+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Selasa, 19 Julai 2011

Lubang Telinga kubur bagi Si Semut.

1:47:00 PTG

Share it Please


semut

Jam di dinding rumah aku menunjukkan pukul 4 pagi, tiba2 aku rasakan sesuatu di dalam telinga aku, ada sesuatu yg berjalan dan mengorek-ngorek dalam telinga aku...Aduh!! .. aku menjerit kecil, apabila gegendang telinga aku terasa seperti dikoyak-koyak...Aku terkejut dan lantas bangun mengosok telinga aku..
"ni mesti semut masuk dalam telinga aku ni, sial punya semut" keluh aku sambil menjolokkan jari kelinking aku ke dalam telinga kanan aku.. Aku cuba mengamalkan tips yg aku pelajari, untuk  membuang semut dalam telinga, lalu aku melakukannya satu persatu..

Pertama aku suluhkan cahaya lampu ke dalam telinga aku, dan aku tunggu semut itu keluar, selepas 5 minit, ia tak keluar jugak.. ye la..biase nya serangga ni, ia sukakan cahaya, jadi dia akan ikut cahaya lampu utk keluar..tp kes ni, dia tak keluar la..

Aku pun apa lagi..cubalah cara kedua, aku pergi ke dapur, ambik air, dan masukkan kedalam telinga aku, setitik demi setitik.. haha.. akhirnya semut itu senyap... sakit telinga aku pun dah hilang,..
lepas 2 minit, aku buang air dalam telinga aku.. haha.. semut itu akhirnya terkubur di dalam telinga aku..
Sapa suruh dia masuk dalam  telinga aku.. kan? 

Kejadian semalam, bukanlah pertama kali aku alami, sudah banyak kali, biasa la.. rumah kampung, penuh dengan semut2 dan serangga lain.. Telinga aku ni, bukan sahaja menjadi kubur bagi semut, malahan, nyamuk, kesing, dan serangga lain sudah tertanam di dalam ini.. hehe..
dah macam lubuk puaka pulak jadi telinga aku ni..

hehe..just nite story, peace yo.. 

10 comments:

  1. la..ingat apa ntah tadi..tapi nice story..best..

    MOHD NASER.com

    BalasPadam
  2. pernah sekali je telinga masuk dgn semut.. sakitttt... berdoa supaya x kena da.. hehee :)

    BalasPadam
  3. haha aduhaiii xpew t kita wat solat jenazah ramai2...

    BalasPadam
  4. ca ada tabiat tidur kena tutup telinga dengan bantal atau selimut kalau tidur mengiring..sebab nye fobia semut masuk tinge masa zaman2 skola rendah..eee~ mmg seksa la selagi dia ada kat dlm tinge tu...

    BalasPadam
  5. kalo tdo kt kpg paling takot kalo semut msuk dlm tinge..
    kesing tu cmne ropenye??

    BalasPadam
  6. semut tu dah pakai rayban...sebab tu tak nampak cahaya hehehehehe

    BalasPadam
  7. @kak matun : kesing tu, serangga warna hitam, kecil, berkulit keras, mengeluarkan api panas dari punggungnya..sakit dan akan jadi hitam kalau kena..

    BalasPadam
  8. Bahaya gak ye kalau semut masuk telinga ni..nanti dia buat sarang dalam tu susah..hehe

    BalasPadam
  9. padan muka dia mati dalam telinga. tu la, banyak lagi ruang dia boleh pergi, dalam telinga tu gak dia nk masuk

    BalasPadam
  10. damn ! sakit telinga la ade bnde masuk meh...

    BalasPadam

Terima Kasih :D