+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Selasa, 1 November 2011

Golongan Bodoh Lebih Ramai dari Golongan Pandai...?

1:25:00 PTG

Share it Please
Senyum Itu Suatu Sedekah

Orang yang pandai adalah mereka yang bercakap tentang ilmu..
Orang yang biasa adalah mereka yang bercakap tentang peristiwa..
Orang yang bodoh adalah mereka yang bercakap tentang orang lain..
Orang yang paling bodoh adalah mereka yang bercakap tentang diri sendiri...

Fikir2kanlah.. kita berada di dalam golongan yg mana?

p/s: tak salah rasanya jikalau kita ucap " Mintak Tolong" sebelum memintak pertolongan...

45 comments:

  1. mmg kita ini mudah terlupa walaupun dgn sepotong yang amat mudah...

    BalasPadam
  2. entry ni cakap pasal ilmu, peristiwa, orang lain atau pasal diri sendiri??

    BalasPadam
  3. kadang-kadang bercakap tentang diri sendiri bukan dgn niat nak m'bangga diri...tapi,tak nak la jadi org yg paling bodoh!! tak bestnya..

    BalasPadam
  4. sama2 kita renungkan dan kaji pada diri...:)

    BalasPadam
  5. semua separuh2.. golongan camne pulak tu.. huhuhuhu..

    renungan...

    BalasPadam
  6. aku kene nilai dri aku blk lah..
    -____-"

    BalasPadam
  7. Salam;
    Aku agaknya ditenggah2..pandaipun tidak bodohpun tidak,mungkin org biasa kot.!!.

    BalasPadam
  8. hehehehe...bodoh bodoh alang tak pe kot kan..hahaha..

    BalasPadam
  9. bercakap pasal diri sendiri sbb x de modal dah nak cakap pasal ape

    BalasPadam
  10. btol la..akhir zaman org jahil yg mendapat kedudukan tertinggi ..

    BalasPadam
  11. tmpg tanya..org yang ckp pasal diri sndri tu cne ek??

    BalasPadam
  12. erkk!!!sentap2..tp klu bleh,kita perbaiki diri kita..jgn jadik cam golongan yg b'ckp ttg org lain tuh..

    BalasPadam
  13. aku ngaku aku bodoh..msh xckup ilmu lg..huhu

    BalasPadam
  14. Assalamualaikum Zul

    moga2 kita dlam gulungan yg bercakap tentang ilmu

    Wassalam

    BalasPadam
  15. org yg paling bodoh adalah org yg bercakap tentang diri sendiri?? Means?..

    *Serius tak faham maksud tersirat dia*

    BalasPadam
  16. ini entry buat aku pikir dua tiga kali ni,hee

    BalasPadam
  17. memang..
    ilmu patut d utamakan..^^

    weh,,ko komen mmg selalu panggil blogger dear ea?
    member aku tanya..hee~~

    BalasPadam
  18. pasal entry ni, nanti aku jelaskan esok hari.. nampaknya korang semua, masih pening tak tak paham maksud aku.. hehe..

    @cello : hehe.. kalau popuan r, dear.. knape? x boleh ke?

    BalasPadam
  19. terima kasih dengan perkongsian ni...

    BalasPadam
  20. kalau dalam blog selalu bercerita tentang diri sendiri, paling bodoh lah..sobsob

    BalasPadam
  21. Bab yang macam nie... Senang je... Nak jadi yang pandai, buat cara orang pandai... Huk... huk... huk...

    BalasPadam
  22. blog akak cerita pasal diri,tentang ilmu , tentang peristiwa pun ada.... aduhh mana satu ni?

    BalasPadam
  23. huuhhh...mana satu ni..? konfius2...

    BalasPadam
  24. assalamualaikum zul....yg mana satu pun kita tidak tahu jadi ukur baju dibadan sendiri la yer...:)

    BalasPadam
  25. orang yg paling untung...dia kurang bercakap...hatinya penuh zikir...

    BalasPadam
  26. kalau tulis blog tentang diri sendiri camne ek? hehehe.

    BalasPadam
  27. ct org yg paling bodoh nampkyer..hukhukhuk..


    *idop ct hnye makanan yang bOley ceriakan tp oneday ct akn kurgkan..huhuhuhu..

    BalasPadam
  28. bila pakat2 cakap masing2 bodoh hahahaha gini le kot jadinye. last2 entry pon suma kasi sentappp hahahahaha mammpuihhh

    BalasPadam
  29. smua jd pandai ,sape nk jd bodo? Lumrah alam,siang malam,pasang surut

    BalasPadam
  30. errmm,.macam no words,.huhu,.tapi ape2 pon,semua orang xnak berada di takuk yang lama,.sape yang xnak berubah tu,xkenal dunia, xcari ilmu,memang jadi golongan yang suke bercerita pasal diri sendiri je la gamaknye,.err,.

    BalasPadam
  31. Harap² kita menjadi orang yang semakin pandai hari demi hari..

    BalasPadam
  32. Jika anda mahu membuat sesuatu, anda akan cari jalan. Jika anda tidak mahu membuat sesuatu, anda akan cari alasan.

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Jom Terjah entry terbaru ??
    diy polishing chrome part2 motorsikal

    BalasPadam

Terima Kasih :D