+60 111-684 0717 BLOG PENULISAN ZUL FATTAH

Khamis, 21 Julai 2011

Alasan perempuan tidak tutup aurat..

6:13:00 PTG

Share it Please

Hari ini, adalah hari utk aku hentam wanita yg di panggil popuan.. aku nk hentam diaorang habis- habisan..Haha..aku bukan nk tunjuk aku alim ke ahli agama..tak ye!!..aku pun masih baru nk kenal Islam ni..  ramai yg sudah kenal Islam, tp buat bodoh dia jew.. tak nk amal apa yg dia tahu..eee..

Golongan popuan Melayu Islam yang tidak risau, tidak takut dan tidak malu untuk tidak bertudung, memakai pakaian jarang, sendat dan ketat mempunyai beberapa alasan yang PELIK untuk membolehkan cara berpakaian mereka diterima akal..
Antara alasan diaorang ialah:

1. Tutup aurat semua, sudah pasti masuk syurga ke..? Kamu Tuhan ke..?
2. Tudung labuh pun buat dosa mengumpat orang. Walau kami pakai (seksi), hati kami baik...
3. Pakai jarang ke...ketat ke...itu hak kami. Kalau tak suka, (lelaki) jangan tengok..!!
4. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang pada individu yang memandang kami. Seksi itu subjektif..
5. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa..
6. Salah ke kami pakai macam ni. Tutup aurat itu bagus. Tapi kami tak mahu jadi hipokrit. Ini adalah diri kami yang sebenar..
7. Suka hati kamilah pakai macam ni. Kami tidak ganggu hidup orang lain...
8. Apa yang kami buat (pakai) adalah antara kami dengan Tuhan..
9. Ini fesyen... tak salah mengikut fesyen...takkan kita mahu ketinggalan zaman..
10. Kami pakai (seksi) macam ni mengikut arahan photographer/ pengarah filem untuk menyesuaikan dengan scene..
11. Bukan kami tidak mahu menutup aurat, cuma masanya belum sampai lagi...tunggu dulu..
Apa macam ?

 PELIK tak alasan-alasan golongan popuan sebegini ?
Aduh.. Pening kpala otak aku main dengan popuan ni..
Dia tahu benda ni salah..tp buat jugak..tak ke bodoh buat macam tu.
.. haha..ini last entry pasal popuan utk hari ini..Aku janji..
Aku tak akan post lg pasal popuan utk hari ini.. 

Sebelum aku rest dulu.. aku nk mintak maaf dkat semua popuan@wanita, atas kata2 kasar aku, bukan niat aku nk menjatuhkan maruah korang, just nk menyedarkan..dan menasihati sesama Muslim.. Kalau aku ada buat salah tolong tegur aku..dan maafkan aku..please..

Apa-apa pun.. peace yo..jumpa malam ni plak..

9 comments:

  1. sama2 kita doakan mereka.. =)

    BalasPadam
  2. Panas2..tapi itu lah hakikatnya..

    BalasPadam
  3. sebagai seorg perempuan sy mencuba mnutup aurat dngn sempurna.. krn itu tnggungjawab setiap wanita.. begitu juga lelaki.. sama-sama ingat mengingati antra satu sama lain..

    BalasPadam
  4. ayat nie dah lama aku terima... hahahaaa.... ayat bajet Islamic tapi mcm memberlakangkan ALLAH saja.... wahai Wanita kalo anda terasa berubahlah sebelum terlambat.... TEPUK DADA TANYA IMAN.... bukan wanita saja lelaki yg hawaq juga tu insaf insaf laaaa.... sebelum ALLAH menjemput kita selama-lamanya.... WASALAM

    BalasPadam
  5. insan itu lemah dan pelupa. sama2lah kita ingat mengingatkan! :)

    BalasPadam
  6. haha jawapan2 orag yg jahil agama cmtu lah .. huhu =,=

    BalasPadam
  7. perh...semua stok jawapan artis tuh...hahahah!!!

    bukan senang nak berdakwah ni kan.. kadang2 ape yang kite tegur atau nasihat, memang semua pandang sebelah mata. silap2 hari bulan kene ejek dek rakan2.. itulah cabaran untuk berdakwah..

    Untuk berdakwah, haruslah persiapkan diri dengan ilmu secukupnya dan bersedia menerima semua kemungkinan yang bakal berlaku.

    kepada wanita2 di luar sana, ingatlah bahawa kamu adalah golongan yang paling senang untuk memasuki jannah Allah dan kamu jugalah yang paling senang untuk memasuki jahanam..

    bertaubatlah selagi masih ade peluang..

    BalasPadam
  8. mintak dijauhkan la dari keluarga saya...nauzubillah

    BalasPadam
  9. itulah nasib mantan permaisuri kita fattah...

    sebagai manusia biasa, kita tak boleh lari dari tuntutan keduniaan. Hanya iman dan takwa saja yang boleh membeza-bezakan bangsa di bumi Allah ni..

    baik sultan atau rakyat jelata, di sisi Allah kita tetap sama taraf iaitu hambaNya.

    BalasPadam

Terima Kasih :D