+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Jumaat, 9 September 2011

Beribadatlah sampai ke lubang kubur..

7:59:00 PG

Share it Please

Tapi apa yg akan  terjadi pada aku yang hina ini?
Aku telah buat maksiat sampai penat dan letih sehinggalah aku tidak berupaya lagi untuk buat usaha atas iman…isk..isk…
Sahabat sahabat nabi SAW telah berpeluh kerana ugama, tapi aku hari ini berbeluh kerana berbuat dosa… isk.. isk..
Nabi SAW solat sampai bengak kaki, tapi aku bergerak ke arah maksiat setiap hari sampai lenguh tumit kakiku ini.., kepada Allah aku memohon keampunan dan pertolongan..oh!

Ok, aku bukan ustaz dan juga bukan seorang pakar motivasi, aku Cuma manusia biasa yg hidup dalam dunia Moon-keyz aku sendiri.. yang dalam perjalanan menuju ke kubur, dalam kubur, korang pandai pandailah jaga diri, nasihat aku yang hina ini adalah..
Aku dulu pun takut buat maksiat..tapi..keadaan sekeliling yg bnyak mempengaruhi hidup aku...
Serangga perosak, geng kapak, budak setan..ini semua adalah gelaran aku yg diberikan oleh cikgu kepada aku masa di sekolah...haha..(famous juga aku ye)..

Sekarang aku dlam proses utk berubah menjadi modal insan yg lebih baik... lebih baik dari semalam.. tapi, banyak halangan dan cubaan... aku harap sangat... aku masih mampu utk mencintai Rasulullah dan diterima sebagai umat Nabi Muhammad... siapalah aku kan dimata baginda...?

p/s: maaf aku bukan budak surau, tapi aku perlu rajinkan diri aku ke surau..

43 comments:

  1. kisah semalam dah berlalu..
    asalkan ada niat utk ke arah kebaikan, cuma harus tekadkan hati, kuatkan iman.. insya Allah, Dia akan sntiasa mengiringi...

    jangan putus asa... jalan yg baik kan memang sentiasa susah..

    jalan yg buruk tu sgt mudah walau risikonya tinggi..

    tp, lebih baik jln yg susah jika ganjaran akhirnya sangat baik..
    gud luck bro!! moga Allah sentiasa melindungi & merahmati kamu..

    insya Allah.. bergantung pada-Nya, menjadikan kita lebih kuat!!

    go! go!.. ;)

    BalasPadam
  2. biar sejahat mana pun kita dulu.. ITU DULU.. jdkanlah pengajaran.. Hari ini adalah penentu masa depan. Alhamdulillah jika Zul nak berubah kepada yang lebih baik.

    Syaitan mmg suka mengganggu org yg nak berbuat baik ni. So kuatkanlah iman.. tabahkan hati yg penting niat dan kuatkan semangat!

    Sis ucapkan semoga berjaya. Gud luck!

    BalasPadam
  3. niat nk berubah dh ada..alhamdulillah

    BalasPadam
  4. teruskan usaha...keep it up..kena konsistent..

    BalasPadam
  5. Niat untuk berubah adalah satu yang sangat tinggi nilainya di sisi ALLAH. Dengan niat yang baik sahaja, kita sudah dicatatkan dengan satu amalan kebaikan.

    Semua orang pernh melakukan kesalahan. Bagi yang berupaya untuk berubah, jadikan ia satu bentuk perubahan yang baik dan kekal. Sesungguhnya ALLAH tidak pernah melupakan hambaNya yang sanggup meminta ampun dan maaf atas setiap kesalahan yang dilakukan....

    BalasPadam
  6. pintu taubat masih terbuka...:D

    semua org melakukan kesalahan tapi tak semua org bertaubat...

    BalasPadam
  7. Salam;
    Manusia mana tak melakukan dosa atau kesalahan..Allah maha pengampun walau sebesar mana dosa yang penting kita benar2 bertaubat

    P/S..inilah istimewanya Islam dari agama lain.

    BalasPadam
  8. alhamdulillah.insyaAllah..niat yg baik tu Allah akan tolong :)

    BalasPadam
  9. mari la kite same2.. :)

    jangan mudah mengalah..

    BalasPadam
  10. mari la kite same2.. :)

    jangan mudah mengalah..

    BalasPadam
  11. gud2 :) berubah kearah yg lebih baik adalan baguss ! :)

    BalasPadam
  12. asal dh ade niat dlm hati dh bgos dh...

    trus kn usha utk menjadi yg terbaik di zaman akhr zaman nie

    BalasPadam
  13. alhamdulillah.
    manusia mampu berubah dok!
    go zulfattah go! =)

    BalasPadam
  14. em... bgs tu... Allhamdulillah... y dl biar kan berlalu y skang perlu diperbaiki kan...

