+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Isnin, 25 Julai 2011

Titisan Air Mata .

9:19:00 PG

Share it Please

Tengah aku duk godek2 baca pasal CINTA... aku terjumpa ayat ini, dahulu aku pernah baca ayat ini, tapi aku lupa..sekarang ni, aku jumpa kembali ayat ni.. best r kot bagi aku..sebab ianya membawa seribu satu erti dalam hidup aku.. haha.. sekali sekala aku ceritakan kisah hidup aku, tak salah kan?

|Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”|

Wooo...wo..dalam kot, maksud ayat ini.. memang kena atas muka aku r. huhu..tapi apakan daya, semua sudah berlalu, segala kenangan mula menjadi rindu..rindu yg menyakitkan.. erghh.. sakit..sakit sangat.. sampai tak terucap dengan kata2..  Itu air mata aku.. lelaki yg sombong..menolak cinta seorang wanita.. bodohnya aku... sory la emo cikit pagi2 ni.. semua ini salah aku, aku yg banyak menyakitkan hati si DIA.. aku yg buat si DIA selalu mengalir air mata.. setiap hari aku menunggu mesejnya sampai di handphone aku.. setiap masa aku menunggu dia menelefon aku.. Tidak...tidak...semua itu tidak mungkin berlaku lg... sebab aku sudah tiada sesiapa pun sekarang ini.. sendirian, dalam dunia aku yg kolot tentang CINTA..

Biarlah.. aku yg dianggap bersalah..antara Aku dan Dia sudah tinggal kenangan..tiada ikatan...dan tiada kata..
Cuma rindu .. rindu.. utk mendengar suara seseorang...Maafkan aku, kerana aku lebih CINTA kan ALLAH..aku cuma nk kenal Islam dengan lebih dekat.. itu je.. tapi aku malu..malu dengan usia aku.. yg masih cetek tentang ilmu agama.. Jangan risau k..Jodoh pertemuan di tangan tuhan.. kalau ada jodoh.. tak kemana pun.. haha..aku berpegang dengan janji aku.. no love.. no pain.. haha.. peace yo.

25 comments:

  1. bg azu ape yg lepas biarkan berlalu..yg ptg di depan mata sekarang dan kini!..hargailah sebaik2nya..

    BalasPadam
  2. aloi bro best ar ayat tu...xpe bunga bukan sekuntum....mungkin dia terbaik utk orang lan...:)

    BalasPadam
  3. takpe,kalau ade jodoh tak ke mana.cintakan Allah dulu.
    rindu tu memang rindu tapi,kalau dah ditakdirkan dia untuk kamu,mesti dapat bersama.

    ewahhhhhhh ayat aku!ahahah

    BalasPadam
  4. perghhh, ayt,, tak terkata aku..hehe

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  6. =)
    hehehe
    insyaAllah menemui cinta yang
    diredhai_nay yep2 =)

    BalasPadam
  7. pengalaman tu..sabar sudah..ada la jodoh Fattah kat mana2 tu.. Tak pun.. Sesape kat sini nak kapel dengan Fattah? Cepat isi borang.. Tapi memang dalam ayat tu dan terkena kat muka saya gak. Hahaha..

    MOHD NASER.com

    BalasPadam
  8. sabar ja la...mgkin ada hikmah kot...

    BalasPadam
  9. mendalam ayat tuh..huhu..betol ade jodoh ta kemane :D

    BalasPadam
  10. dalam maksud ayat tukan??? tapi kan best kalau ada airmata seorang hamba yang kusyuk mengharap redha tuhanNya...:)tp susah untuk memiliki air mata itu... benar jodoh tu tak kemana.. hanya berserah padaNya saja... :)

    hehhe.. ada hikmah la tu kenapa fattah x terbuka lagi hati pada dia masa tu.. kan???

    BalasPadam
  11. aaa..awat tunggu ja..call la dia.. huhu..

    BalasPadam
  12. waaa...no luv no pain!
    kalo da rindu sgt msuk minang je...hehehee

    BalasPadam
  13. bro .. niat bro suci ..
    tinggalkan dia buat sementara utk mndalami islam :)

    insyaAllah , niat yg baik pasti mendapat natijahnya yg baik juga .:)
    pasti kebahagian akan muncul dihujungnya ..:)

    BalasPadam
  14. wah..!! terbaiklah...
    lepaskan dya sebab xcukup ilmu agama lagi..sebab nak mendlami lagi...xpa2...adalah jodoh tuh..moga2 zul fattah dpat jodoh yg baik dariNya

    BalasPadam
  15. sentap..mendalam ayat nie :)

    BalasPadam
  16. Dalam hidup pun kena ada cinta dik. Cinta penuh mengertian yg luas. Bukan sesama umat saja tapi banyak lagi.... carilah....

    BalasPadam
  17. tangisan yang mulia ialah tangisan kerana menginsafi dosa-dosa yang lalu atau tangis kerana takut akan azab dan siksa Allah SWT.

    Rasulullah SAW dalam satu hadis yang bermaksudnya: “Tidaklah mata seseorang menitiskan air mata kecuali Allah akan mengharamkan tubuhnya dari api neraka. Dan apabila air matanya mengalir ke pipi maka wajahnya tidak akan dikotori oleh debu kehinaan, apabila seorang daripada suatu kaum menangis, maka kaum itu akan dirahmati. Tidaklah ada sesuatu pun yang tak mempunyai kadar dan balasan kecuali air mata. Sesungguhnya air mata dapat memadamkan lautan api neraka.”

    Janganlah menangis kerana cinta tak berbalas atau cinta tak kesampaian kerana mungkin dia bukanlah jodoh yang telah Tuhan tetapkan untuk fattah...

    BalasPadam
  18. insya Allah. jangan risau. banyakkan berdoa :)

    BalasPadam

Terima Kasih :D