+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Isnin, 10 Oktober 2011

Tiada Alasan Atas Kegagalan, Tiada Kata Atas Kejayaan.

7:38:00 PG

Share it Please

"Orang yang selalu mencari-cari alasan bagi
kegagalannya, tidak akan memperoleh kemajuan untuk
selamanya."

 Belajarlah utk menerima kekurangan diri sendiri.. ini kerana  semua manusia di atas muka bumi ini, dan di angkasa lepas, ada kelemahan masing2.. Cuma cara diaorang menggunakan kelemahan itu.. berlainan...
Kebanyakan orang yg berjaya.. kenal akan kelemahan diri masing2..  Mereka belajar utk menjadikan kegagalan hidup sebagai batu loncatan utk terus berjaya.. Mereka tidak memerlukan alasan atas kegagalan.. cuma sabar yg menjadi pegangan meraka... Bagi diri aku la... Sudah lama . .. aku dengar kata2 ini.. aku suka kata2 bijaksana ini... ianya memberi aku semangat utk terus berusaha..

Dahulu, banyak kegagalan aku tempuhi...tp alasan yg aku cari...
sekarang.. kegagalan masih terjadi... namun aku tetap berdikari..
aku mencari apa itu erti.. berdiri dengan kaki sendiri..
sekarang aku mampu utk berdiri.. bersama org yg berdiri..
Aku tidak lagi mencari alasan utk diberi...
aku mencari cara utk terus berlari...
berlari menuju puncak yg pasti...

Ceh... wah.... dah jadi puisi la plak...
hehe...

40 comments:

  1. betul tu, kerana kegagalan itu yang akan membawa kita kearah kejayaan

    BalasPadam
  2. nk 1k daya,
    xnk 1k dalih :)

    BalasPadam
  3. jika kau fikir kau boleh..kau boleh melakukan..

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum...

    Moga sdra sihat hendaknya dengan izin~Nya..

    Dengan kadar kepayahanmu engkau akan memperoleh apa yang engkau hajatkan

    BalasPadam
  5. kuncinya..jgn mudah putus asa...cuba dn trus mencuba..insyaAllah Tuhan akn tlog kita..:)

    BalasPadam
  6. kalo gagal cuba lg , kalo gagal cuba lg . . cuba cuba dan terus mencuba . . insyaallah akn dpt hasilnya

    BalasPadam
  7. ayuh... kite terus bangkit dan berusaha :))...
    semangat pulka bila bc entri ni ha..heee

    BalasPadam
  8. bak kata steve jobs!:

    stay hungry!
    stay foolish!!

    BalasPadam
  9. sekali kita gagal tu la akan buat kita bertambah semangat untuk teruskan hidup...tak semestinya akan berterusan gagal kan..heee~

    BalasPadam
  10. kalau tak de kegagalan tu,maka kita tak akan kenal kehebatan diri kita..

    BalasPadam
  11. terus berlari walau kita terjatuh dalam larian ke puncak ok!

    BalasPadam
  12. salam zul...kegagalan pertama tidak semestinya seterusnya akan gagal teruskn usaha agar pengalaman pertama itu menjadi pengajaran agar terus berusaha hingga berjaya...:)

    BalasPadam
  13. salam;
    semua manusia didunia ni merasai kegagalan.cuma seperti yang awak katakan terpulang pada individu itu ssndiri mcm mana dia guna kegagalan tersebut.

    BalasPadam
  14. jangan putus asa...itu kunci kejayaan...:)

    BalasPadam
  15. alah bisa tegal biasa
    kalau tak, takkan dulu poernah gempar dgn buku

    BERANI GAGAL..

    betul tak?

    BalasPadam
  16. Kurangkan alasan dan banyakkan ikhtiar..

    BalasPadam
  17. ecewaahhh
    pewiiittt!
    hehehehe
    betol2
    dari jatuh tu kita akan jadi kuat utk bangun
    kalo asik bangun dan jatuh2 dan tetibe jatuh mesti kita akan mengambil mase yg lame utk jadi kuat semula ..=]

    BalasPadam
  18. waahhh ayat cantik !!
    pinjam boleyh? gagaga

    BalasPadam
  19. waaahh..cantek ayat. tp mmg betul.tak boleh cari alasan untuk setiap perkara. cuma cari sebab untuk berjaya.

    BalasPadam
  20. gagal sekali tak bermakna gagal selamanya,

    semuanya dari diri kita sendiri..
    selagi kita tidak putus asa,tak mustahil kejayaan tu akan muncul

    BalasPadam
  21. ni kalau buat lirik lagu best ni,,biar aku kompos,,hahah

    BalasPadam
  22. "kegagalan masih terjadi,namun aku terus berdikari" thumbs up!!!

    BalasPadam
  23. oit en zul. aku baru baca komen ko kat n3 etude tu. ko laki ble je nak guna. hahahha..nak ke aku belikan. ko tak pakai siap.

    BalasPadam
  24. aku pon blajar dr kgagalan dulu..sematkan dlm hati..xnk dh ulang kgagalan lepas

    BalasPadam
  25. pada saya, kejayaan yang didahului dengan kegagalan lebih memuaskan :)

    kerana olehnya kita dapat perbaiki dan yakin terhadap kebolehan yang ada dengan bantuan-Nya yang pasti!

    BalasPadam
  26. aku suke puisi kau!
    weh,jgn give up k...kte same2 terus b'usaha m'capai impian n cita2!
    yeah yeah!

    BalasPadam
  27. Gagal tak ape, yg penting kena bangun semula dan jangan ulang kesilapan serupa untuk kali kedua...

    BalasPadam
  28. teringat buku dare to fail. kebanyakkan org yg berjaya,diorang seorang yg gagal sebelum tu.

    BalasPadam
  29. jtuh cinta dgn kata2 bijaksana tuh..nak jdikan kata2 tuh sbgai penguat dri bila lemah..=)

    BalasPadam
  30. org yg x pnh gagal xkn mnghargai kejayaan...

    ..Fatah mmg suka berpuisi... :P

    BalasPadam
  31. setuju... jadilah orang yang kurang memberi alasan dan selalu mencari jalan..:)

    BalasPadam
  32. byk kelemahan aku tapi susahnye nak buang kelemahan tu..kalau bolehdi siat dah lama aku siat..

    BalasPadam
  33. kita mengeluh skrg, tp kita buat jugk...asek2 mengeluh, tp buat jugk...
    kita xsedar sebenarnya keluhan kita tu yang sentiasa memberikan kejayaan pada kita...hehe..betul ke ape ct ckp neh


    nk berpuisi tp xreti..hentam jer lah :D

    BalasPadam

Terima Kasih :D