mengata orang.. Bodoh punya olang ma.. kalau nak mengata, kutuk, keji orang lain pun, janganlah jadikan Fb sebagai tempat korang kutuk mengutuk... malulah sikit.. Orang buat Fb, dia nak buat Fb jugak.. Orang duk komen dia nak komen jugak.. tutuplah akaun Fb tu, dari duk boleh dosa dgan mengumpat...

Ni, nak habaq kat hangpa semua.. Nabi Muhammad dulu, 1400 tahun lpas.. jugak berhijrah ke madinah tuan-tuan ,cari kehidupan baru, tak kan rakyat kelate berhijrah cari kesenangan dan rezeki utk hidup itu pun salah,? kalau kita maroh org kelate berhijrah? Apa hak kita? itu merupakan sunnah nabi la, lagipun bumi ni milik Allah, sapo2 boleh ada hak... masalohnya, org hok Allah bg nikmat cari rezeki tok se cari pulok....

Nak lebih paham..? korang baca lah link FB MB klate kat atas...

22 comments:

  1. rezeki ada kat mana2 aje..bumi ni pun Allah punye ;)

    BalasPadam
  2. rezeki Allah ade je kat mane2 nk ngan xnk jer..klu nk kene usaha lebih,berhijrah ke ape ke bru la bole maju

    BalasPadam
  3. betul tu bro
    rezeki Allah ni luas
    tak salah rebut peluang yg ada

    BalasPadam
  4. tak salah pon..
    *bolatberpolitik

    BalasPadam
  5. x suke jenis org yg suke judge n buat persepsi x gune akal..huhu..
    bumi Allah tu luas & siapapun layak berada di mana2 pun yg dia suka..
    x pasal2 org kelantan gak yg kene..sedey =/

    BalasPadam
  6. akak pun b'hijrah cari rezeki dik.kan ke rezeki tu ada di mana2..jadi tak salah langsung kita nak berhijrah utk cari rezeki...

    BalasPadam
  7. tak sokong pemimpinnya pun sekurang2nya hormat kerana ilmunya...

    BalasPadam
  8. assalamualaikum zul...kenapa manusia ni suka sgt menjaga tepi kain org kn biarlah kemana pun die org nak cari rezeki utk keluarga apa yg dikisahkn sgtkan lebih baik jaga tepi kain sendiri lg baik...:)

    BalasPadam
  9. ntahla.skang ni pape je pasal kelate msti kna la.padahal negeri len lg parok.xde lak diorg nk heboh.cntohnya cm kes air kotor ke apa.tmpt len lg teruk.kelate jgk kna.pesal la yg diorg anti sgt ngan kelate ntah.hmmm

    BalasPadam
  10. Setuju.. Banyak sangat bagi alasan.. hihi...

    BalasPadam
  11. biasa la tu ...PRU kan dh nk dekat..mk pelekeh org jer

    BalasPadam
  12. salam;
    Kan kita baru je sambut Maal Hijrah..tak faham maksud hijrah agaknya.

    BalasPadam
  13. yolo doh tuuu..rezeki mano2 p0n buleh cari ^_^

    BalasPadam
  14. kat tempat kerja aku pon ramai orang kelantan..hehe..

    hidup org klate!

    BalasPadam
  15. rezeki ni kat mana2 je ada...kalau malas nak bekerja...mana nak datang rezeki tu..rezeki bukannya datang bergolek..kita kena cari...tak salah berhijrah ke tempat lain untuk mencari rezeki..:)

    BalasPadam
  16. masing2 ada hak untuk buat kputusan..b'hjrah untuk kbaikan lbih baik dari x b'hjrah yg x mngdatangkan hasil..

    BalasPadam
  17. keh keh kawe suko entri ni. bagus pandangan demo

    BalasPadam
  18. rezeki masing2 bro kn... sape nk lebih kne usaha lebih..sorry la bro..gua busy la :D hehe

    BalasPadam
  19. owhhh really....;]


    http://www.ch000tz.blogspot.com/2011/12/d-memorabilia-norgepart-ii.html

    BalasPadam
  20. Jum berhijrah ke china...

    BalasPadam

Terima Kasih :D