+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Sabtu, 13 Ogos 2011

Jangan berani engkau ucapkan CINTA..

10:28:00 PTG

Share it Please

Jangan sesekali diucapkan CINTA PADA ALLAH
Jika sunnah Nabi Muhammad s.a.w pun kau tak patuhi
mana mungkin kau mampu cinta padaNYA..?

Berani kau lafazkan cinta pada anak dara orang ?
Kau berani bersumpah sanggup berkorban demi apa saja untuk mendapatkan cintanya ?
Jangan sesekali kau mengangkat muka untuk menegakkan kata kata kau itu !
Selagi kau tak mampu mencintai kedua ibu bapamu ..!!!

Kau berani kata ini cinta ?
atau sebenarnya ini semua nafsu semata mata ?
Mana ada cinta perlukan pengorbanan ??
Mari aku beritahu APA ITU CINTA ..

CINTA memerlukan agama sebagai telunjuk ke jalanNYA
CINTA membawa kita ke syurgaNYA ..
CINTA menjauhkan kita dari nerakaNYA ..
CINTA membuatkan kita mendekatiNYA , 5 kali sehari !
CINTA melafazkan zikir zikir serta selawat pada YANG ESA dan RasulNya
CINTA terlalu agung untuk diperkatakan ...

Memang sukar untuk dijelaskan erti cinta.. hanya orang yg merasainya yg tahu bertapa indah dan sakit nya cinta ini.. Jikalau betul cintanya... indahlah bunganya... jikalau salah cintanya... busukla bunganya..
fikir2kan..

sumber : sini 

8 comments:

  1. SAYA SANGAT SUKA ENTRI INI. ha kan dah tercapslock. hehe



    salam ramadhan~

    BalasPadam
  2. Cinta hadir sendiri, tak perlu dipaksa.Cinta Allah Cinta Abadi T____T

    BalasPadam
  3. so moral of the stori..hargai lah cinta hehe

    BalasPadam
  4. cinta Allah kekal abadi selamanya...

    BalasPadam
  5. Hnya cinta-Nya yg blh memberikan ketenangan yg pasti. Tanpa cinta-Nya, hati akan resah gelisah mencari cinta yg tak pasti.

    BalasPadam
  6. cinta,sesuatu terms yg sgt subjektif utk dtafsirkan maksudnya...btw,cinta kpd Allah jglah yg kekal abadi..^^

    BalasPadam
  7. bagi cikpija, cinta kpd manusia kadang2 menipu. :) lebih baik cintakan sesuatu yang akan selalu membuatkan kita rasa tenang-> ALLAH

    BalasPadam
  8. Cinta Allah menghadirkan cinta2 murni yang lain..nice share^^ alhamdulillah.semoga sampai ke hati2.amin.

    BalasPadam

Terima Kasih :D