+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Selasa, 16 Ogos 2011

Sesekali kurasa teringin melawati msa silam

6:01:00 PTG

Share it Please

Hari ini.. sedang aku duk godek2 dalam fb tadi.. aku terjumpa ayat ini.. ini merupakan ayat yg pernah aku ucapkan pada hari ini juga..
16/8/2010.. menjadi tarikh yg pernah aku ucapkan kata2 ini..

"Sesekali kurasa teringin melawati msa silam.. utk mengubahnye, ttp, smua e2 mustahil.... perjuangan skrang mesti d trus kn... jka tdk tiade lg peluang utk mgubah msa ini, krana msa ini mnjadi msa silam bg msa dpan....."

krana ayat ini..aku mula teringat akan masa lalu aku..masa aku berada di zaman jahilliah...zaman kegelapan..
berasa cukup bodoh pada masa itu...malu pulak untuk memikirkannya ...

Aku cuma mampu berharap..agar ayat yg pernah aku ucapkan ini..mampu aku lakukan..dari hari ini..sehinggalah aku mati kelak.. Ini janji aku..aku tak akan menoleh kebelakang lagi..

Biarlah apa org nak kata..aku  dah cuci tangan k.. aku...aku ... dah behenti buat kerja2 jahat tu lagi..
Maafkan aku yup..

11 comments:

  1. jadikan pengalaman masa lalu sebagai pengajaran dan iktibar.. pandang ke masa depan dengan sesuatu yang berbeza dengan masa lalu

    BalasPadam
  2. let by gone b by gone..tanamkan niat dlm hati utk btol2 b'ubah..dan yg plg penting skali dun make d same mistake :)

    BalasPadam
  3. sesekali kena jugak menoleh ke belakang...sebagai pengajaran org kata....betul tak??nak berjaya,sesekali kita kena toleh kebelakang.....ayt nih iklan mana tah..tak ingat.....!!heehee...

    BalasPadam
  4. biasa la tu, semua org buat slap kan..tak kira ar siapa dia..kadang2 kesilapan tu la mengajar kite jadi lebih baik..=)

    BalasPadam
  5. btul.jadikan ia sbgai pglmn dan pengajaran utl msa hdpn dan jg cuba menoleh kblkang :)

    BalasPadam
  6. experience is the best teacher! :)

    BalasPadam
  7. Yang Singkat Itu WAKTU.Yang Menipu Itu DUNIA.Yang Dekat Itu KEMATIAN.Yang Besar Itu HAWA NAFSU.Yang Berat Itu AMANAH.Yang Sulit Itu IKHLAS.Yang Mudah Itu BUAT DOSA.Yang Susah Itu SABAR.Yang Sering Lupa Itu BERSYUKUR.Yang Mendorong Ke Neraka Itu LIDAH.Yang Berharga Itu IMAN.Yang Menenteramkan Hati Itu TEMAN SEJATI.Yang Ditunggu Allah Itu TAUBAT.

    BalasPadam
  8. jahat bebenor ker ko nie zul?????aloi semacam jer ayat tu....past is past hidup kena teruskan...chilll up bro...lagi satu nak tany blog zul nie xde chatbox ker...ke km jer yg tak perasan =)

    BalasPadam
  9. @cik kasut : tak ada la.. itu cite lama..

    BalasPadam

Terima Kasih :D