Betul ke Syaitan kena Ikat?

Julai 31, 2011

Haha..tak sabar rasanya nak berpuasa..Oit.... Jangan lupa ye.. malam ni solat teraweh..dan esok pose.. haha..
Aku harap  Ramadhan tahun ini lebih bermakna dari tahun lepas punya.. haha..
Setelah 2 tahun tak dpat bepuasa bersama keluarga..tahun ni, aku ada masa utk berpuasa bersama2 dengan family aku..tapi yg tak best nya.. ramai family aku yg tak ada.. huhu..tak pew  la.. lagi pun, diaorang semua sudah ada keluarga masing2 .. Haha.. aku sudah biasa la...

Dalam kita duk suka2 sambut Ramadhan ni.. masih ada jugak dosa yg akan kita lakukan kn? 
Aduh..macam mana ni boleh berlaku..? bukankah, syaitan sudah diikat..? 
Aku pun masih tak faham dengan pernyataan ini..!!! Tolong explain cikit kat aku..?


7 ulasan:

  1. syaitan diikat.. tapi nafsu still ada..

    BalasPadam
  2. betul..syaitan dah diikat.. kita sekarang berperang dengan nafsu kita..

    BalasPadam
  3. Selamat Menyambut Ramadhan Almubarak n Slmt Berpuasa...

    BalasPadam
  4. Ramadan bulan yg mulia..
    Tertutup pintu-pintu neraka..Terbuka pintu-pintu syurga..Syaitan-syaitan dibelenggu.
    ”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka”
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
    firestartingautomobil.blogspot.com
    bukandoktorveterinar.blogspot.com
    ~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
    Jom Terjah entry terbaru ??
    Ucapan Selamat Berpuasa & berbuka

    BalasPadam
  5. bestnyer dapat bukak posa ngan family...waaaaa nak ler jugak kan....nie pun bercinta toi bangun sahur tadi...nie pn berkira2 bila ler abik cuti nie :(

    BalasPadam
  6. syaitan diikat..tapi nafsu masih dengan kita. kita lebih ikut nafsu dr akal kita.

    MOHD NASER.com

    BalasPadam

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.