+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Ahad, 14 Ogos 2011

PANAS : Rumah Pak Do Wok Daud Terbakar..

1:45:00 PTG

Share it Please
Jam 8 pagi tadi.. satu kejadian yg tidak diingini telah berlaku..satu kebakaran besar yg telah menghanguskan sebuah rumah di Kampung Sungai  Hala. Rumah tersebut adalah kepunyaan Pak Do Wok Daud.. Kebakaran berpunya daripada cucunya berusia 4 tahun yang  dikatakan bermain api, dengan membakar kertas, sehinggakan api tersebut merepak dan dalam masa 15 minit semua benda hangus terbakar.. tiada benda yg dapat diselamatkan, kerana yg ada di rumah waktu itu adalah budak tu 2 org je..

Cehwah...dah macam pembaca berita pulak...


ini adalah rumah member aku..rumah dia terbakar pagi tadi.. bomba tak boleh masuk, sebab jalan nk masuk rumah dia tu sempit.. so bomba terpaksa la, tarik tali air diaorang tu dari jauh.. 

Panas-panas lagi ni..

Beras untuk berbuka petang nanti.. semua hangus terbakar..

Ranap sama sekali..

Motor ni, pun terkena tempias, dek kepanasan

apa-apapun.. banyakkan bersabar yup dDaud.. ni bulan puasa..anggaplah ini satu ujian dari Allah untuk ko..

4 comments:

  1. semalam pun ada kes rumah terbakar di KB kerana main bunga api

    BalasPadam
  2. @imanshah : skarang ni musim org bakar rumah..

    BalasPadam
  3. ouhh kesian pulak...pesta bakar rumah?errr! beghat2 eyh

    BalasPadam
  4. umah km punyer manatan KP puan minggu lerpas tebako motif dah rompak umah orang pas tu kita bako jer..dah ler owner xde balik kg...blk jer kl tgk umah dah xde pape dah...sian sangat....

    BalasPadam

Terima Kasih :D