+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Rabu, 20 Julai 2011

Harapkan Nama je Hebat, tapi Tuannya..??

12:32:00 PG

Share it Please

Al- Fattah.. Salah satu dari 99 nama-nama Allah..
Maksudnya ialah Allah ini Maha Pembuka.. 
Nama aku Zul Fattah, di ambil sempena nama ini, tapi lebih elok, kalau di letakkan nama Abdul Fattah...Hamba Allah yg Terbuka...
Erm.. itu semua cite lama..yg penting nama aku Zul Fattah.. Terus terang r, aku ckap, 
aku ni pemalas, 
suka tidur,
 tidak hiraukan hal orang lain, 
tidak suka ada harta banyak 
dan  aku lebih sayang kawan dari diri aku sendiri..
Ini semua kelemahan aku..

Tapi.. kini, aku tahu tahu makna nama Aku.. Aku tahu siapa Aku.. Aku adalh Hamba Allah yg Terbuka..
Barulah aku sedar.. yg selama ini, aku terima jew org mengata aku, mengumpat pasal aku, menasihati aku, dan menfitnah aku..
Aku terima seadanya..Adakah aku ini dianggap bersifat terbuka..??
Salahkah aku, tidak melawan apabila ditegur org lain..?
Memang itu sifat aku.. cukuplah sekadar teguran, kerana aku akan dengar..dan aku akan lakukan..
tapi janganlah sentuh aku dengan kasar..tubuh aku tidak boleh menerimanya..
Bahaya..
Ingatlah sahabat.. tegurlah aku, jikalau aku leka dengan dunia.. lalai mengingati Allah.. dan teman kan aku supaya syaitan tidak dekat dengan aku..Bimbinglah aku utk mengenali Apa itu Islam..??

Hanya itu yg aku harapkan dari seorang Sahabat..

8 comments:

  1. nama tu kan doa utk kita..sbb tu nama semuanya indah2...sbb tu jgk la kalau nk kejutkan org dari tido,kena sebut nama orang tu..
    perangai tu boleh diubah..
    sama dgn je yg ckp ni pun...rajin x bertempat,online??
    hehehe sbb tu muhasabah diri tu penting

    BalasPadam
  2. setiap nama punya makna. Harap kita semua seiring dengan makna nama kita :)

    BalasPadam
  3. Erm.. nama itu bahasa diri yg unik kan? Kadang kala aku bercakap begini.. tapi aku buat benda lain..

    susah mencari sahabt yg mampu menghalang aku dari kejahatan diri aku..

    BalasPadam
  4. nama hebat, orgnye pun pastilah hebat ^_^
    ‘Teman yang paling baik adalah apabila kamu melihat wajahnya, kamu teringat akan Allah, mendengar kata-katanya menambahkan ilmu agama, melihat gerak-gerinya teringat mati..’

    BalasPadam
  5. wah.. jarang ada org yang concern ngan nama dia...nama kitakan merupakan doa... jadi jika itu yang sering di doa maka akn terjadi la... hurm... nama dan maksud yang baik..:)

    kita memang tak kuat untuk melakukan sendiri tanpa bimbingan org lain... sebab kita semua saling memerlukan dan harus saling ingat mengingati dan nasihat menasihati..:)

    BalasPadam
  6. kalo nama yang takda makna kena tukar ke? hehe

    BalasPadam

Terima Kasih :D