+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Ahad, 4 September 2011

JODOH AKAN DATANG PADA ANDA, SEPERTIMANA MAUT AKAN DATANG PADA ANDA

8:25:00 PG

Share it Please


JODOH AKAN DATANG PADA ANDA, SEPERTIMANA MAUT AKAN DATANG PADA ANDA, ANDA TAK DAPAT MENGELAK DARI JODOH SEPERTI MANA ANDA TAK DAPAT MENGELAK DARI MAUT!!!

Habis tu yang tak kahwin sampai mati tu camne….? Satu org Alim cakap , ada jodoh kita yg dah mati awal, contoh, eksiden, kena bunuh dll, so mungkin akan ada jodoh dalam next life nanti…so org cam gini macamana usaha pun jodoh tetap takde, korang dapat pahala usaha, dan korang kena rĂ©dha bahawa ini kehendak Allah s.b.w, apa-apapun rahsia sebenar adalah di tangan Allah. Dan jangan korang cakap “kalau camtu tak payah usahalah” sebab ada unsur syirik kat situ…nauzubillah. bersangka baiklah dengan Allah.

p/s: akhirnya.. selamat sudah kawan aku bertunang.. frust aku pun dah hilang r sikit.. hehe..

27 comments:

  1. betul..betul..betul...

    ..yg plg penting..hidup mst hepi ..:) ..

    BalasPadam
  2. insya allah jodoh ko plak nnt..sampai jodoh nnt kawen lah kawn kita sorg nih...jodoh kwn-kwn ko tu awl nak buat mcm mna...kan??sabar ja lah

    BalasPadam
  3. Salam Aidilfitri

    apasal org bertunang, frust awak hilang?

    BalasPadam
  4. maaf bertanya, sy confius pasal NEXT LIFE tu...

    BalasPadam
  5. usaha dan redha dgn ketentuan Dia....jgn putus asa, tak ensem

    BalasPadam
  6. @Innanie: itu adalah masa akhirat kelak.. mybe syurga kot

    BalasPadam
  7. tak berjodoh di dunia, mgkin Allah rancangkan yg lebih baik di akhirat. :)

    BalasPadam
  8. wah...ckp psl jodoh plak encik zul fattah...ta lme da tuhh :)

    BalasPadam
  9. ehe biase mmg xlame dh tu nk dpt jodoh kalau dok sebut2 je..kan kan kan :p ehehe

    BalasPadam
  10. btol3...kita bknnye tahu sape jodoh kita..samada dy dh mati tau blum...pe yg penting usaha utk mencari...hehehe

    BalasPadam
  11. g baca doa mohon dipercepatkan jodoh awak..hehe! ^^

    BalasPadam
  12. bila da dpt jodoh, jgan lah disia-sia kan.. :)

    BalasPadam
  13. leh wat jwpn utk soalan cepu emas bila org2 tua tnye CK bila nk kawen hihihi..
    salam kenal ^_^
    thnks follow u back

    BalasPadam
  14. Harap Allah masih lindung JODOH saya 2..insyaALLAh. orang tua2 cakap,,kalau jodoh tak kemana ^^V

    BalasPadam
  15. Salam;
    Budak kaca mata rayban..tak payah risau sangat pasal jodoh ni..membujang lama sikit janji jangan buat kerja salah udah..

    BalasPadam
  16. kalau mati awl sblm betemu jodoh, disyurga nanti dia akan besame bidadari la

    BalasPadam
  17. jodoh semua dah ditentukan.. tp kena usaha jugak..

    BalasPadam
  18. tiap manusia kt dunia ni mesti akan berkahwin... tiap manusia kan di ciptakan berpasang-pasangan... tinggal lmbt & cpt je jodoh tu nk smpi... sabo menunggu ekk... lex laa.. hikhikhik

    *bunyi cam putus asa je tu... hehehe

    BalasPadam
  19. awak bila plak mau bertunang? dpt jodoh nnti jgn lupa ajak..hehe

    BalasPadam
  20. hai..sabar bell.sabar...sume nak kawen dah..

    BalasPadam
  21. Sebab setiap kejadian Allah ni dicipta ada pasangannya. hatta benda yang kita tak tahu. Jadi...kena usaha, sabar dan redha..kalau kita masih belum ketemu jodoh. Minta dengan Allah moga-moga kita ditemukan dengan jdoh kita di dunia ni, dan kekal hingga ke alam syurga..insyaAllah...

    BalasPadam
  22. ko bile lgi???
    nnt jgn lupa jmput .. ngeh3..

    BalasPadam
  23. kata Ust. Azhar, sesape yg x sempat bertemu jodoh masa hayatnya, nnti klo masuk syurga dapat la jumpa pasangan dorg. sape psgn dorg ni? iaitu org2 lain yg x sempat bertemu jodoh ms hayatnya jugak..

    gitu la stakat saya paham ust ckp. wallahua'lam.

    BalasPadam

Terima Kasih :D