+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Ahad, 16 Oktober 2011

Bersabar Itu Yang Lebih Baik

2:31:00 PTG

Share it Please

Khalifah ‘Umar pernah berkata...

"Aku mengamati semua sahabat, 
dan tidak menemukan sahabat yang lebih baik daripada menjaga lidah. 
Aku memikirkan tentang semua pakaian,
tetapi tidak menemukan pakaian yang lebih baik daripada takwa. 
Aku merenungkan tentang segala jenis amal baik, 
namun tidak mendapatkan yang lebih baik daripada memberi nasihat baik. 
Aku mencari segala bentuk rezeki,
tapi tidak menemukan rezeki yang lebih baik daripada sabar."

25 comments:

  1. aku harap sgt aku bole menjadi org yg sabar

    roommate bru aku mmg bole buat aku hilang sabar tp skrng nie alhamdulillah aku msih bole kwl lagi..msih bersabar..harap2 ia berkekalan la

    BalasPadam
  2. @adwa, sape rumet ngko skg weh?

    sabar kan separuh dari iman :))

    BalasPadam
  3. bukankah sabar itu sebahagian dr iman..
    org yg kuat adalah orang yg dapat menahan marah

    BalasPadam
  4. apa yang penting kena bersabar dan jangan cepat mengeluh..:)

    BalasPadam
  5. hurm.,...marilah sama2 kita tanamkan sikap penyabar dalam diri kita...

    BalasPadam
  6. Allah menguji kita dengan pelbagai dugaan utk melihat tahap keimanan kita padaNya..sebab bersabar itu sebahagaian daripada iman

    BalasPadam
  7. jom didik sifat sabar dlm diri kite...

    BalasPadam
  8. ..rasa hilang sabar bla berhadapan dengan orang yang membuat hilang sabar,,,bru je begang dengan seorang sahabat,,sanggup dia buat kawan mcmtu,,huhu

    tp apa2pun sabar je benteng tahan diri.,,sabar senjata mukmin..tiada kesabaran,,,agaknya apa la jd,,

    BalasPadam
  9. Liverpool kalah malam tadi.. Ishh.. Geram betul.. Ehh.. Kena sabar.. Nanti2 boleh menang... haha..

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum Fattah

    itu jalan yg sebaik2 nya

    Wassalam

    BalasPadam
  11. dh try jadi penyabar tapi...susah weiiiiii...

    BalasPadam
  12. Salam;
    tapi ada org kata sabar ada hadnya..mcm mana ni!!.

    BalasPadam
  13. kita diuji untuk bersabar agar kita sentiasa mengingati kepada - nya

    BalasPadam
  14. sesungguhnya mereka yg bersabar itu mmg penyabar..tapi ada batasan dan tahap sabar jugak,

    BalasPadam
  15. kesabaran aku ada batasnya... hahaha

    BalasPadam
  16. semoga aku sentiasa diberikan menjalankan tugas ku

    BalasPadam
  17. kehanginan betul, sampai nak terhakis kesabaran aku ni kat seseorang. Ngee

    BalasPadam
  18. Sedang bersabar ni, doakan moga diberi kekuatan untuk terus sabar...dan sabar... insyaAllah.

    BalasPadam
  19. sabar itu pahit...tapi akan manis akhirnya~~

    ^^

    BalasPadam
  20. sabar tu penawar sume penyakit ati

    BalasPadam
  21. susahnyer nak jadi penyabar...1 lagi yang susah mulut nie...aloi...pantang ajer tak puas ati trus kluar jer mulut nie...camno nie zul...cuba kasi nasihat skit dekat kami nie..

    BalasPadam

Terima Kasih :D