Dengarlah Sahabat, Nasihat Ini..

Disember 15, 2011

unwritten legend... untold fairytales....not to be sing the poems and not to be watch the royal play....
CAUSE WE LIVE TO BE REAL AND TO LEFT THE LIAR BESIDES... :)

Arghh.. Bukan pasal statement di atas yg aku nak cite kan? tapi pasal kawan tak makan nasihat... Alahai, susah sangat ke nak buka telinga dan beri ruang untuk aku nasihatkan diri ko dan diri aku sendiri.. Memang benar r, aku sendiri pun masih belum sempurna, lpas  tu nak nasihatkan ko yg sememangnya dah kenal sangat aku ni kan? Ok.. Fine.. Aku tak kisah semua tu, sebab apa yg aku pegang, yg salah dibetulkan, bukan dibiarkan macam tu je. Lagipun, takkanlah korang nak tunggu aku jadi ustaz dulu baru nak dengar nasihat aku?

Wooii.. kemon la... kita dah besar r, buang r sikap ego ko tu.. Mulut tu kasi jaga r sikit. Lelaki mulut banyak apa yg akan jadi? Cuba korang bayangkan? Lainlah kalau ko tu popuan, aku pun tak nak masuk campur..Tapi masalahnya sekarang ni, ko tu LELAKI..  Jagalah hati dan perasaan orang lain. Ini tak, semua ko tibai, laki, popuan ko kutuk direct je atas muka.. Fikirlah akan aib orang sikit.. Malu... kompem malu.. orang yg terkena tu, tambah-tambah lagi popuan..

Haa.. Sebab mulut tu jugak lah, hari ni, dah 2 orang merajuk dengan ko, mungkin ko anggap benda ni dah biasa, tp pikirlah sikit. Manusia ni, rambut je sama colour, tp hati, lain-lain..  hanya Tuhan yg tahu dol.. Sekrang musim exam dan ramai yg tengah stress.. cuba r control sikit gurauan tu.. jangan bagi orang lain kecil hati... 

Maaf r sahabat.. bukan niat nak mengutuk ke apa... sekadar nasihat utk orang lain dan diri aku sendiri je..  Kalau dari mulut sahabat k sendiri pun, ko tak nak dengar, aku nak buat macam mana.. Sabor je la.. 

31 ulasan:

  1. Cakap tak beragak..memang makan hati orang macam ni...

    BalasPadam
  2. terlajak perahu bole diundur, terlajak kata bdn binasa..
    adoyai..

    BalasPadam
  3. kann.. lelaki ni kalau mulut tak makan saman memang barang siapapun menyampah padanya.. hantar jer ke marikh...

    BalasPadam
  4. pernah alaminya
    tapi utk kawan yg gurllah..
    time nak exam pun suka hati ja nak men sembur2..'smua benda tak kena mlut langsung xbleh nak control..

    satu cra nak ttup mlut diorang nih jdi jer mlut cam diorang..
    blas depan2 n direct trus tgur diorang tuh...
    terdiam lah jadinya

    BalasPadam
  5. assalamualaikum zul...kerana mulut badan binasa kn...:)

    BalasPadam
  6. Mmm.. Ko puji dulu lepas tu ko makan dia balik...

    BalasPadam
  7. nasihatlah dengan cara yang btol..mgkin dye akn dgr..lain org lain cara nk smpaikan nasihat

    BalasPadam
  8. bawa bersabar ye dgn perangai kawan tu.. lelaki ni, sebenarnya keras but ada satu sisi dia, dia boleh menjadi lembut(sopan).. keras2 batu, kalau hari2 titis2 air jatuh, boleh berubah juga bentuknya kan? so, take time utk nasihat kwn.. api jgn lawan dgn api tau.. cari org yg blh nasihat dia, yg blh bantu dia sedar.. Insya Allah, Allah pun akan tlg kita.. ^-^

    BalasPadam
  9. ade gak kwn mcm ni.langsung xnak dengar nasihat org, even kwn baik sendiri.bg dia, dia punya suka, x penah nak peduli apa org rasa..berbalik pada sikap..menjengkelkan~

    BalasPadam
  10. ego buat dia tak nak berubah..aku benci org mcm ni

    BalasPadam
  11. hmm..betul tu.setuju sgt dgn entri.memang betul kita ni manusia yg tak sempurna.tapi manusia yg tak sempurna tu pun punya kebaikan juga.jadi,sesekali dengarlah nasihat kita2 yg tak sempurna ni kan :)

    BalasPadam
  12. orang memang selalu macam tu... untuk mendengar nasihat, mereka memandang orang yang memberi nasihat dulu... haish... sabor je la kan???

    BalasPadam
  13. sabar la, nk nasihatkn diri sendiri pn pyh ape lagi nk nasihatkn org..huhu

    BalasPadam
  14. fuhh..luahan seorang sahabat..takpe zul ko cakap jelah ngan dye elok-elok..:)

    BalasPadam
  15. mungkin ada sesuatu yg membuatkan lelaki tak senang, sebab tu lah ego menjadi

    BalasPadam
  16. hurm. perempuan mmg tak suka lelaki mcm tu. ada jugak kawan lelaki mcm tu. memang org semua tak suka. then dia sedar and mintak maaf kat semua org. lepas tu buat balik. hurm.

    BalasPadam
  17. susah kalau nak nasihatkan orang yang tak makan dinasihat ni....

    BalasPadam
  18. jiwa kental.....hahaha..

    BalasPadam
  19. sabar je lah... nway dah follow :)

    BalasPadam
  20. maybe fattah blh ckp dgn nada yg plg lembut lemah gemalai dgn dye..ye, dye ngkin akn merasa pelek tp sape tau kalo lg lmbut dye mgkin akn berlembut hati ^_^

    insya allah nt dye akn dgr nasehat fattah :)

    BalasPadam
  21. kawan aku bersepah yg jenis tak makan nasihat ni.. kalo muda takpe.. ni sume dah tua bangka.. umur je dewasa tp perangai tak macam org dewasa..

    BalasPadam
  22. ada y boleh dengar ada y x..

    maklumlah setiap org kan berbeza...

    layannn je la..heeee

    BalasPadam
  23. payahkan nak bagi nasihat pada orang yg tak makan saman...huhu.

    BalasPadam
  24. Gua paling pantang kalau ade org cmni -.- tiap kali gua kasi nasihat je dia boleh sebut balik salah gua. Ok fine fine!


    Sabar ok sabar :) Hahaha

    BalasPadam
  25. susah ni kalau lelaki ego. hmmm

    mungkin dia belum sedar diri kot.

    biasalah kadang2 org tak sedar yang dia tak disukai oleh org lain. huhu

    BalasPadam
  26. kerana mulot badan binasa :)
    manusia selalu bertindak tanpa menggunakan akal dahulu :)
    nenek dtg jengok2 cucu :)

    BalasPadam

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.