+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Rabu, 17 Ogos 2011

Yang Mana Best.. Janggut ke Misai ?

10:48:00 PTG

Share it Please
gua taiko ma.. mahu lawan..?

Di malam yg gelap gelita ini.. aku pasang lampu bilik aku.. lampu pijar.. arghh..sakit mata la pakai lampu ini..
Bila la agaknya, emak aku nk tukar lampu baru ni..? 
Aku nk beli lampu pendaflour pun, aku tak ada duit dow.. so kena r guna lampu bulat ni..
kuning je aku rasa mata aku ni.. haha..

Aku tilik di cermin yg pecah dan bertampal dgan saltape.. Fuhh...cermin macam hampeh..baru beli dah pecah.. So aku terpaksala tampal cermin tu..dgan saltape.. supaya ia tidak tercabut,..
( ni semua member aku punya pasal r..kalau dia tidak pijak cermin kesayangan aku ni..tak  la jadi macam ni..)

Aku tilik wajah aku.. yg tak seberapa hencem ni.. muka yg dipenuhi jerawat.. berparut di bahagian kanan muka.. panjang jalaur parut naik ke mata.. huhu..
berhidung kembang sikit... ada misai yg baru hendak tumbuh-- walaupun dah bnyak kali aku cukur--

Tiba-tiba..aku tengok.. janggut sejemput aku.. Oh!! Damm.. tak lebat2 lagi.. dalam kepala otak aku..
"bilalah aku nk ada janggut yg lebat dan panjang ni..?"
Erm.. nampaknya bukan baka ko la Fattah.. sejemput pun.. sejemputlah..asalkan janggut..
haha.. 
Tapi.. aku lebih suka ada janggut dari misai ma..korang nak tahu kenapa..?
jom ... 


Di petik dari kitab Ibni Hibban, Hadith dari Abu hurairah RA meriwayatkan Nabi SAW bersabda:
 "Di antara fitrah islam, ialah mengerat misai dan memanjangkan janggut kerana sesungguhnya orang-orang majusi memanjangkan misai mereka dan mengerat janggut, berbezalah kamu daripada mereka dengan mengerat misai kamu dan memanjangkan janggut-janggut kamu”.

Amacam..? tak payah duk banggala dgan misai ko tu..? Ko jangan duk tiru Sarjan Misai dalam cite Gerak Khas tu.. bukan nya boleh apa-apa pun..? baik ko simpan janggut lagi baik r..
Aku nk tegur pun.. ko lebih tua dari aku..  so aku diam je la.. dan tulis je la kat sini..
haha... lantak ko la.. aku nk simpan janggut.. nk tunggu janggut aku naik dgan lebat dan panjang..
haha..

17 comments:

  1. belalah janggut mcm A Samad Said, my idol :)

    BalasPadam
  2. hoho..dua2 xbest sbb pempuan xde janggut dan misai lebat mcm sarjan misai (A.Galak) hikhik!!!

    BalasPadam
  3. tak suka laki ada misai...tpi suka laki ada janggut tapi tak suka tebal sgat..aumm! aum!!

    BalasPadam
  4. ade hadis menceritakan setiap kali kita ambil wuduk bidadari syurga bergayut di janggut kita...

    *aku pon nk janggut yg semart2...

    BalasPadam
  5. cikpija suka lelaki ada janggut, manis ^_^

    BalasPadam
  6. x suka lah laki ada misai n janggut.. hahahha... tapi kalau pandai jaga kebersihan apa salahnyakan??? huhu.. x suka sebab tu jer,, keh3...

    zul sila baca blog pencinta bulan itu entri pertama saya... apa2 sila komen n beri tunjuk ajar.. keh3.. terima kasih..:)

    BalasPadam
  7. Ye betol, simpan janggut lagi afdal
    laki berjanggut ciput nmpk comel ahh. haha

    BalasPadam
  8. ada janggut.. hehe.. baka..

    BalasPadam
  9. ape yg aku nmpak skrg ni,orag lebih pntigkan misai..
    lagi2 yg dlm tentera or polis ..sibuk sgt nk jadi orag majusi ???
    astaghfirullah

    BalasPadam
  10. Biasanya lelaki yang ada misai lebat, nampak tua and lelaki yang ada janggut, lebat macam mana pun, still nampak muda..hehe. bagi pandangan kte lee..

    BalasPadam
  11. nak tegur perlu pada usia ke? err.? aku rasa x perlu. as long as your advise is good, please go on.

    ko x tegur, x sampaikan, ah. sampai bila si orang itu akan maju? sampai bila si orang itu akan berada pada jalan yg betul? ah. apakah?

    tegur tak perlu mengenal usia. kalau mak bapak kita ada buat silap, kita wajib tegur. yg pasti penuh berhemah la.

    maaf kepanjangan di sini.

    BalasPadam
  12. @mr.Thinker : tak perlu kot..
    tapi sudah ramai org yg seusia dgannya..menasihatinya suruh cukur misai tu.. tapi.. dia terlalu sayangkan misai tu..
    dia adalah guru boxing aku la..
    takut r aku nk tegur..huhu

    BalasPadam

Terima Kasih :D