Puisi Malam.. Cinta yg Keji

Jun 12, 2011
Dalam duk berblogging ni.. boring pulak aku rasa, malam-malam ni..semua dah tido.. aku sorang jew yg masih duk mengadap laptop ni..
erm.. aku nk cuba la berpuisi.. nk tunjuk bakat katakan.. harap betul la puisi nie..
Terimalah.. Cinta Yang Keji dari MooN-keyz

Aku hanyalah seorang anak manusia yang sangat lemah, 
hati; jiwa; dan fikiran .. tidak pada jasmaninya.
Aku tak bisa menenangkan diriku sendiri bila gundah.  
Mungkin berpikir sudah, 
namun semula dan kembali resah.   
Aku adalah manusia rendah dan terhina.  
Yang hanya punya dosa.   
Aku adalah pembuat dosa, 
tak kenal siapa aku dan untuk SIAPA aku ada.   
Aku yang tak henti mengambar berahi dan kesenangan mendengar jerit  suara hati.   
Aku yang bernyawa, hampir sia-sia.
Aku bukanlah dewa, karena itulah dewa tak pernah ada.  
Keangkuhan-aku adalah jejak aku di tanah,
 yang mudah dihapus dan dijejak kembali.  
Aku tak mampu mengubah masa lalu, 
aku tak pernah ingin mengulang masa lalu.
Aku tak bisa memenangkan hati yang aku cintai, 

atau hanya berpaling melihat yang mencintai aku.   
Aku adalah yang mencintai, namun tak tahu mengapa aku dicintai.   
Aku adalah cinta yang tak berarti, adalah khayalan kebahagiaan abadi.   
Aku adalah cinta yang keji.

Sekian.. huhu 

Harap betulkan dan komen la.. kalau ada yg silap..

3 ulasan:

  1. agak pening sikit.. tp bila diulang.. rasa best~

    BalasPadam
  2. Kadang-kadang tak semua boleh diluah dengan percakapan, pentingnya puisi untuk meluahkan sesuatu yang hanya dapat difahami oleh diri kita sendiri..

    BalasPadam
  3. tima kasih.. huhu.. first time try tulis puisi.. pening cikit

    BalasPadam

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.