Terima Kasih kerana Sudi Jadi Sahabat Aku ..

Oktober 04, 2011

Sebelum mulakan bicara kata aku pada hari ini.. aku ingin ucap Trima kasih kepada sahabat-sahabat semua, kerana sudi memberi kata-kata semangat untuk aku bangun semula. Tentang entry sebelum ni, aku akan terus berusaha untuk jadi anak yg soleh dan akan terus berusaha menuntut ilmu...

Memang itu janji aku, sekali melangkah ke hadapan, aku tak akan undur ke belakang lagi.. Kegagalan masa lalu dan kesilapan masa lalu, aku harus lupakan dan jadikan sebagai pengajaran.. Hidup mesti diteruskan, walau apa pun yg berlaku..

Erm.. ok.. trimalah puisi malam ini dari aku untuk sahabat..
Terima kasih Sahabat

Sahabat itu ramai yang menanti
menanti, bukan bermaksud untuk berjanji
Berjanji atas perkara yg belum pasti
Sahabat datang bila kita sendiri
ketika kita menanti dalam sepi
ketika kita menangis dalam hati
Menunggu ungkapan bait-bait erti
erti kata dan erti budi


Budi yg baik kelak dikenang
hati yg baik adalah hati yg tenang

Setakat ini je kot.. lagi pun, dah lewat malam ni.. hehe..
Sekarang ini, hati aku kembali tenang, dengan adanya sahabat-sahabat semua disisi aku, aku rasa aku lebih bersemangat untuk terus hidup. Mungkin sukar untuk aku luahkan perasaan pada orang lain, tapi di blog inilah yg menjadi tempat untuk aku bermonolog dgan diri aku.. dan skali lagi terima kasih sahabat semua..

37 ulasan:

  1. terima kasih sahabat kerana tak jemu melawat dan tinggalkan komen kat blog aku.... :) terharu...

    BalasPadam
  2. terima kasih juga sahabat sbb slalu singgah blog aku dan juga tinggal komen.. sangat2 terima kasih... (^___^)

    BalasPadam
  3. ‎~Nasihat dari Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah
    Assalammualaikum , sahabat yg d kasihi. Untuk dapat teman sejati: Jadilah org yg baik n kwn yg baik; sanggup korban, utamakan kwn drpd diri, pendam perasaan utk jaga hati kwn, hebahkan yg baik n pendam yg buruk ttg kwn, doakan, maafkan n bantu kwn utk berjaya n berubah jadi positif. Inilah sifat kwn yg ibarat saudara dunia n akhirat. Jom usaha utk jadi kwn sejati. Wassalam...

    sahabat sejati mmg susah nk jumpa... Apa2 hal, semoga penulis blog nie berjaya dalam kehidupan dunia dan akhirat... Insyaallah...

    BalasPadam
  4. aku suke kwan ngn kau...
    hehe...
    luckily i know u thru blogging...:)
    tQ zul...

    BalasPadam
  5. perkara yg lepas jadikan teladan dan sempadan..mulakan kehidupan yg baru dgn penuh bersemangat ^_^

    BalasPadam
  6. salam zul...selamat bersahabat kat dunia blogger di alam maya ini yer...kalau ada rezeki n nyawa panjang kita akan berjumpa dialam nyata...:)

    BalasPadam
  7. Terima kasih sahabat. Semoga berbahagia selalu. ^_^

    BalasPadam
  8. yo la..samo-samo..dah time kaseh kena belanja la plak lepas ni...hahhahahaa..aku men2 je k...

    BalasPadam
  9. Salam;
    terima kasih,..inilah sebenarnya tujuan kita berblog bkn sekadar seronok dan glamour tapi kawan.

    BalasPadam
  10. terus pandang ke hadapan....

    BalasPadam
  11. sama2 membantu

    korang taw kereta apa ni ? .http://gilamodified.blogspot.com/2011/10/korang-tau-ka-keta-apa-nie.html

    BalasPadam
  12. Nak bersahabat jugak. Terima kasih.

    BalasPadam
  13. Tabah!~

    itu gunanya sahabat..
    andai sudah ketemui sahabat yg menghargai..hargailah mereka kembali~ =)

    BalasPadam
  14. yeahhhhh.. mari bersemangat kembali ye. jangan sedih-sedih. jadikan suatu kegagalan itu sebagai satu titik permulaan untuk berjaya :)

    BalasPadam
  15. pandang belakang hny utk ambik pengajaran dr kisah smlm

    BalasPadam
  16. Sahabat adalah harta paling berharga didunia ni..terima kasih sahabat

    BalasPadam
  17. alhamdulillah
    aku x yah nak iron bju ko lagi
    kekkee
    maceh atas puisi ini
    frens forever!=]

    BalasPadam
  18. sama2.. :) terima kasih jugak sebab selalu komen kat blog aku.. jadik penyeri kat ruang komen2 aku.. u are da best.. :D

    BalasPadam
  19. senyum dan sllu bersyukur ya...

    BalasPadam
  20. sahabat selamanya. insyaAllah..

    BalasPadam
  21. terima kasih jugak sebab sudi bersahabat dengan aku..hehe

    BalasPadam
  22. sahabat itu untuk membuat sahabt yang lain kembali tersenyum.. merawat segala duka... dan berhibur bersama dikala suka.. sahabat itu bukan untuk bahagia saja.. tapi untuk tika suka n duka.. itulah gunanya sahabat..:)

    BalasPadam
  23. teruskan berusaha zul...atok dan kawan2 sentiasa sokong dari belakang

    BalasPadam
  24. Terbaek la bro.. ko amek sastera eik? ekekkeke

    BalasPadam
  25. thanx for being my fren after all :)

    BalasPadam

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.