+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Rabu, 23 November 2011

banjiq Besaq di Kelate..

7:39:00 PTG

Share it Please

KOTA BAHARU: Berikutan hujan lebat yang melanda Kelantan sejak tiga hari lalu, jumlah mangsa banjir yang kini ditempatkan di pusat pemindahan sementara meningkat kepada 235, berbanding 26 yang direkodkan semalam.

Dua daerah di negeri ini kini dilanda banjir iaitu Kota Baharu dan Pasir Puteh.
Jurucakap Bilik Gerakan Banjir Negeri berkata di Pasir Puteh, pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Bukit Awang dibuka sejak semalam.

"Di Kota Baharu, dua pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan Mulong dan Sekolah Kebangsaan Tiong, dibuka malam tadi," katanya ketika dihubungi hari ini.

Paras air di empat sungai utama di Kelantan berada pada tahap berjaga-jaga manakala Sungai Golok di Jenob dan Sungai Golok di Rantau Panjang berada pada paras amaran. -- BERNAMA

sumber myMetro..

Haha, rumah aku kat kampung, banjir r, bila banjir ni datang kat Perlis pulak..? mampuih r aku. Nak pi duk tang mana dah? Perlis banjir, Kelantan pun banjir. Sabor je la.. Hari-hari duk kat sini pun, masih lagi hujan.. hujan... dan hujan... nak pi kluaq kat kedai pun susah skrang ni. Pergi kelas, mujur la ada bas. 

Ini semua ujian hidup, dan supaya aku siapkan asignment, lab report dan esok ada test lg... huwaa.. 
masih mencari masa yg sesuai untuk terjah ke blog orang lain.. belum ada masa lagi.. maafkan aku..

30 comments:

  1. banjir oh banjir..jangan suka2 main hujan, nanti demam hehehe

    BalasPadam
  2. umah ak kt kwsn tinggi.. xpena bnjir wawawawa

    BalasPadam
  3. musim hujan skrg ni. hujan lama skit, banjirlah. isk2.

    BalasPadam
  4. nasib bek cuti panjang lagi..tunggu surut dlu lah

    BalasPadam
  5. meh duk kt kota dsara...x banjir..hehhe

    BalasPadam
  6. Sekarang nie musim banjir yer kat sana?! Aku doakan yang terbaik untukmu..

    BalasPadam
  7. ada rahmat dan pengajran disetiap kejadian

    BalasPadam
  8. banjir doh ehh kelate hehe..ganu pum ape kure nye..:D

    BalasPadam
  9. sediakan bekalan yg mencukupi di musim banjir ni yer

    BalasPadam
  10. sekarang ni memang musim hujan...risau jugak kalau2 banjir kan..

    BalasPadam
  11. kt besut pun sejuk sesangat. takut tgk angin kencg...

    BalasPadam
  12. machang pon bnjir jgk..huhuu...

    BalasPadam
  13. salam;
    yes!..banjir datang lagi harap2 tak ada yang kehilangan nyawa kali ni...

    BalasPadam
  14. lagi 2minggu plan nk ronda2 kelantan. tapi kalau banjir terpaksa cancel..

    BalasPadam
  15. memang teruk jer banjir..musim kan,apa2 pun banjir ni pun ada hikmah nya jugak..^^

    BalasPadam
  16. nasib baik dulu aku dok kelantan tmpt aku pna bnjir =)

    BalasPadam
  17. Aritu dh pesan psl banjir ni.. Beli pelampung siap2..

    BalasPadam
  18. hrp2 bln dpn daa surut...kami nk trn ke sn 25hb nnt

    BalasPadam
  19. kat teganu ade tempat yg air dah naik.

    esok nak pi setiu ni tak tau la cemana nanti

    BalasPadam
  20. sudahlah,, nak banjir.. kat tempat era mujurlah tak banjir lagik, cuma ada air jek yang bertakung.. syukur :D

    BalasPadam
  21. rumah aku kat kedah, tak tahu banjir ke tak..hahahaa...kesian bdk2 yg nk ambil stpm, tapi itu adalah ujian dari Allah...

    BalasPadam
  22. sekarang dah surut sikit kan?? kawasan gua dah surut dah..huhu

    BalasPadam
  23. whoaa.. duk ats pkok je la.. bina pondok =)

    BalasPadam
  24. bersabarlah wahai warga klate ..

    BalasPadam

Terima Kasih :D