Kajian aku tentang ZINA : Bagaimana ZINA Terjadi....

Ogos 18, 2011

Sambungan untuk kajian aku tentang zina.. kalau korang belum baca yg sebelumnya, terjah sini.. ini sebenarnya entry lama  aku ..tapi aku cuba ringkaskan dan memberi nafas baru.. kerana sebelum ni.. aku main copy paste je..haha... hari ini.. aku akan cuba buat ayat aku sendiri.. kalau nk keterangan lebih lanjut tentang isu ZINA boleh terjah sini ..--rujukan aku--

Bagaimana ZINA boleh terjadi..?

Zina sebenarnya mudah sahaja terjadi.. seorang lelaki dan seorang popuan duduk bersama.. di tempat sunyi..so.. syaitan memainkan peranan ..last sekali Zina berlaku.. --mudah kan?--

Ini bermakna, jangan sekali-kali korang duduk berdua-duaan sahaja walaupun dengan ustaz atau ulamak dan dengan bapak saudara atau ayah atau abang, jangan sekali kali kerana setan ada antara korang semua..

Lelaki + wanita :
=Lelaki+setan+wanita
=Setan+lelaki X wanita+setan
=Kepala yang macam kepala setan masuk ke dalam lubang yang macam lubang neraka
=Masuk neraka jahamam!!!

(formula setan)

Lain lain cuba korang rujuk berita yang aku ingat-ingat lupa di ambil dari akhbar tempatan :

Seorang lelaki bagi minum minuman sehingga korang orang perempuan jadi pengsan, apa lagi bawak rumah sewa dan rogol secara bergilir-gilir, ikut turn ke , ikut abjad ke , ikut angka giliran ke , ikut saiz ke, lantaklah….

Seorang pakwe mengadu telurnya sakit kepada aweknya, sebagai simpati si awek sanggup tolong hilangkan senak telurnya dengan cara membuat air mani dalam telur itu keluar, mula mula oral seks, lepas tu..argh tak payah cerita..

Seorang aweks dating bersama pakwanya, dah banyak kali pakwenya ajak berzina, tapi si aweks menolak, satu hari si pakwe bawak aweks ni dating dalam kereta dalam hutan, dan ugut jika si awek tak nak berzina, maka si balaks ini akan tinggalkan dalam hutan, kerana takut..berzinalah mereka..

Seorang wanita yang ‘cantik’ telah di puji oleh seorang ‘pengarah filem’, lalu uji bakat di adakan dalam hotel, untuk berlakon mestilah mempunyai body yang cantik dan tiada parut, wanita itu bersetuju untuk di ambil gambar dalam keadaan separuh bogel, bila dah macam tu, si ‘pengarah filem’ ini suruh wanita itu buat pilihan, samaada nak oral seks, atau kena rogol, tak payah cerita apa jadi, wanita ‘cantik’ sila berhati-hati bila di puji…

Jumpa kali pertama tak pegang, tak ambik kesempatan, wanita tu mulai percaya itulah lelaki beriman, jumpa kali ketiga kena rogol beramai-ramai..

Sedang aksyik bercumbu dalm kereta, datang sekempulan pendatang asing pecahkan kereta, belasah lelaki dan rogol aweknya depan lelaki tadi, (moral, jangan dating dalam kereta..)

Seorang dreber bas yang matanya selalu melihat masyarat terasa stim tengok pakaian anak anak muda, bila ada peluang di rogolnya penumpang yang bertudung kerana hanya mereka berdua ada dalam bas.

Di waktu pagi, cuaca sejuk, zakar lelaki akan tegang, so ada yang kena rogol bila berjogging di waktu pagi… jangan jogging seorang diri..

Pasangan berkhalwat di serbu lalu ada pasangan yang sembunyi di luar tingkap dengan bergayut pada selimut, tapi terlucut lalu jatuh dan jadi mayat dalam keadaan yang cukup mengaibkan..