    BalasPadam
  15. alhamdulillah, kira bgus la tu ada jg usaha nak perbaiki diri...setiap antara kita pn pernah buat silap jg..mcm inna jg dulu,zaman jahiliah! hehe!

    BalasPadam
  16. baik..
    kite manusia..
    hidup bukan kekal..
    jum top up pahala kawan2

    BalasPadam
  17. chaiyok~

    teruskan usaha utk berubah kpd yg lebih baik..
    stp usaha yg ikhlas,pasti diterimaNYA..

    BalasPadam
  18. =]
    thumbs up!
    sekali kita berniat baek...berkali-kali Dia hidangkan kita dengan jalan ke arah-Nya..berkali-kali Dia mengalu2kannya..insyaAllah


    p/s: ulser tu pecah mulut yg puteh katbibir tu..penah jadi tak?hehehe..sakit wooo..huhuhu

    BalasPadam
  19. Bukan senang tu nak dapat hidayah Allah s.w.t. Syukur padaNya kerana menjadi antara yang terpilih.

    Anugerah yang lebih hebat dari tawaran iklan simplysiti. Dapat tu pun best jugak yer. Hik3.

    Harga prepaid naik 6 peratus

    BalasPadam
  20. oit. ade entri untuk kau.

    http://www.penyuagar.com/2011/09/salam-maaf-dari-penyu.html

    BalasPadam
  21. Allah kan maha pengampun..
    kalo ko nk berubah, insyaAllah akan diterima.. hehehe
    bgusla ko nak berubah..

    bnyk gak nma gelaran ko kan?? hehee


    ak nih plak bile nk jadi bek?? aishhhh

    BalasPadam
  22. umat manusia sekarang sudah lupa bahawa mereka sudah sedikit menjadi jahiliyah

    BalasPadam
  23. sama-sama lah kite berubah kn2???

    BalasPadam
  24. Allah maha pengampun, saya pon byk dosa, jom sama2 berubah!!!!!

    BalasPadam
  25. alhamdulillah..sebenarnya bilausia kita meningkat dan semakin matang, kita mula fikir lebih waras..kita akan mula tinggalkn benda2 yg xelok tu slow2..:)

    BalasPadam
  26. bagus la dan untung la da dapat hidayah ! bersyukur ALLAH S.W.T masih menyanyangi kita . so cintan cintan tu pada ALLAH je la (;

    BalasPadam
  27. bagus la fattah nak berubah.. aku jugak yg masih bengong. huhu.. semoga jmpa di unimap nnt

    BalasPadam
  28. alhamdulilah. selagi kita menyesali kesilapan lalu, itu bererti kita masih ada iman didada..

    BalasPadam
  29. tak semua insan tu sempurna sbb kite bukan nabi yg sudah tentunya sempurna 100%

    walau apapun, kite kene cuba jd yg lebih baik dr semalam :)

    BalasPadam
  30. lebih baik bertaubat jika kita sudah sedar akan kesilapan kita...jangan difikirkan benda yang lepas

    BalasPadam
  31. yang penting semangat nak berubah :)

    dan lepas dah berubah, istiqamah =D

    p/s : ok2, aku paham. tapi lau sempat atau ada masa join la XD

    BalasPadam
  32. yang penting ada niat nak berubah kan..takkan asyik nak di takuk lama...(^^,)

    BalasPadam
  33. hmm , samela . aku pun try berubah ke arah yang lebih baik .

    yg penting kau ada nawaitu nk berubah !

    keep it up ! ;D

    BalasPadam
  34. past is past. sekarang & future itu yg penting. niat murni insyaAllah diperkenankan jika kite ikhlas. :)

    BalasPadam
  35. jom kite sama2 berusaha ke arah kebaikan...jgn diulang dosa2 smlm :P...

    BalasPadam
  36. aku pon nak rajin kan diri jugak lah..

    BalasPadam
  37. Allah sentiasa memudahkan jalan bagi hamba2nya yang ingin berubah ke arah kebaikan... :)

    BalasPadam
  38. Allah Maha Pengampun dik...mcm kawan akak cakap, jangan tengok masa lalu.. kalau kita bertaubat..berubah dan insyaAllah Allah terima taubat kita, Allah tak pandang pn dosa2 kita yang lalu...

    BalasPadam

Terima Kasih :D