+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Ahad, 24 Julai 2011

Pesanan Cinta Kepada Sahabat...

2:42:00 PTG

Share it Please

Semakin hari semakin ramai aku lihat, kawan2 aku yg bercinta.. tak kiralah.. dalam FB ke, guna Handphone ke.. @ Skype.. arghh.. jelous pulak aku rasa.. Tapi korang mesti ingat.. aku tak mampu untuk menyekat kehendak korang...sebab itu diri korang.. tapi aku cuma mahu berpesan kepada korang.. haha.. sesungguhnya..aku pernah gagal dalam percintaan..  hiraukan pesanan aku ini, jikalau korang.. sudah kenal apa itu cinta..!!!

1.Kepada Kawan2 aku Yang ........... SINGLE
Cinta itu seperti rama-rama. Semakin dikejar, semakin jauh ia lari. Tapi jika korang hanya membiarkan ia terbang, ia akan datang kepada korang apabila korang mengharapkan ia. Cinta boleh membuat korang berasa gembira, tetapi selalunya ia menyakitkan, tetapi cinta hanya istimewa apabila korang memberi kepada orang yang benar-benar menghargainya. Oleh itu, ambillah masa, dan pilihlah calon yg terbaik...

2.Kepada Kawan2 aku Yang ............ TIDAK  SINGLE
Cinta tidak perlu menjadi orang lain "orang yang sempurna." Ia mencari seseorang yg boleh membantu korang menjadi orang yang terbaik...Jadilah diri sendiri dalam mencintai orang lain.. Biarkan cinta yg menilai, bukan dirimu..

3.Kepada Kawan2 aku Yang............PLAYBOY / PLAYGIRL
Jangan sekali-kali mengatakan "I love you" jika korang tidak peduli tentang cinta... Jangan sekali-kali bercakap tentang perasaan jika korang tidak berada di sana. Jangan sekali-kali menyentuh kehidupan jika korang maksudkan untuk memecahkan hati orang lain...Jangan sekali-kali melihat dalam mata apabila semua yang korang lakukan adalah satu pembohongan. Perkara keji seorang lelaki boleh lakukan untuk seorang gadis adalah membiarkan gadis itu jatuh cinta apabila dia tidak bercadang utk mencintainya..

4.Kepada Kawan2 aku Yang ............ SUDAH KAHWIN
Cinta tidak mengenai "salah siapa",... tetapi "saya minta maaf.".... Tidak "di mana awak", ...tetapi "Saya di sini." ...Bukan "bagaimana awak"..., tetapi "Saya faham."....Tidak "Saya ingin kamu",.... tetapi "terima kasih awak"..

5.Kepada Kawan2 aku Yang ............ BERTUNANG
Langkah yang benar keserasian bukan tahun-tahun yang dibelanjakan bersama-sama tetapi bagaimana kebaikan korang untuk satu sama lain.

6.Kepada Kawan2 aku Yang ............ PUTUS CINTA
Patah hati.?. biarkan..biarkan ianya berlalu pergi.. Cabaran yang dihadapi adalah tidak  untuk hidup dalam patah hati tetapi untuk belajar daripada pengalaman itu...

7.Kepada Kawan2 aku Yang ............ NAIF
Bagaimana untuk menjadi pencinta..? Belajarlah untuk kenal apa itu Cinta.. bersederhanalah dalam bercinta..Jangan ditagih cinta orang.. kelak engko akan tertagih..

8.Kepada Kawan2 aku Yang ............ PASIF
Cinta..Ia boleh memecahkan hati korang untuk melihat  korang suka dan gembira dengan orang lain tetapi ia lebih menyakitkan jikalau korang mengetahui bahawa  orang yg  korang suka tidak gembira dengan korang...

9.Kepada Kawan2 aku  Yang ............ TAKUT UNTUK MENGAKU
Cinta menyakitkan apabila korang memutuskannya dengan seseorang. Kesakitan akan jelas terasa bila korang sudah break up... Tetapi cinta lebih menyakitkan apabila orang yang korang cintai  tidak tahu bagaimana yg korang  rasa...

10.Kepada Kawan2 aku Yang ............ MENUNGGU
Satu perkara yang menyedihkan tentang hidup adalah apabila korang bertemu dengan seseorang dan jatuh cinta,..korang cuma tahu menunggu, menunggu dan terus menunggu untuk dicintai..  korang sedar, korang cuma bertepuk sebelah tangan, korang masih juga menunggu.. biarkan.. biarlah cinta itu pergi.. lepasnya..carilah pengganti yg lain..

11.Kepada Semua Kawan2 Aku.......
Hasrat aku untuk korang adalah...seseorang lelaki / wanita yang bercinta itu, supaya jujur, kuat, matang, tidak pernah berubah, menaikkan semangat dan perlindungan, menggalakkan, memberi ganjaran dan mementingkan diri sendiri... Tiada apa yg lebih suci dari Cinta Kepada Ilahi.. Mungkin susah untuk aku mengaku.. bahawa aku mencintai Allah.. Sekadar dibibir sahaja.. semua orang boleh ucapkan.. tetapi hati... hati..itu yg membezakan cinta kepada Ilahi or kepada manusia...

Sekadar pesanan dari seorang sahabat kepada sahabat.. haha..peace yo..

12 comments:

  1. terime kaseh.. sangt bermakna..

    BalasPadam
  2. wah.. yang kapel tapi mengaku single? hehe

    BalasPadam
  3. Alhamdililah....

    cejuk aty tgk entry nie...hihiihi

    BalasPadam
  4. ehem2. ni segmen doktor cinta ke? uhuk3.

    BalasPadam
  5. @farahin :sama2.. haha..

    @hamzah : yg tu aku tak tahu .. itu playboy kot..

    @Sakura sue : hehe..berdasar dari pengalaman aku ni..

    @Gary : haha.. ko ke?

    @Mizfantagiro : hehe.. =)

    @Mahabbah : sama2 ambik input ...

    @Rosmina : ambik jew.. tak kena bayar pun.. haha.. ini ilmu Tuhan..

    @izati : bukan la.. aku tak layak pun, bercakap soal cinta..sekadar perkongsian minda..

    BalasPadam
  6. in conclusion,cinta Ilahi adalah cinta yang kekal selamanya.peace yoO!

    BalasPadam
  7. zul km takut bila tengok orang putus cinta nie...macam azab sangat...asyik nangis mkn x lalu menung jer...tak sanggup rasanyer dan x tau ler klu km sendiri ler rasa...macam km n 'kawan' km nie masing2 first love...biarlah sampai ke jinjang pelamin insyaAllah... doakan yek zul :)

    BalasPadam

Terima Kasih :D