Biru Langit Hari Ini.. mengajar aku erti kehidupan..

Jun 21, 2011

Birunya langit hari ini mengajar  aku akan suatu hal, segalanya akan selalu berganti seperti indahnya langit hari ini, sebelumnya aku melihat mendung menutupi hamparan luas halaman langit, namun angin mematuhi melukis takdir yg Esa... menggantikan  kelabu langit mejadi biru nan elok, langit membiru seolah menitipkan senyuman kepada  matahari, mereka ingin kita selalu tersenyum, senyumlah untuk sekarang dan nanti sampai waktu  kita pergi,..belum pasti kita mampu tersenyum.. karena dengan senyuman semua hal yg tersirat kesedihan akan beransur menghilang dan membuat segalanya terasa lebih muda,... kala kesedihan itu menghampiri kita ingatlah, setiap kebahagiaan yang kita terima selama ini, sudah cukup untuk kita.... bukankah satu     kebahagiaan itu lebih besar nilainya..dibandingkan dengan satu kesedihan,... lalu apa lagi yang kita risaukan? Kerana setiap kesedihan atau kebahagiaan akan segera berakhir dan berganti dengan peristiwa lagi, sebuah proses pembelajaran untuk memahami mengapa kita hidup saat ini.

Aku berjalan hanya dengan mata hati, bernafas hanya dengan tekad, aku mendaki penuh dengan teka teki, dimanakah matahariku?

Matahariku selalu bersinar, namun makna sinarnya hanya mengenai mereka yang mahu membuka diri, meskipun cahayanya seolah menerpa setiap insan di muka  bumi ini,.. tapi, tiap tiap insan yang menerimanya..berbeza pengertiannya.., ada yang bingung mengapa matahari ini kadang2 bersinar.. kadang2 redup,.. ada yang sedih kenapa matahari redup hari ini,... ada yang risau akan tidak dapat melihat lagi indahnya matahari hari ini, dan ada pula yang berfikir mengapa matahari tidak pernah lelah bersinar? Kita berada dimana, kita berhak memilih...memilih utk mencintai Matahari...

Matahariku selalu bersinar, takdirnya memberi erti kehidupan ini, aku pun ingin seperti dia dengan segala kemampuan yang aku miliki saat ini, berusaha memberi erti, bukankah kita dilahir di dunia ini adalah dengan takdirNya, dan kita terlahir di dunia ini bukan tanpa tujuan melainkan membawa  pesanan Tuhan, hidup ini pilihan, dan aku telah putuskan, pilihan yang wajib aku perjuangkan. Aku dalam masa proses, tapi keyakinanku sangat kuat, aku harus berjuang kawan, kamu boleh..aku pun boleh...

Bila Aku jatuh nanti, Aku nak Melompat lebih Tinggi.
Tetap Semangat dan Hadapi setiap Episod Hidup dengan Senyuman
Everyone feels pain
But surely, after suffering satisfaction will arrive
Step by step, I want find that light

2 ulasan:

Terima Kasih :D

Dikuasakan oleh Blogger.