Pengawal keselamatan yang duduk dalam pondok seorang diri dah puas melancap, bila ada peluang nak rasa nikmat sebenar, so budak sekolah yang bersendirian jadi mangsa..

Emak benarkan bapa rogol anak dengan alasan takut suaminya kahwin lain…
Dan lain lain...

Ini semua adalah bagaimana ia terjadi ..kesan dan akhibat zina.. so korang fikir-fikirkan lah.. bukan niat aku nak menakut-nakutkan korang semua terutama kaum popuan, tapi inilah kenyataannya.. Sebab aku sendiripun belum mampu utk menahan godaan nafsu syaitan ini.. Aku cakap memang senang r.. semua orang boleh cakap.."aku tak nk berzina" tapi bila tiba waktu dan masa yg sesuai .."Argh..best "
mungkin ayat itu yg akan keluar dari mulut kita.. Oleh itu cegahlah sebelum terlambat..

bersambung....

21 ulasan:

  1. aku rasa tak perlu seorang lelaki dan seorang popuan duduk bersama pun dah terjadinya zina. zina hati.

    BalasPadam
  2. betul, cegah sebelum terlambat..

    BalasPadam
  3. nice entri.
    "mencegah lebih baik dari mengubat"


    http://nazrulazam.blogspot.com/2011/08/keje-menyimbah-asid-jek.html

    BalasPadam
  4. betul.. dalam Quran ckp jgn HAMPIRI zina.. bukan JANGAN buat zina.. kalau dekat pun tak boleh,, apakan lagi buat.. ye dak.. elok kita cegah la..

    BalasPadam
  5. on the fon pon boleh mengundang masalah gak kan?

    BalasPadam
  6. betul2 ... satu yg saya rasa lucu ada gak lelaki guna alasan biji senak ... setuju ngan ayat last tu ..'cakap memang senang' .... skang ni ustaz pun tewas xdapat pompuan budak lelaki dibedal ... :(

    BalasPadam
  7. nice sharing..yakut baca.tapi its reality. dah namanya manusia normal ada nafsu. bila nafsu dah beraja pincanglah segalanya..tak terkecuali ustaz ke si penegmis jalanan.

    BalasPadam
  8. adeh dunia skrng macam2....nice share la

    BalasPadam
  9. yang pasal senak tu sangat kelakar but its true . and selalu budak baru nak up selalu jadi mangsa lah kan -.-'' haruslah dia ikut apa bf cakap. alahaii

    BalasPadam
  10. AMBOI KEMAIN PANJANG LEBOR LAGI CERAMAH. HEEE

    BalasPadam
  11. nice entry!

    syaitan kan dah berjanji akan sesatkan anak Adam.

    jaga hati jaga iman jaga hubungan dengan Allah :)

    BalasPadam
  12. @fatin noralbaniah : yup..kalau duk cite pasal benda2 sex r..

    @Nisaadnan : bukan ceramah..cerita je..

    BalasPadam
  13. wah memang detail punca bro bagi tu. straight to point.. thumbs up!

    BalasPadam
  14. hmmm... dunia sekarang.. berdoalah agar kita & kaum keluarga terselmat dr bala...

    *kuatkn iman dgn amalan2 wajib...

    BalasPadam
  15. "=Kepala yang macam kepala setan masuk ke dalam lubang yang macam lubang neraka"

    apakah?? haramjadah punya ayat..hahaha

    moralnya: lelaki jangan sesekali mendekati perempuan yg bukan mahramnya~sekian =D

    BalasPadam
  16. lelaki perempuan sama ja.. dua2 kene kuat iman.. hurm..

    BalasPadam
  17. fakta yg takde selindung camni bagus bro. nak teruskan sambungan lagi. :)

    BalasPadam
  18. tkut nye.. ngn bapak sendri pon jgn le cye sgt kan.. tkut nye..

    BalasPadam

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.